Siia ka juurde näide minu kogemusest, kui veel Saab 9000 omanik olin.
Oli vist nii... ,et lekkis vända simmer ja lasin selle vahetada, kui auto tagasi sain, öeldi, et selle vahetuseks tuli ka maha võtta õlipumba kaas. Kuna ka ise jupid ajasin ja selle vahetuse protseduurist midagi ei teadnud, siis ei teadnud ka ma osta enne valmis õlipumba kaane tihendit. Seega sain tagasiside remondikohast, et tihendit ei olnud ja pandi tagasi silikooniga. Kui seda mõistlikult panna ei olegi ju midagi halba. Sõites remondikohast kodupoole, tunnetan, et autol ei ole kuidagi seda minekut enam, mis enne ja kuidagi laisad pöörded jne. No mõtlesin, et taas mingi koterman sees. Sõita jõudsin max 1,5 km ja jätsin auto seisma, kuna asi tundus kahtlane, samas ühtegi märgutuld ei põlenud. Vedasin paelaotsas oma majaette ja helistasin Trionicule, kes arvas, et autot mitte käivitada ja oli nõus sõitma kohapeale vaatama (Tallinnast-Pärnusse). Pärnus kohapeal ka miskit sotti ei saanud, kuna Tech2 vigu ei näidanud ja ühtegi märgutuld (õlisurve tuli jms. endast märku ei andnud). Seega auto treilerile ja Tallinnasse. Peale lammutust sai selgeks, et silikooniga oli kõvasti "laiatud" ja õlikanalid silikooniga kinni. Lisaks sellele oli järelikult masin käivitatud veel kuivamata silikooniga, kuna õlikanalitest sai Trionic kurja vaeva nähes kätte kaks käepikkust silikoni soolikat. (mul peaks olema isegi kuskil alles fotod). Seega enne neid umbes kanaleid oli mootoris õli surve olemas, ka osas, kus õlirõhu andur asub -- õlituli ka kenasti kustus aga muu osa mootorist ilma õlita. Kuna tabasin kohe, et midagi oli viltu ja palju ei sõitnud masinaga, jäi mootoris kõik kenasti "ellu" ja kahjustusi ei tekkinud.
Lisaks ketipinguti osas RJ85 püüab mõelda, et pinguti jäeti lõdvaks laskmata ja kett sai liiga pingule jne...
Ma ei ole Saabil kunagi kette vahetanud, kuid oma krossi tsiklil küll, kus ehituselt sama pinguti. Kuidas sa ketti vahetad kui sa pingutit lõdvaks ei lase, mis moodi sa keti hammakate otsa saad, kett on metallist ei ole ju kummist, mida venitada saab? Loogiline oleks ikka pinguti lõdvaks, saad kenasti vana kätte ja uue pele panna, ning pinguti lukust lahti. Või on see Saabil siiski võimalik?
Vända kokkujooksmisel ja kettide vahetusel VÕIB OLLA otsene seos.
Otsakaane sees on õlipump ja reduktsioonklapp. Kaane eemaldamisel on õli kanalid avatud ja sinna võib sattuda igasugust sodi ( eriti pesu käigus). Samuti pannakse hermeetikut mõnel pool liiga palju.
Lisaks ei saa ma aru mis komplektsuses sul kette vahetati. Komplekti kuulub ka õlivõtturi/sõela tihend, mille vahetamiseks tuleb karteri sisu lahti võtta. Siis oleks ju puru näha olnud. Ma ei saa aru, mida mõeldakse "karteri avamise" all. Kas nad ei lasknud teda üldse lahti? Sel juhul on 99% rikutud ka plokikaane tihend.
Kas sul õlirõhu andur üldse töötab ( süütega punane õlikann)? Enne kokkujooksmist oleks pidanud tuli põlema minema.