9-5 piduri probleem ??

mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#1

N Apr 16, 2015 20:01

Peale nädalast seismist on mingi jama juhtund, pidurdades parema esiratta juurest kohiseb ja piduripedaal pulseerib vaikselt umbes nagu absi rakendudes... auto 9-5 aero 184kw... on kellegil ideid mis võis juhtuda ?
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#2

N Apr 16, 2015 20:46

Rooste kettal. Nädalane rooste ei tohiks ketast kõlbmatuseni kajustada. Sõida ja pidurda natuke, peaks ise kaduma. Aastane seismine võib juba lihvimist vajada või ketta vahetust.
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#3

K Juul 15, 2015 10:15

ülevaatuselt läks probleemideta läbi , kuid sõidu ajal piduripedaali vajutades on ikka tunda pulsseerimist jala all..
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#4

K Juul 15, 2015 11:07

nädalane seismine tekitab kohina, kõikidel ratastel. See kaob mõne pidurdusega ära.
Pulseerimine ei ole normaalne
Eks siis peaks ratta(d) maha kruvima ja vaatama mis seal pulseerib
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
Oliver777
Postitusi: 301
Liitunud: K Jaan 16, 2013 11:04
Asukoht:
Auto:

#5

K Juul 15, 2015 15:33

Ehk kettas ebaühtlaselt kulunud või ketas kõver, neil juhtudel peaks ka pedaalist tunda olema vibra kui pedaali peal hoida pidurdades :)
Saab 9-3 MapTun Performance
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

K Juul 15, 2015 16:17

Kogemus minult, väljast vaadates olid kettad ilusad, ratta eemaldamisel ja siis silmaga viskumise kontrollimisel ei saanud ka midagi aru. Ketta eemaldamisel avastasin aga sisspoole tekkinud kõrgema roostekihi, nii öelda üks sektor oli üles paisunud ja see tekitas pidurdamisel värinat.
Neeme
Postitusi: 55
Liitunud: K Jaan 13, 2010 21:57
Asukoht:
Auto:

#7

K Juul 15, 2015 19:01

ABSi rõngas
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#8

E Jaan 29, 2018 0:11

Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
germpz
Postitusi: 75
Liitunud: N Juun 04, 2015 13:30
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero CRP

#9

E Jaan 29, 2018 0:19

RJ85 kirjutas:
E Jaan 29, 2018 0:11
Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Asi ehk juba eelpool mainitud ABS-i rõngas. Lähevad rooste ja hambad murduvad.
Kui huupi ei taha lahti võtma hakata siis tasub diagnostika külge panna. Minul näitas ilusti ABS anduri graafikul ära, et ühel pool rõngal hammas katki.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#10

E Jaan 29, 2018 1:28

germpz kirjutas:
E Jaan 29, 2018 0:19
RJ85 kirjutas:
E Jaan 29, 2018 0:11
Minu Saab 9-5 selline jama, tunnen ka võdistamist eriti kui pidurdada, kuna ülevaatusel ja sillastendis väideti, et veermik ja puksid korras ja erinevate velgede+rehvidega sama teema siis tundus suht loogiline, et esimesed pidurikettad vajaksid vahetust. Ostsin uued kettad vahetamisel tundusid ka all olevad kettad ilusad, klotsid ühtlaselt kulunud, piduri süsteem liikus ilusti jne. Aga ikkagi vahetasin uute ketaste vastu välja. Aga kahjuks see võdistamist ei muutnud. Olen kindel, et eelmised kettad veel korralikud. Kui kellelgi kogemusi või teadmisi mis võdistamist põhjustada võib siis andke teada.
Kui kellelgi esimesi pidurikettaid vaja siis minult saaks. Hinda ei oska küsid, aga võib vahetust pakkuda, näiteks huvitaks esimesed küljeklaasi tuulesuunajad (võib ka müüki pakkuda). Tänud ette
Asi ehk juba eelpool mainitud ABS-i rõngas. Lähevad rooste ja hambad murduvad.
Kui huupi ei taha lahti võtma hakata siis tasub diagnostika külge panna. Minul näitas ilusti ABS anduri graafikul ära, et ühel pool rõngal hammas katki.
Aga see võdistamine on tunda rohkem nagu roolis või auto keres, pidurdamisel see nagu võimenduks pigem. Aga kui niisama sõita on ka võistamist tunda. Kahtlustasin algul esisilla pukse, aga ülevaatusel ja sillastendis öeldi, et korras kõik. Kus juures sillastendis olen 2 korda käinud. Esimesel korral käisin kui sai vahetatud taga- ja esisillas kõik vajalikud puksid. Teist korda käisin hiljem teises stendis kui avastasin, et vasakul esimesel rehvi oli sisemise küljel traadid väljas ja soovitati sillastendi minna. Kui absi võrus viga oleks peaks armatuuris absi tuli ka märku andma vast?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#11

E Jaan 29, 2018 8:27

Kas eriti hästi avaldub pidurdades väikesel kiirusel, nt linnas fooritaga 15km/h ja kergelt pidurit peal hoides?

pidurisadula liugtapid ja sadula puksid võiks üle vaadata.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#12

L Veebr 24, 2018 16:46

Pidurikettaid ees vahetades piduri osad liikusid kõik ilusti mis liikuma pidid, klotsid ka ühtlaselt kulunud, nii välimised kui ka sisemised. Nüüd lasin kontrollida, et kas veljed sirged, olid sirged. Kokkuvõttes ikka on tunda roolis õrna värinat mis suureneb pidurdades (normaalselt rahulikult pidurdades) 90-0 ja 50-0 nagu pole tunda. Ja vahepeal vaikselt sõites konarlikul teel on kuulda natuke kolinat (klõbinat). Tundub, et kõik toimub vasakul ees, aga erinevad spetsialistid, ülevaatusel ja sillastendis, väidavad, et veermik on korras. Mis toimub?
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#13

P Veebr 25, 2018 11:40

Kas rehv ise ei või vigane olla (näit.muster ei jookse otse).Sügisel oli tuttaval probleem uue rehviga ja tal vahetati see teise uue vastu,ei mäleta enam täpset põhjust miks, aga annab see teadmise,et ka uuel rehvil võib esineda vigu.
Saan harva sõita SAABIGA.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#14

P Veebr 25, 2018 13:23

entson kirjutas:
P Veebr 25, 2018 11:40
Kas rehv ise ei või vigane olla (näit.muster ei jookse otse).Sügisel oli tuttaval probleem uue rehviga ja tal vahetati see teise uue vastu,ei mäleta enam täpset põhjust miks, aga annab see teadmise,et ka uuel rehvil võib esineda vigu.
See võimalus ka, aga... Aga miks on vasakul kuulda kolinat/klõbinat vahepeal konarlikul teel kui sillas kõik korras?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

P Veebr 25, 2018 13:29

Vasak amort või tugilaager võiksid sellist asja teha.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#16

P Veebr 25, 2018 17:13

ei loe preagu teemast välja, kas pidurisadulad on korras ja nendepoolne viga välistatud?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#17

P Veebr 25, 2018 21:34

denczik kirjutas:
P Veebr 25, 2018 17:13
ei loe preagu teemast välja, kas pidurisadulad on korras ja nendepoolne viga välistatud?
Jap, kettaid vahetades ei paistnud seal midagi kahtlast, kõik liikusid nagu peab. Ja pidurikettad ees said ilmaaegu vahetatud kuna muutus polnud ja vanad nägid ka head välja. Õrna värinat tunneb ka niisama sõites pidurdades see suureneb. Saan sõidud tehtud, aga lihtsalt natuke närvi ajab, et ei tea mis kuradima jama see on.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#18

P Veebr 25, 2018 21:41

Ron24 kirjutas:
P Veebr 25, 2018 13:29
Vasak amort või tugilaager võiksid sellist asja teha.
Ise arvasin ka, et võibolla kolinat/klõbinat võib põhjustada amort või tugilaager. Aga kas need võivad põhjustada ka värinat mis pidurdades suureneb. Mõni väidab, et see ei põhjusta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

E Veebr 26, 2018 1:07

Kolinat võib põhjustada ka pidurisadul ja sillaraam.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#20

T Veebr 27, 2018 0:04

kolinat võib vabalt põhjustada kont ,ehk varras ,mis ühendab stabilisaatori varrast amortisaatoriga (üsna levinud ehituslikest eripäradest).See ei puutu kokku lahku-,kokku-,ette- ja tahajooksuga, e.silla reguleerimisega.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#21

R Mär 09, 2018 12:47

Nii, käisin nüüd õli vahetamas, rääkisin ka seal seda muret, et vahepeal on kuulda kolinat (klõbinat) ja väristab(võdistab), mis pidurdades suureneb. Neid sümptomeid olen eelnevalt kurtnud ülevaatusel kui ka sillastendis. Väidetavalt kõik korras. Kontrolli käigus selgus, et esimese õõtshoova tag. puksid puru, tagumised stabika puksid lõtkuga ja pooltelje vahelaager häälega (kusjuures, seda vahelaager häält hakkasin ise kuulma peale kontrolli). Eile sai viidud sinna tegemisele lootes, et see ongi lahendus. Tehti ära kõik peale vahelaagri (kuna see tuleb esmaspäevaks). Koju sõites muudatusi ei tundnud, sama seis mis ennem. Nüüd põhi küsimuseni. Kas pooltelje vahelaager võibki seda värinat(võdistamist) põhjustada? Et kas pääsen esmaspäeval sellest jamast?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

E Mär 12, 2018 9:08

Vahelaager tavaliselt midagi peale lärmi ei põhjusta. Vibratsiooniallikaks on tavaliselt telje sisemise liigendi koda (ebaühtlane kulumine).
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#23

R Mär 23, 2018 0:42

Trionic kirjutas:
E Mär 12, 2018 9:08
Vahelaager tavaliselt midagi peale lärmi ei põhjusta. Vibratsiooniallikaks on tavaliselt telje sisemise liigendi koda (ebaühtlane kulumine).
Väidetavalt see veovõlli vahelaager olevat häält teinud ja soovitati ära vahetada, kuigi ise ei kuulnud küll eelnevalt midagi, aga peale diagnoosi nagu oleks kuulda mingit häält, mis võiks meenutada laagri häält, lasin ära vahetada aga hääl mida kuulma hakkasin jäi alles. Teeninduses ei osatud öelda mis see olla võiks.
Aga värina juurde tulles. Kui algul teeninduses diagnoositi põhjuseks esimeste õõthoova tagumised puksid, mis olevad mõlemad katki (kuigi need esisillas kõige uuemad ja umbes 8000km tagasi sillastendis ja ka ülevaatusel öeldu järgi kõik puksid korras) siis peale vahetamist mingeid muudatusi polnud. Pakuti, et tagumised pidurikettad (esimesed on uued). Kuna jala ja käsipiduril erinevad klotsid ja pidurdamis tegevus siis varem käsipiduriga tagumiste ketaste testi ei teinud, aga nüüd tegin siiski ja avastasin, et sõidu ajal käsipidurit tõmmates tekibki värinat auto keresse. Saan aru, et kui ketas kõver ja jalaga pidurdades tekib värin, käsipiduril trummel, see ei tohiks mõjutada. Või võib?
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#24

R Mär 23, 2018 10:55

Taga käsipidur võib küll tekitada värinat, mul on juhtunud ka seda, et talvel miski seal külmub ära ja jääb peale (kui käsipidurit olen kasutanud) e. siis klotsid hakkavad tõmblema seal. Ja tagumisi rattaid lahti keerates pole ka hea, kui käsipidur peal. Ka nii olen selle väristamise kätte saanud. Igatahes mul tüütas see jebimine seal ära (käsipiduri klotsid ja kettad olid seal sünnist saati), vahetasin kogu käsipiduri krempli ära (ka pidurikettad) ja nüüd juba pikalt mureta.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#25

R Mär 23, 2018 11:50

Kui SAAB on jäänud märgade ketastega kasvöi kuuks ajaks seisma siis nagu S9K mainis tekkib piduriketta-klotsi kokkupuutepinnale körgem roostelaik. See iseenesest nii lihtsalt maha ei kulu. Söites vöbin kergem ja pidurdades vöimendub. Ja enamjuhul see rooste just ketta siseküljel mida silmaga ei näe ja aitab ainult -kettad maha ja treipingis sirgeks. Muidugi ühe SAAB i puhul oli ka kogemus kus esimesi pidurikettaid vahetades oli mingi soditükk jäänud ketta ja laagrirummu vahele mis pöhjustas ketta "viskamist". Kuid ka uued pidurikettad saab köveraks kui neid "sisse ei söida".
Vasta