9-5 piduri probleem ??
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Bedding in the brakes on hea otsingusõna. Eks osad tootjad on oma materjalidele sobivad tingimused välja mõelnud, aga üldiselt paar-kolm keskmist pidurdust (linnakiirusel), et kettad-klotsid soojaks saada ja siis maanteekiiruselt tugevalt pidurdades peaaegu seisma, mitu korda järjest, niiet saad oma kettad-klotsid ikka väga tuliseks (katsu vältida ABS-i rakendumist). Seisma ei tasu jääda, sest siis võib tuline klots kettasse kleepuda ja pärast on ikaldus. Pärast seda sõidad rahulikult ja jahutad pidurid ära. Siis võiks juba hea saada.Aga päris valmis on see asi siiski pärast mõnesaja km läbimist.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Üldjuhul on piduriketastega kaasas juhend kuidas sissesõita pidurikettaid/klotse.
selline tore pool päeva tegevust. Iga 5minuti tagant 70km/h pidurdus kuni 30km/h a´la 5 seeriat. Seejärel iga 15 minuti tagant 100km/h pidurdus kuni 50km/h. Eriti ettevaatlik peab olema Zimmermannidega, need lähevad kohe kõveraks kui valesti sissesõidetud.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Mul pole kunagi meeles olnud kettaid sisse sõita aga õnneks pole ka kunagi kõveraks neid saanud. Piduritööd olen spetsialistidele usaldanud, viimased aastad üks väiksem töökoda Mustamäel kust alati korraliku töö saab ja kauba peale veel head muusikat mängitakse. CD-plaatidelt! Viimati läksid külge vist NF-i kettad. Kui karbis on juhis kaasas siis võiks selle kliendile pihku pista.
MY2002 a 9-5 pidurid ikaldusid järjekordselt. Ei kesta need maanteesöiduks möeldud piduriklotsid veidi karmimat käsitlemist. Seetöttu , et klotside höördpinnad irdusid juba teist korda tuleb ka pidurikettad uute vastu vahetada. Otsisin ajutiseks ette kasutatud 308 mm läbimööduga kettaid ja sobivaid pidurisadulaid. Kasutatud varuosade müüjad väidavad , et nendel lammutamisel oleva MY2000 9-5 Aero pidurikomplekt sobib , aga ei tundu sobivat vist. Kas mingi väike vahe pidurisadula kinnitusraami ehituses mis käändmiku külge kinnitub vöi on erinevus ka pidurisadulates endas ?
Ehk on targematel kogemust , kas esimesed pidurisadulad iseenesest on samad nii erinevate aastakäikude kui ka 288 mm ja 308 mm piduriketaste puhul ? Kuna sadulad on suhteliselt puhtad , ölitatud ja muidu töökorras oleks lihtsalt raiskamine neid prügikasti visata kui kinnitusraamide vahetus aitaks 288 mm süsteemi 308 mm piduriketastele ümberehitamiseks . Kas on kellelgi ka kogemust mis padrunvöti sobib pidurisadula raami 2 poldile mis raami käändmiku külge kinnitavad , ainuke sarnane 16 mm tööriistakastist leitud padrun , mis on sobiva kujuga jäi poldi pea peal loksuma. Kas sobib 15mm vöi 14 mm eripadrun ? Sai kord rattalaagreid ja neid tolmukaitseplekke vahetatud veokite töökojas kuid kahjuks meelde ei jäänud see padruni mööt.
Ehk on targematel kogemust , kas esimesed pidurisadulad iseenesest on samad nii erinevate aastakäikude kui ka 288 mm ja 308 mm piduriketaste puhul ? Kuna sadulad on suhteliselt puhtad , ölitatud ja muidu töökorras oleks lihtsalt raiskamine neid prügikasti visata kui kinnitusraamide vahetus aitaks 288 mm süsteemi 308 mm piduriketastele ümberehitamiseks . Kas on kellelgi ka kogemust mis padrunvöti sobib pidurisadula raami 2 poldile mis raami käändmiku külge kinnitavad , ainuke sarnane 16 mm tööriistakastist leitud padrun , mis on sobiva kujuga jäi poldi pea peal loksuma. Kas sobib 15mm vöi 14 mm eripadrun ? Sai kord rattalaagreid ja neid tolmukaitseplekke vahetatud veokite töökojas kuid kahjuks meelde ei jäänud see padruni mööt.
Viimati muutis I-Vaari, T Nov 06, 2018 14:52, muudetud 1 kord kokku.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1889
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
http://photo.platonoff.com/Auto/2007060 ... nt_Brakes/
Torx E20 padrun, niisama sellist vast kohvris ei vedele. Mul vähemalt mitte.
Torx E20 padrun, niisama sellist vast kohvris ei vedele. Mul vähemalt mitte.
Mul hoopis selline küsimus, kas 2000 isendile on võimalik paigaldada 2002+ aasta rummud, kinnitused ja ma ei tea mis kõik jubinad (millede nimetusi ma ei tea), et saaks lahti sellest väikese piduri needusest ja saaks üle minna 314 või 345 piduritele? Või mingi muu lahendus suuremate pidurite võimaldamiseks. Kunagi tegi üks Hollandi tuning firma Porsche sadula tarvis adapterit, kuid need said otsa, enne kui jaole sain.
Hirshi lahendus oli mõtetult kallis (Hirschi kettad eritellimus Brembolt ja neid ei saa mujalt kui Hirschi kaudu) ja kulus sigakiirelt.
Hetkel all EBC soonega kettad ja punased klotsid, kuid ikka on see pidurdamine kuidagi emane. Eriti kui NG9-5 roolist tuled ja siis ehmatab ikka korralikult, kui kehvasti asi pidurdab
Hirshi lahendus oli mõtetult kallis (Hirschi kettad eritellimus Brembolt ja neid ei saa mujalt kui Hirschi kaudu) ja kulus sigakiirelt.
Hetkel all EBC soonega kettad ja punased klotsid, kuid ikka on see pidurdamine kuidagi emane. Eriti kui NG9-5 roolist tuled ja siis ehmatab ikka korralikult, kui kehvasti asi pidurdab
Alates MY 2002 9-5 on käändmik veidi erinev. Kui ma ei eksi siis seoses sellega nii esivedrustuse alumine kuulliigend kui ka pidurisadula kinnitusraam. See 314 mm piduriketaste paigaldus on vöimalik alates MY2002 sellise komplektiga : https://www.maptunparts.fi/jarrujarjest ... 314mm.html
Kuid kui soovid 288 kettad 308 mm ketastega asendada siis MY 2000 9-5 el peaks aitama sadula kinnitusraami vahetus: https://www.maptunparts.fi/jarrujarjest ... vylle.html
Kövemate oskustega asjaarmastajad on midagi odavamalt kombineerinud OG 9-5 jaoks NG 9-5 mingist suuremate diameetriga piduriketastest/sadulatest. Pidi pikemas perspektiivis soodsam hooldada olema kui need 330mm vöi 380mm 6-8 kolviga eritellimus pidurisadulate komplektid ( 1800 - 2800 eur).
Paraku aga möned klotsid ei toimi külmana ja teised mis toimivad külmana murenevad kuuma andes juba 10-20 km jooksul.
Kuid kui soovid 288 kettad 308 mm ketastega asendada siis MY 2000 9-5 el peaks aitama sadula kinnitusraami vahetus: https://www.maptunparts.fi/jarrujarjest ... vylle.html
Kövemate oskustega asjaarmastajad on midagi odavamalt kombineerinud OG 9-5 jaoks NG 9-5 mingist suuremate diameetriga piduriketastest/sadulatest. Pidi pikemas perspektiivis soodsam hooldada olema kui need 330mm vöi 380mm 6-8 kolviga eritellimus pidurisadulate komplektid ( 1800 - 2800 eur).
Paraku aga möned klotsid ei toimi külmana ja teised mis toimivad külmana murenevad kuuma andes juba 10-20 km jooksul.