85-100 km/h tekib vibra

Vasta
hoihoi
Postitusi: 39
Liitunud: P Dets 18, 2011 13:41
Asukoht:
Auto:

#1

P Juul 12, 2015 9:25

Sõites 80-ga on kõik sujuv, sõites 85 km/h tekib keresse vibratsioon.
rool on ilusti sirgu peal, ega vibreeri.
pidurdades vibrat pole.
Jant hakkas pihta peale tagasilla pukside vahetus.
Kas peaks uuesti stendi minema, või peitub viga kuskil mujal?
5448
Postitusi: 161
Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.

#2

E Juul 13, 2015 10:28

Lase kõigepealt kusagil rataste tasakaalustus üle vaadata.
Tahan lennata ... :drive:
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#3

T Juul 14, 2015 7:08

Selline loll küsimus(lihtsalt olen aru saanud et tuleb ka enda jaoks ebaloogilised asjad üle küsida) kas veljed on puhtad ja kas vibra kaob mingilt kiiruselt ära?
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#4

T Juul 14, 2015 8:21

Kuna endal ka hetkel vibratsioon kiirusel 90+päevakorral siis räägin oma värskest kogemusest .
Nimelt siis juba eelmisel aastal suvejooksuga sõites kusagil 95km/h alates tekkis kerge vibratsioon autosse.Sel kevadel otsustasin,et enne kui panen uued rehvid velgedele ,lasen kummiboksi poistel veljed üle vaadata,et kõvera velje peale rehvi mõtet panna pole-lasen enne ära sirgestada.Kummiboksi poiss viskas veljed üksteise järel pinki ja teatas,et kõik veljed on sirged.Selge,väga tore.Ju siis oli viga vanades rehvides.Tutikad rehvid peale ja ...... vibra ikka alles !
Läksin nüüd ühe sirgestaja jutule,et äkki vaatab ikkagi veljed üle ja kui need on tõesti sirged siis hakkame viga mujalt otsima.Tema suunas mind alustuseks ühte nö.usaldusväärsesse kummiboksi ja seal selgus,et kõik neli velge on ikkagi kergelt jõnksuga ja vajavad sirgestamist ,lisaks polnud ka tasakaalustus õige !!!
Loo moraal on siis see,et igal pool ei pruugi pädevat abi saada isegi kõrvalt vaadates nii lihtsa toimingu juures nagu seda on velgede kontroll ja rehvide tasakaalustamine.

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

T Juul 14, 2015 8:52

Rehvida tasakaalustamise pingid on juba nii moodsad, et inimene, kes nende taga töötab jääb tavaliselt pingile alla.
Pinke vaja ka reguleerida ja kontrollida jne.

Mul oli pidevalt mingi jama vibraga, Muidugi masainaks saab 96, mille tõttu kummiboxides kiruti masinat ja vanu kõveraid velgi ja aastakümneid vanu rehve jne. kord isegi arvati vesi rehvides sees olevat!! Peale seda kui hakkasin ühes teises kohas rehve tegemas käima saan mõnuga kimada mis iganes velgede ja rehvidega ja kiirusega!

Kõige lihtsam on pingi usaldusväärsust kontrollida, kui lased pingis tasakaalu panna ja siis lased pingi küljest ratta lahti ja kinnitad uuesti teises asendis ja nii mitu korda ja kui alati jääb viga +/- 5 grammi ulatusse, siis võib usaldada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#6

T Juul 14, 2015 10:09

Rehvida tasakaalustamise pingid on juba nii moodsad, et inimene, kes nende taga töötab jääb tavaliselt pingile alla.
Pinke vaja ka reguleerida ja kontrollida jne.

Mul oli pidevalt mingi jama vibraga, Muidugi masainaks saab 96, mille tõttu kummiboxides kiruti masinat ja vanu kõveraid velgi ja aastakümneid vanu rehve jne. kord isegi arvati vesi rehvides sees olevat!! Peale seda kui hakkasin ühes teises kohas rehve tegemas käima saan mõnuga kimada mis iganes velgede ja rehvidega ja kiirusega!

Kõige lihtsam on pingi usaldusväärsust kontrollida, kui lased pingis tasakaalu panna ja siis lased pingi küljest ratta lahti ja kinnitad uuesti teises asendis ja nii mitu korda ja kui alati jääb viga +/- 5 grammi ulatusse, siis võib usaldada.


Ma just sellele töömehele,kes velgede kõveruse tuvastas rääkisin,et tuleb välja siis,et iga mees ikka ei saa velgede tasakaalustamisega hakkama.Ta ütles ,et viga ei pruugi tegijas olla vaid paljudel on aparaadid taatlemata ...

praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#7

T Juul 14, 2015 11:20

natuke liitub teemasse:
mul oli kord juhus, et lasin rehvi seda möginat, mis tagavararatta asemel ballooniga kaasas on. Järgnes massiivne vibra, katsed tasakaalustada ning kummimehe hüsteeria, sest igal katsel näitas pink +50g uude kohta.
Lõpuks selgus, et ollus oli osaliselt tahkestunud ja see, mis vedelaks jäi, võttis loomulikult suvalise asendi sisse. Surnud roti aroomiga mögin tuli rehvi seest välja kallata/kraapida. Viimane kord sel viisil rehvi remontida.:gun:
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
5448
Postitusi: 161
Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.

#8

K Juul 15, 2015 9:48

natuke liitub teemasse:
mul oli kord juhus, et lasin rehvi seda möginat, mis tagavararatta asemel ballooniga kaasas on. Järgnes massiivne vibra, katsed tasakaalustada ning kummimehe hüsteeria, sest igal katsel näitas pink +50g uude kohta.
Lõpuks selgus, et ollus oli osaliselt tahkestunud ja see, mis vedelaks jäi, võttis loomulikult suvalise asendi sisse. Surnud roti aroomiga mögin tuli rehvi seest välja kallata/kraapida. Viimane kord sel viisil rehvi remontida.:gun:

Järelikult sa ei järginud selle olluse baloonile kirjutatud juhendit !
Kui seda ollust rehvi sisse panna tuleb sõita teatud kiirusega, et jaguneks ühtlaselt mööda rehvi sisepinda.
Kuna sõiduautod stardivad enamasti veoautodega võrreldes palju nobedamalt siis tsentrifugaaljõuga jääb see ollus ühte kohta ja hiljem klombistub sinna.
Samal põhjusel ( va. klombistumine )ei saa ka sõiduauto rattaid tasakaalustada liivaga.
Selle rehvivenna kohta ei oskagi midagi muud öelda kui, et lambaid ikka leidub ;)
Tahan lennata ... :drive:
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#9

K Juul 15, 2015 11:28

Nuh, naeruväärne on kujutada ette eesti meest, kes põhimõtteliselt ei loe manuaale :) , seismas hommikusel tipptunnil teepervel ja uurimas välismaa keelset peent kirja tünnikese peal.:wall: Sõita on vaja, just selle kiirusega ja just selline vahemaa nagu parajasti tarvis, et jõuda kohale.
Õnneks on vahepeal leiutatud augunöör ja tööriist selle toppimiseks. EUR 2.50.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
mortenx
Postitusi: 301
Liitunud: K Apr 25, 2007 23:08
Asukoht:
Auto:

#10

K Juul 15, 2015 11:36

mul oli kord nii et peale rehvivahetust oli velg kuidagi nii halvasti kinni keeratud, et ka kuskil 80-90 kiiruse juures hakkas undama , veljepoldid üle keerates sai asi korda..
hoihoi
Postitusi: 39
Liitunud: P Dets 18, 2011 13:41
Asukoht:
Auto:

#11

N Juul 16, 2015 19:55

tagasilla puksid ei loe siis üldse?
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#12

R Juul 17, 2015 8:25

natuke loevad, aga nood ei tekita vibrat, ainult vahendavad, ebaõnne korral võimendavad. Vibra allikas on rattas.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
5448
Postitusi: 161
Liitunud: E Juul 07, 2014 2:24
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Auto: 9-5 Vector 2.3 136kw 2004 a.

#13

R Juul 17, 2015 9:13

Amordid on töökorras?
Tean omast kogemusest, et kui amordid on otsas tekib vibra.Ratas loeb iga väiksemagi augu ära ja väristab autosse.
Käi igaks juhuks sillaregullis ära ja rataste tasakaalustamises siis saad ehk vea teada.
Tahan lennata ... :drive:
Phazer
Postitusi: 134
Liitunud: E Jaan 26, 2009 22:27
Asukoht:
Auto: 9000CS, 9000CSE, Scorpio V6, Astra 1.6, C4 A6 2.5TDI Quattro

#14

R Juul 17, 2015 22:48

On olnud ka sellist juhust veovõlli otse pärast.
Vasta