Katalüsaator
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: K Mai 03, 2006 12:41
- Asukoht:
- Auto:
Just elasin läbi kat-i surma, küll oli tegemist vägvaldse surmaga aga siiski.
Esimene tunnus, et kat läbi, on kahtlane kõrin auto kõhu alt. See tähendab, et mõni kärje tükike on lahti põrunud ja nüüd rõhuga kõristab seal sees. Üldiselt kui kat umbes on peaks sellest niimoodi aru saama, et lihtsalt auto ei liigu enam normaalselt ja pöörded tulevad raskelt ülesse kui üldse.
Samuti võib kütusekulu nalja tegema hakata kuna lamda(d) ei saa enam õigeid andmeid.
Kui midagi valesti ütlesin siis vabandan juba ette, kuna tean, et siin foorumis liigub ka palju targemaid nõuandjaid.
Esimene tunnus, et kat läbi, on kahtlane kõrin auto kõhu alt. See tähendab, et mõni kärje tükike on lahti põrunud ja nüüd rõhuga kõristab seal sees. Üldiselt kui kat umbes on peaks sellest niimoodi aru saama, et lihtsalt auto ei liigu enam normaalselt ja pöörded tulevad raskelt ülesse kui üldse.
Samuti võib kütusekulu nalja tegema hakata kuna lamda(d) ei saa enam õigeid andmeid.
Kui midagi valesti ütlesin siis vabandan juba ette, kuna tean, et siin foorumis liigub ka palju targemaid nõuandjaid.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ühe kõrvaga pealt kuuldud jutt:
Kui mootor on töösoe siis korras katiga saab kätt sumbutaja väljalaske ees juures hoida. Kui kat läbi siis suits on tulikuum ja kätt ees hoida ei saa. Seda juttu räägiti toetudes vabalthingava Volvo najale. Umbes kat pidavat pea punaseks minema kuumusest.
Minu masinal vahetati kõik alates katist kuni tagumise pütini välja kui esimene remontturbo lasi peale 1000 km läbimist kogu õli sumpsi. Turbo võlli tsentreerimisrõngas oli siledaks kulunud sumbutaja vastusurve tõttu (õli sooni enam polnud). Täpselt ei mäleta, kuid vanade sumpsidega väljuv suits ei olnud tulikuum.
Kui mootor on töösoe siis korras katiga saab kätt sumbutaja väljalaske ees juures hoida. Kui kat läbi siis suits on tulikuum ja kätt ees hoida ei saa. Seda juttu räägiti toetudes vabalthingava Volvo najale. Umbes kat pidavat pea punaseks minema kuumusest.
Minu masinal vahetati kõik alates katist kuni tagumise pütini välja kui esimene remontturbo lasi peale 1000 km läbimist kogu õli sumpsi. Turbo võlli tsentreerimisrõngas oli siledaks kulunud sumbutaja vastusurve tõttu (õli sooni enam polnud). Täpselt ei mäleta, kuid vanade sumpsidega väljuv suits ei olnud tulikuum.
Algselt postitas: stennadi
Eks ülevaatusel mehed ütlevad sulle kuidas lood selle sinu katiga on :evil:
Igaljuhul kati äää küpsemisega peaks auto "minek" kannatama ja kütusekulu samuti läheb suuremaks
Ei ütle need üv mehed midagi.Tegelikult üks halvemini tuvastatav viga,eriti,kui näiteks pool kat`i veel toimetab.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ja milliseid heitgaasi numbreid ilma katita masina puhul välja loetakse, palju need lubatud piirist üle on? Eeldusel et mootor on täiesti korras.
Küsimus pakub huvi kuna kati asemel on resokas.
Küsimus pakub huvi kuna kati asemel on resokas.
oma kogemus puudub aga olen kuulnud sõpradest kes on kayi eemaldanud jõu saamis eesmärgil ja siis on hädas olnud just nimelt füüsilise puudumise mitte heitgaasidega, enda golfil oli ka kat all aga see sai otsa ja kuna passis sellekohast märget polnud siis uut asemele ei pannud, heitgaasidega ülevaatusel probleeme pole olnud, aga mul tegu rumala autoga, ei aju ei pritset, uuem auto võib ise jälle katile lootma jääda ilma mõistmata selle puudumist.
Passati puhul jäi jõudu just vähemaks kui kat sai vahetatud.
Passati puhul jäi jõudu just vähemaks kui kat sai vahetatud.
Algselt postitas: Mart900
oma kogemus puudub aga olen kuulnud sõpradest kes on kayi eemaldanud jõu saamis eesmärgil ja siis on hädas olnud just nimelt füüsilise puudumise mitte heitgaasidega, enda golfil oli ka kat all aga see sai otsa ja kuna passis sellekohast märget polnud siis uut asemele ei pannud, heitgaasidega ülevaatusel probleeme pole olnud, aga mul tegu rumala autoga, ei aju ei pritset, uuem auto võib ise jälle katile lootma jääda ilma mõistmata selle puudumist.
Passati puhul jäi jõudu just vähemaks kui kat sai vahetatud.
Alati tuleb kat. asendada vastavat vastujõudu tekitava resonaatoriga,siis tuleb ka võimsust juurde.
Korras mootori gaaside näidud ei erine oluliselt vana kati omadest.Minu masinad on kõik ülevaatuskõlbulikud olnud ka peale reaktori eemaldamist.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Alati tuleb kat. asendada vastavat vastujõudu tekitava resonaatoriga,siis tuleb ka võimsust juurde.
Kas see kehtib ka turbomootori korral? Kuskilt oleks nagu lugenud (ja loogika kipub kinnitama), et turbiin väljalaskes gaaside vaba voolu niipalju segab, et mingit resonantsi seal nagunii enam ei teki ja resoka mõte suht olematu.
Algselt postitas: Trionic
Korras mootori gaaside näidud ei erine oluliselt vana kati omadest.Minu masinad on kõik ülevaatuskõlbulikud olnud ka peale reaktori eemaldamist.
Minu vana Honda (ilma katita) heitgaasid mahtusid alati lõdvalt katiga masinate normidesse ära. Saabi katalüsaatori elujõus on mul aga viimasel ajal teatavaid kahtlusi tekkinud ja kui need tõeks peaks osutuma, siis üks variant on uut enam asemele mitte panna. Samas nagu ei tahaks ka selle pärast ülevaatusel kõrvad lontis mööda seinaääri käia...
Trionic, sul pole selle pärast kunagi ütlemist olnud? Või valisid lihtsalt "õige" ülevaatuspunkti?
to triibutu: ma olen oma masinad suutnud alati sellisesse konditsiooni viia,et ka lambi üv.punktis läbi läheks,aga loomulikult on mul ka "õige" koht,kus vajadusel käia.
VT`l proovisin ka otsetoru,aga sellega kadus vasturõhk ja ka võimsus.Lisaks läks sound suisa perversseks-lärmas,nagu rullari pemm ja edasi ei käinud ka-nagu rullari pemm:love:
VT`l proovisin ka otsetoru,aga sellega kadus vasturõhk ja ka võimsus.Lisaks läks sound suisa perversseks-lärmas,nagu rullari pemm ja edasi ei käinud ka-nagu rullari pemm:love:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
to triibutu: ma olen oma masinad suutnud alati sellisesse konditsiooni viia,et ka lambi üv.punktis läbi läheks
Ega ma selles ei kahtlegi (kuigi kingsepad pidid ikka paljajalu käima ;)), just seda kati füüsilist puudumist pidasin ikka silmas -- et kas on kobisema hakatud, kuigi heitgaasid ilusti normis?
to qdwin: oled ülevaatusel juba käinud resokaga?
Algselt postitas: triibutu
Algselt postitas: Trionic
to triibutu: ma olen oma masinad suutnud alati sellisesse konditsiooni viia,et ka lambi üv.punktis läbi läheks
Ega ma selles ei kahtlegi (kuigi kingsepad pidid ikka paljajalu käima ;)), just seda kati füüsilist puudumist pidasin ikka silmas -- et kas on kobisema hakatud, kuigi heitgaasid ilusti normis?
to qdwin: oled ülevaatusel juba käinud resokaga?
kes seal ikka niiväga vahet teeb-on seal kat,või reso.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: triibutu
[to qdwin: oled ülevaatusel juba käinud resokaga?
kes seal ikka niiväga vahet teeb-on seal kat,või reso.
Saabi kat ja praegune reso erinevad välimuselt küll nagu öö ja päev. Aga muidugi järelturu katid näevad tõesti resoka moodi välja.
Ei ülevaatusele ei ole resokaga pidanud veel minema, terve aasta vaja veel oodata. Pikas perspektiivis pakub see teema seega muidugi huvi.
Vahepeal tekkis uitmõte, et kuna mul kaks kati jõude vedelemas, keevitaks ülevaatuse kati valmis...
seeda Qdwini-i uit mõtet tahtsingi just mainida, mõnes väiksemas remondikas on lausa paar levinumat ÜV katti seina ääres püsikundedele olemas. aga üld juhul on ikka nii et ega seda resokat ja katti eriti ei eristata kui auto omanik oma käitumise või suhtumisega selleks põhjust ei anna.
Mul üks jama, haakub vist sellesse teemasse.
Eel-lugu on selline: ei saanud ülevaatuselt läbi, sumbutaja tagumised osad olid pragudega ja aukudega (mitteparandatavad), lisaks ei vastanud heitgaasid normidele. Vahetasin sõbraga siis a kuu aega tagasi kaks tagumist juppi kanali peal ära aga hetkel kui vanad tagumised jupid olid maha keeratud-lõigatud sai esimene pool koos katiga natuke rippuvas asendis oldud ning see avaldas halba mõju sellele esimese toru osas olevale "kofreeritud lainelisele kõrile". Peale mootori taaskäivitamist hakkas plärinat just selle kõri juurest tulema. Eeldan, et see koht oli juba varem üksjagu väsinud ja soodumus äramurdumiseks oli olemas, nii ka läks. Poest sai ostetud 55,- eegu eest rem. komplekt, milles oleva bandaazi ümber toru siis keerutasime, peale panin tavalise tsinkplekist toruks keeratud lehe ja kolme tiguklambriga sai asi ka fikseeritud.
juhtum ise: selline parandamise lahendus ei saa olla kuigi pikaealine ja nüüd mõned päevad tagasi tekkis olukord kus plärin paisus veelgi. Lükkan esimese käigu sisse ja tunnen, et masin ei liigu edasi, proovin teisega aga asi liigub veelgi jõuetumalt ehk siis auto ei liigu edasi sisuliselt üldse. Pean pausi 20 min ja lasen jahtuda lootuses et olukord muutub. Muutuski, aga auto ei käivitu enam üldse:mad: Enne kirjeldatud päeva vilksatas mõnel hommikul ka "check engine" aga seda on juhtunud ka varemgi harvadel puhkudel ja tõsiselt seda ei saanud võtta. Nüüd aga, siis esimese ja teise käiguga proovides kui masin jõetult liikus plinkis armatuuris juba väga kurjakuulutavalt see "check ... " , vahetult enne ka "check engine oil level" (lekkeid kusjuures ei ole, auto alune on täitsa kuiv. Tobenaljaks, aga õli taset ei saa kontrollida kuna ei saa kapotti lahti, üks pool on ära lukustunud). Õlitulesid ega muid tulukesi vilkuma-põlema minu mäletamist mööda ei löönud, süüdet annab keerata, bensupump teeb oma kõrinat tagaotsas (vahetatud aasta tagasi). Rohkem ma siis ei proovinud enam käivitada ka.
kahtlused ja kõhklused:
- kas toru murdumine enne lambdat võib viimase segaseks ajada ja see omakorda saadab kuhugile-kellgile impulsi -> a la "mootor ära käivitu"
- kas probleem üldse sumpas, või tõesti õlis (ütlesin, lekkeid ei ole)
- kui küss sumpas siis kas piisab esimese toru vahetusest ja hellast lootusest, et asi hakkab isa taas tööle (mootor). Kindlasti tekitab lahtivõetud ja tagsiühendatud lambda komplikatsioone ja saadab jälle mõne "kurja" käsu teele juhtimisblokki.
- pean muidugi kapoti lahti kangutama ja õlitaset kontrollima siis selles osas vähemalt selgus majas
- katt ei ole ka oma esimeses nooruses, auto minu käes 3,5 a. ja kes teab kui ammu ta oma tööd seal enne minu kätte jõudmist teinud
oletused, lahendused olukorrale ?
Või on ainult üks lahendus: -> suund Kadaka teele.
Pilt kogu kremplist on midagi sellist:
http://www.eeuroparts.com/searchresults.aspx?&carid=1107&cat=1015#
Kui link ei toimi siis sorry.
P.S. Kas seda esimest torutükki tehakse ka ilma selle "lainelise kõrita" ja mis eesmärk sellel üldse on. Kas avarii korral peaks sumps selle koha pealt murduma ?! Keegi vist midagi sellist oletas kunagi kusagil.
kokkuvõte: perkele, jälle ei liigu :wall:
Eel-lugu on selline: ei saanud ülevaatuselt läbi, sumbutaja tagumised osad olid pragudega ja aukudega (mitteparandatavad), lisaks ei vastanud heitgaasid normidele. Vahetasin sõbraga siis a kuu aega tagasi kaks tagumist juppi kanali peal ära aga hetkel kui vanad tagumised jupid olid maha keeratud-lõigatud sai esimene pool koos katiga natuke rippuvas asendis oldud ning see avaldas halba mõju sellele esimese toru osas olevale "kofreeritud lainelisele kõrile". Peale mootori taaskäivitamist hakkas plärinat just selle kõri juurest tulema. Eeldan, et see koht oli juba varem üksjagu väsinud ja soodumus äramurdumiseks oli olemas, nii ka läks. Poest sai ostetud 55,- eegu eest rem. komplekt, milles oleva bandaazi ümber toru siis keerutasime, peale panin tavalise tsinkplekist toruks keeratud lehe ja kolme tiguklambriga sai asi ka fikseeritud.
juhtum ise: selline parandamise lahendus ei saa olla kuigi pikaealine ja nüüd mõned päevad tagasi tekkis olukord kus plärin paisus veelgi. Lükkan esimese käigu sisse ja tunnen, et masin ei liigu edasi, proovin teisega aga asi liigub veelgi jõuetumalt ehk siis auto ei liigu edasi sisuliselt üldse. Pean pausi 20 min ja lasen jahtuda lootuses et olukord muutub. Muutuski, aga auto ei käivitu enam üldse:mad: Enne kirjeldatud päeva vilksatas mõnel hommikul ka "check engine" aga seda on juhtunud ka varemgi harvadel puhkudel ja tõsiselt seda ei saanud võtta. Nüüd aga, siis esimese ja teise käiguga proovides kui masin jõetult liikus plinkis armatuuris juba väga kurjakuulutavalt see "check ... " , vahetult enne ka "check engine oil level" (lekkeid kusjuures ei ole, auto alune on täitsa kuiv. Tobenaljaks, aga õli taset ei saa kontrollida kuna ei saa kapotti lahti, üks pool on ära lukustunud). Õlitulesid ega muid tulukesi vilkuma-põlema minu mäletamist mööda ei löönud, süüdet annab keerata, bensupump teeb oma kõrinat tagaotsas (vahetatud aasta tagasi). Rohkem ma siis ei proovinud enam käivitada ka.
kahtlused ja kõhklused:
- kas toru murdumine enne lambdat võib viimase segaseks ajada ja see omakorda saadab kuhugile-kellgile impulsi -> a la "mootor ära käivitu"
- kas probleem üldse sumpas, või tõesti õlis (ütlesin, lekkeid ei ole)
- kui küss sumpas siis kas piisab esimese toru vahetusest ja hellast lootusest, et asi hakkab isa taas tööle (mootor). Kindlasti tekitab lahtivõetud ja tagsiühendatud lambda komplikatsioone ja saadab jälle mõne "kurja" käsu teele juhtimisblokki.
- pean muidugi kapoti lahti kangutama ja õlitaset kontrollima siis selles osas vähemalt selgus majas
- katt ei ole ka oma esimeses nooruses, auto minu käes 3,5 a. ja kes teab kui ammu ta oma tööd seal enne minu kätte jõudmist teinud
oletused, lahendused olukorrale ?
Või on ainult üks lahendus: -> suund Kadaka teele.
Pilt kogu kremplist on midagi sellist:
http://www.eeuroparts.com/searchresults.aspx?&carid=1107&cat=1015#
Kui link ei toimi siis sorry.
P.S. Kas seda esimest torutükki tehakse ka ilma selle "lainelise kõrita" ja mis eesmärk sellel üldse on. Kas avarii korral peaks sumps selle koha pealt murduma ?! Keegi vist midagi sellist oletas kunagi kusagil.
kokkuvõte: perkele, jälle ei liigu :wall:
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mõnedel autodel kapoti alla vaadates, vaatab sealt vastu üks selline peenem toruke millel mütsike otsas. Kui mütsike eemaldada siis tuleb sealt heitgaase, järelikult on tegemist mingi kontroll torukesega. Mina olen selle torukese kohta sellist lugu kuulnud, et kui sealt ikka kõvasti puhub siis peaks miskit kuskil umbes olema. Mis ülesannet see toru tegelikult täidab??? Kas siis ongi sealt kaudu võimalik välja selgitada, et kat umbes???
Krdi uutel autodel, suusuukiil ja jiundail on tahma põletajad. Need pidid räme kallid olema. Jiundai oma pidi 100 k juures maksma. Edu sellise auto omanikul.
Krdi uutel autodel, suusuukiil ja jiundail on tahma põletajad. Need pidid räme kallid olema. Jiundai oma pidi 100 k juures maksma. Edu sellise auto omanikul.
VAG autod kasutavad neid emissioonitorusid,sealt on hea gaase mõõta ja samas ka väljalaske poolt tekitatavat vasturõhku,millest saab omakorda järeldada viimase korras(umbes)olekut.
Kõik lekked,mis on ennem O2 andurit,viivad selle näidud rappa.Mis tagapool toimub,see enam ei mõjuta andurit.Samas,kui mõni element on umbes,läheb ka lambdaväärtus paigast.
Kõik lekked,mis on ennem O2 andurit,viivad selle näidud rappa.Mis tagapool toimub,see enam ei mõjuta andurit.Samas,kui mõni element on umbes,läheb ka lambdaväärtus paigast.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Kõik lekked,mis on ennem O2 andurit,viivad selle näidud rappa.Mis tagapool toimub,see enam ei mõjuta andurit.Samas,kui mõni element on umbes,läheb ka lambdaväärtus paigast.
... ja kui näidud lähevad rappa ja/või element on umbes ja lambdaväärtus paigast -> võib see kokku siis tähendada, et mootor ei käivitu just nendest nähtudest tulenevalt ?
(Madis pakkus hinnapakkumises mitut varianti esimest toru, mis vahet neil on, hetkel ei saa koode öelda, ei ole kodus).
Käivitamist see ei takista kuidagi.Mittekäivitumise põhjus on sul mujal.Ka täiesti umbes sumpsiga läheb mootor käima,kuid ei jää.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989