Ühe surma remont
Tegu 2.0 110 kw isendiga, vahetatud nüüdseks kett, balansvõllid + saaled, tõukurid. Eelnev omanik lasi vahetada saaled. Tõukurid olla kolisema hakanud peale saalede vahetust. Nüüd kui tõukurid vahetasin koliseb ainult üks. Kuskil 2750 pöörde pealt jääb viimane ka vakka. Vaakumpumba poldi alt mõõtes saan õlirõhu gaasi andes 2-3jne aga madalatel pööretel langeb rõhk alla 1. Äkki tegid saalede vahetajad mingi apsaka kuskil, või ei saanud nad ülemist saalet kätte ja vahetasidki ainult alumise? Kas ma saan õigesti aru et nukkade ja tõukurite õlitus käib esimese raamsaale alt ?
http://www.smellycat.org/G2/d/2857-1/9-5+engine.JPG
http://www.smellycat.org/G2/d/2857-1/9-5+engine.JPG
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Mis see õlirõhk siis on?
sooja või külma mootoriga?
see on täpne asi, kas soojalt või külmalt, seal mitmekordne vahe sees.
vanadel kulunud mootoritel päris soojalt tühikäigul alla 1 võib rõhk olla...
sooja või külma mootoriga?
see on täpne asi, kas soojalt või külmalt, seal mitmekordne vahe sees.
vanadel kulunud mootoritel päris soojalt tühikäigul alla 1 võib rõhk olla...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Olla mõõdetud jah, aga mul on targem vist ikka ise uuesti lahti võtta ja ära kontrollida mis seal tehtud on, ketti vahetades võtsin kõik cap-id maha ja selle aja jooksul mis töötanud oli vahepeal, midagi dramaatilist veel saaledelt vastu ei vaadanud.
Muide millega siin mehed raamsaale aluseid pindasid mõõdavad? Eelmise autoga panin bingot, ainult kepsude alt sain mikromeetriga mõõdetud.
Muide millega siin mehed raamsaale aluseid pindasid mõõdavad? Eelmise autoga panin bingot, ainult kepsude alt sain mikromeetriga mõõdetud.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kuna mootor on sama nagu B204/234, siis ütlen ka sõna sekka. Projektikal oli sees lihvimata vänt, uued standard mõõdus saaled, soontevaba õlipump. Külmalt näitab praegu kohati isegi üle 5 bari rõhku. Langeb soojaks saades 1 ja 2 vahele. Pigem 1 poole. Õliks Valvoline VR1, 10w60. Kui väntvõlli kaelte raadiused on ilusad, siis seda lihvitud ei ole, sest minu teada eestis pole pinki, mis lihvib vända kaela raadiust (Liguri väide). Tulekski saaled üle vaadata, pump ja, et kettide juures liigseid lekkeid pole, sest seal on ka õlikanalid.
Mis õli üldse kasutad?
Mis õli üldse kasutad?
õli on 5W-40, kettidega koos said uued ketitallad jne. kui nüüd meelde tuletada siis keskmine saale oleks justkui olnud selline kahtlane, ja võiski olla, kuna balansvõllid olid parameetritest väljas. Pump oli ka ok, samuti korpus, tegu muidugi visuaalse kontrolliga, kuid mu väike kogemus ütleb et pumbal polnud viga midagi. Tuleb siis ikka karter maha võtta ja kontrollida üle. Aga millise saale alt ikkagi nukkade õlitus toimub? Kas esimese või keskmise, skeemilt ei saa aru...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Gaasi andes soojalt 2-3 ja rohkem, külmast peast algul näitab nelja või tiba alla. Ja soojalt siis tühikäigul tugevalt alla 1
ma ei torgiks, kui soojalt jääb tyhikäigul sinna 07--08. ja mitte alla 0,5.
ja kui soojalt pööretel 3000 vähemalt 2,5
Ja äkki mingit teist õli prooviks, kui sul praegu castrol näiteks :P
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ei ole castrol, seda teemat tean, kasutan sama õli mis oma teisel remonditud 9-5'l nime praegu peast ei tea öelda, sekk-ist ostetud.. hall kanister :D
Lahe! Ma olen nüüd BP fänn. Mul sõitis sõber oma ng 900 -ga karteri katki ja mis ma seal sees nägin, avaldas muljet. Palju aastaid ja kruusateid ja ummistunud õhufiltreid ja mootor oli seest justkui uus!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pigem oli saale nats ümber vända, mitte ei jäänud käpiku sisse, aga mis see ühest äärest kulumisjälgedega tähendaks ?
Väike link saalede defekteerimiseks visuaalse kontrolli läbi:
http://www.remotech.info/uploads/clevite_lagerschade_tech_info.pdf
Kellel üldise mootorimehaanika kohta huvitavat eestikeelset materjali on siis võiks jagada, netist ei leia õppimiseks eriti midagi.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ma olen mõned mootorid ikka lahti võtnud ja huvitaval kombel vaid 9-5 omal olen näinud seda pilti, et saale on ümber vända nagu isegi vägagi suure pingega....
Äkki on tehtud bimetallist? saab rohkem mootoreid remontida?
ei noh, bimetall on ta ju nagunii...aga äkki nüüd teises vahekorras?! :poke:
Äkki on tehtud bimetallist? saab rohkem mootoreid remontida?
ei noh, bimetall on ta ju nagunii...aga äkki nüüd teises vahekorras?! :poke:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lõpptulemus, kõige hullem stsenaarium. Vänt on siiski jäetud mõõtmata, saaledest ei viitsi isegi pilti mitte teha. Uurisin eelmise omaniku käest kas oleks arvet võimalik saada saalede vahetuse kohta, aga olla mustalt tehtud. Kuna auto seisis pikalt Härmas, tankla kõrval, siis soovitan autot sinna mitte remonti viia, hetkel ei löö pähe isegi mis töökoda seal on. Loll olin et vänta ikkagi ise ei kontrollinud üle.
Mis siis edasi, terve kompott uusi osasid mootoris. Järelturult on kahtlane osta ka alumist otsa kui auto juba varuosadeks. Tallina remondikohad kontrollitud blokke müüvad?
Mis siis edasi, terve kompott uusi osasid mootoris. Järelturult on kahtlane osta ka alumist otsa kui auto juba varuosadeks. Tallina remondikohad kontrollitud blokke müüvad?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mis siis muud üle jääb, kui vaata, et kepsu saale pesad oleks ok, mõõda isegi üle, lase vänt lihvida ja tonnise remont mõõtu saaled sisse. ( siis pärast hakkad eraldi veel kolbe ja rõngaid vahetama)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mis siis muud üle jääb, kui vaata, et kepsu saale pesad oleks ok, mõõda isegi üle, lase vänt lihvida ja tonnise remont mõõtu saaled sisse. ( siis pärast hakkad eraldi veel kolbe ja rõngaid vahetama)
Mulle on sellist juttu ka räägitud et peale vända võib ka blokk ise n.ö. kõver olla? Kui tõsi, siis mismoodi ma seda kontrollin?
Siit vanemaid postitusi lugedes, targemad härrad on öeldnud et 9l juhul 10st on väntvõll juba ise kõver, seega suure tõenäosusega on seda ka minu oma. Kui ma lähen uut väntvõlli ostma, kes ja kus mul viskumise ära mõõdab? Kodanikud vaevalt tahavad üldse müüa, kui tahan seda ennem lasta mõõta kuskil...
Panen nüüd tonnise blokki kokku, ja B205R väntvõll. Nüüd tekkis küsimus, kas tonnise pikilõtku seibid on õhemad? Ühe poole saan vahele ja teine ei hakka isegi pugema mitte, silmaga nähtav et sinna ta ei lähe. Äkki on kellelgi käepärast ja saab ära mõõta ?
edit:
Netist vaadates peaks nagu minema, vaatan homme uuesti üle..
edit:
Netist vaadates peaks nagu minema, vaatan homme uuesti üle..