Kus on boost - vigane BPC klapp, wastegate actuator?

sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#26

N Apr 14, 2016 22:41

Jah, nii tundub olema. Võiks ju kahtlustada ka õhulugejat, aga cut-offi hetkel oli mAir ja TBar suhteliselt madalad.
(et kui näiteks õhumõõtja kuvab ekslikult mAir väärtuse madala, kuid turborõhk on samal ajal kõrge..)

Suuretel pööretel on kütusetarve ka kõvasti suurem, pump enam ei suutnud. Teine asi umbes kütusefilter, ehkki seda seal eriti ei mainita..
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#27

N Apr 14, 2016 23:33

Huh, kontrollin omal ka homme siis WG pretensioni ära. Aga.. miks sul mReq niimoodi kõigub? Mul seisab pedaali põrandal hoides ilusti ühes kohas (1320 kandis vist)?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#28

R Apr 15, 2016 0:19

Huh, kontrollin omal ka homme siis WG pretensioni ära. Aga.. miks sul mReq niimoodi kõigub? Mul seisab pedaali põrandal hoides ilusti ühes kohas (1320 kandis vist)?

+/-5 ühikut on siiski liiga vähe, et midagi järeldada.
Pöörded lähevad kiiresti üsna kõrgeks ja mReq peabki lõpuks kukkuma. Selle määrab juba soft oma piirajatega.

edit: viimase video näitudest.
Bensupumba/küttesüsteemi veale räägib ka see kaasa, et nende tõmmetega on suhteliselt palju knokke ja MiFi-t tulnud. Ma eeldan, et enne tõmbeid tegid ECU-le reseti ja nii nullisid ka knokid?
AMUL -300 näitab, et segu üldiselt on pigem rikas, kui lahja. Sellest võiks siis järeldada, et segu on ka max. pöörete/koormuse juures 3% rikkam normaalsest.
Mis pole ju üldse halb kuna teatavasti lahja segu tekitab detonatsiooni, mitte rikas.
Point aga siin, et suurema koormuse/pööretega Lambda andur enam segu ei kontrolli ("lamb"= 0) ja nii ei saa muutuda ka AMUL väärtus.
See ei muutu ka siis, kui mootor kõvasti kütet tahab, aga pump seda piisavalt ei anna.
Ehk kui bensupump korraks "kinni jääb", läheb segu hetkeks lahjaks, kogunevad ka kohe knokid ja ilmutab cut-off.

Selline arvamus hilisel tunnil :)
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#29

P Apr 17, 2016 17:34

ECMS ja Tbar (Pdif):
https://drive.google.com/open?id=0B899HwRuH32dbjNqM3hfVlRyaTg

Hoiab võrreldes eelmise korraga võrreldes ca 0,1 bar rohkem - 1,4bar, enne actuatori käpa lühendamist hoidis WOT-ga 0,9 bar.

mReq ja Mair:
https://drive.google.com/open?id=0B899HwRuH32dQ2ZjSUNSd0RISnc

Ma olen hetkel rahul, ilma numbreid vaatamata on auto tunnetus hoopis teine.
Mul on endiselt kahtlus, et actuatori vedru on tegelikult oma aja ära elanud, lugesin UK saabifoorumist, et need vedrud kipuvad peale aastaid kuumutamist pehmeks minema.
Lisaks vahetan kütusepumba ka lähiajal ära, siis saab vast üle 5000rpm ka lasta.


Hea, et korda said. Aga hoiab ju lausa 0.4 bari rohkem kui ennem. Korraliku summutit on ka vaja, siis saaks Mairi Mreq-l eest ära jooksma panna ;)
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#30

P Apr 17, 2016 18:05

Aga boost spike ei tekkinud?

Ja veel muul teemal - kui aken lahti kiirendad, kas turbot ja bypassi on kuulda või on täiesti vaikne, nagu N/A mootor?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#31

E Apr 18, 2016 8:45

Võlli lühendades tuleb kindlasti veenduda, et wg klapi käiguulatus ei väheneks. Muidu võib sulaalumiiniumi näha saada.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#32

R Apr 22, 2016 23:40

Kas kirjeldad lühidalt kuidas Saabil õigesti sisselaske lekkeid suruõhuga otsitakse? Millised otsad kinni pannakse ja kust poolt õhk sisse puhutakse?

Mul igatahes WG eelpinge tõstmine ei muutnud midagi, aktuaator avaneb ilusti 0,5 bariga nagu peab. Keerasin prooviks varrast ca 2mm lühemaks ka ja ei muutunud midagi. Kahtlustan et minu masinal on ikkagi see BPC klapp vigane ja lekib osa rõhku WG aktuaatorile, kui peaks kõik R-ist välja laskma. Just selle pärsat, et kui WG ots lahti võtta, siis mAir paneb taevasse, nii et raud justkui suudaks rõhku toota.

Iseenesest väga lihtne vahetada, peaks ainult leidma kellegi kellel see kindlasti korras on ja saakski kohe proovimise teel selgust.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#33

L Apr 23, 2016 10:02

aga miks ta juba 0,5 peal peaks hakkama WG liigutama?! Niipea kui WG klapp on kasvõi 2mm lahti, siis turbo enam ülerõhku korralikult toota ei suuda. BPC peaks töötama nii, et kogu õhk lastakse R-ist välja täpselt nii kaua kuni aju otsustab, et õige rõhk on käes (antud juhul siis ca 1,4 bar) ja siis peaks vastavalt vajadusele WG avama (OK ta reaalselt avab natuke varem, et ei tekiks boost spike, aga siiski kindlasti mitte enne 1+bar saavutamist)

Ma arvan et minu oma lihtsalt ei sulgu korralikult ja osa õhku paneb kogu aeg WG poole ajama, mitte R-ist välja.


Mul on nii opensid kui mehaaniline boosti kell. Rõhku hoiab 1,1bar, mAir hoiab 1050-1100 kandis.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#34

K Apr 27, 2016 15:00

Minu boosti saaga jätkub - proovisin teise auto pealt BPC ära, loomulikult mingit vahet polnud. Nüüd loodan siis lekkiva bypassi peale.

See auto kust BPC laenasin, sellel oli see bypass natuke kahtlane, tõenäoliselt pole ka terve ja eks nad ühte moodi vanad on kõik. Kas kellelgi on ideid kust võiks uut bypassi saada ilma ülemaksmata? Forge tuuningjuppi ei taha, tahaks just täiesti vaikset, nagu originaalis. Tegemist on boschi tükiga varuosakoodiga 0280142110 või 0280142114. Leiab ka paljude saksa turbo autode pealt nt.. Bosch on nende kahe koodiga tükid tootmisest maha võtnud ja kuna mul sobivale kataloogile ligipääsu pole, siis ei oska alternatiivi ka otsida.

Saabi/GM kood on 4441895. Rootsist ja VMist oskan otsida, aga ehk leiaks kuskilt lähemalt ka, arvestades et tegu on suht universaalse tükiga?
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#35

K Apr 27, 2016 16:48

Mul on üks umbes aasta sõitnud klapp olemas, kui on huvi siis 10€ saad tallinnast kätte

Marti 515821 seitse
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#36

P Mai 01, 2016 23:13

Minu boosti saaga sai igatahes lahenduse - peale läks uus (kellegi vana) Boschi bypass koodiga 280142110, mis on erinevalt peal olnud "104" lõpuga bypassist on metallist sisuga ja oluliselt turskema vedruga. Rõhku hoiab ilusti 1,4-1,5 bari vahel kuni 5000rpm ja mAir 1340 kandis. Väga rahul :) Imelikul kombel teeb see bypass ka sisselaskesse kuuldavat PTSSHHH häält, vana oli täiesti vaikne. Vb selle pärast, et vana lekkis kogu aeg natuke rõhku läbi..


Infoks kirjutan veel, et ka manuaalkastiga masinate aju piirab võimsust juhul kui ratas läheb ringi, vahet pole kas TCS on sees või väljas. Kui pärast käiguvahetust võtab ratta ringi, siis jääb maksimaalseks mAir väärtuseks 1100, kuni järgmise tõmbeni. Kuna bypassi panin peale vihmase ilmaga, siis tänu sellele "turvafunktsioonile" ei saanudki kohe aru, et bypassi vahetusega midagi muutnud oleks. Avastasin alles paar päeva hiljem, et masin liigub ebaharilikult hästi ja turbo seier käib pea punase ala lõppu.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#37

P Mai 01, 2016 23:49

See hääl võib tuleneda vedru eelpingsusest. Meil projektika peal olev blow off on võetud Nissan S14 pealt, seal tegi ta mingit vilisevat häält, nüüd projektikal ei tee mingit häält. Tegelikult tulekski seda reguleerida, et mitte mitte liiga palju ei tuleks välja ja liiga palju ei jääks sisse.

Igatahes väga hea kuulda, et nii läks. Ma pean ka selle üle kaema.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#38

T Mai 03, 2016 12:04

monsieurtaavi: Pane R voolikule pime otsa ja BPC poolele ka pime. Seejärel ECU-le "reset" ja vaata kas peale 3-4 käivitumist midagi muutub.
Selle abil saad veenduda kas paagituulutuse klapid on terved. Survestamisel nende lekked välja ei tule.
Kui midagi ei muutu, siis pane R voolik tagasi.

Muideks Bypass klappi oled kontrollinud?


Olid ilusad näidud, kuni 1300 läks mAir ja mReq praktiliselt sama numbreid näitab, boost 1.3-1,4bar.
Nüüd mAir üle 900-1000 rohkem ei lähe, MReq praktiliselt sama näitab, AMUL 300 kuni 500 ja boost 0,7-0,8. Kontrollisin kõik voolikud üle pingutasin uued silikon lõdvikud üle(praktiliselt kõik vajasid pingutamist) -> AMUL 0, aga õiget boos ikka sama 0,8bar ja mAir ei lähe üle 1000.
Võtsin BPC R vooliku lahti ja bolt sisse -> boost 1,3-1,4bar ja mAir koos mReq 1300 ringis. Kas peab lendama õpetama BPC?

ByPass-i korra vahetasin Scandix-i oma elas paar kuud (s... asi) ja viskas vea välja, hetkel originaal BOSCH
__In Boost We Trust__
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#39

T Mai 03, 2016 12:36



Kui R-i boltimine tõi rõhu tagasi, siis on asi EVAP voolikutes/klappides. Testi esimese asjana joonisel ülemine klapp ära.

http://s36.photobucket.com/user/SectorNine50/media/Random%20SaabCentral/EVAPSystemDiagram.jpg.html

Mul 2007 ja natukene teistsugune süsteem. R voolik ei lähe kaheks, vaid otsesel cobra sisse tagasi.
Arvan, et see http://www.saabcentral.com/forums/attachment.php?attachmentid=22258&stc=1&d=1301073900 on süüdi ka Scandix toodang aastatagune.
__In Boost We Trust__
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#40

N Mai 12, 2016 10:48

Vahetasin Boost Control Valve TCV klappi ära, tulemust ei andnud, anti proovida uut By-pass-i, ka ei ole selle viga. Vaadatas skeeme ei saa aru, mis mul on :freak: , aga varem töötas normaalselt, igal pool on joonisel, et R läheb kaheks, mul mitte, lühikene voolik ja otse BPC-st cobrasse(nii tehtakse kui eemaldatakse kogu selle EVAP süsteemi, vist nii). http://da95-saab.blogspot.fi/2012/01/saab.html

Klapikesed mis pildil ei saanud läbipuhuda mingis suunas, kas nii peab olema :freak: Kolmas mis on pidurivedeliku paagilt allpool, valge/punane klapp ka ei saanud läbipuhuda, nagu oleks kinni. Kuidas teistel 9-5 2004-2010 omanikkudel need klappid on?

Mis halba teeb, kui bolt mod-iga sõita? Cut off ei tulnud, kui testisin, aga puhus nagu peab mAir 1200-1300 ja boost 1,3-1,4bar



Lisatud failid
__In Boost We Trust__
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#41

N Mai 12, 2016 12:03

Mingist aastast tuligi see upgrade tehasest, et R-voolik läheb otse cobrasse, mitte kolmikuga EVAPi. Ehk ilmselt ongi kõik õige ja Bolt-Mod pole sinu autol mõtet teha.

Bolt mod tehakse selleks kui need evapi vooliku vahel olevad klapid on katki ja lasevad rõhul gaasiklapi juurest joosta läbi nende katkiste klappide ja kolmiku BPCsse, mis omakorda laseb selle rõhu WG aktuaatori peale ja avab sellega WG, mille tulemusel sõidab auto base boostiga. Kuna sinu masinal puudub ühendus BPC ja EVAPi vahel, siis bolt mod ei anna mitte midagi.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#42

N Mai 12, 2016 13:54

Ise imestan miks bolt mod-iga , tuleb boost tagasi, aga nii mul on. Mis õhtal ei saa aru. Vist ikka BPC
__In Boost We Trust__
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#43

N Mai 12, 2016 14:40

Võtsid ikka õige vooliku küljest ära (kõige ülemise), mitte selle mis läheb WG aktuaatorisse (keskmine)?

Seal ei saa loogikat olla, ülemise vooliku ainuke eesmärk on sisselaskesse tagasi juhtida see õhk, mis WG aktuaatorist mööda lastakse, ja seda ainult selle jaoks, et õhulugeja näit paika peaks, muidu lastakse üleliigne õhk atmosfääri tagasi.. Kui sul just juhtumisi see ülemine R-voolik füüsiliselt umbes/sõlmes pole?

BPC klapil on ka suht kaks varianti, ta kas töötab või ei tööta. Kui sul R-vooliku lahti ühendamisega boost olemas on, siis BPC igal juhul töötab. Vastasel korral sõidaks masin kogu aeg 0,5 bar boostiga.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#44

L Mai 14, 2016 20:00

Võtsid ikka õige vooliku küljest ära (kõige ülemise), mitte selle mis läheb WG aktuaatorisse (keskmine)?

Seal ei saa loogikat olla, ülemise vooliku ainuke eesmärk on sisselaskesse tagasi juhtida see õhk, mis WG aktuaatorist mööda lastakse, ja seda ainult selle jaoks, et õhulugeja näit paika peaks, muidu lastakse üleliigne õhk atmosfääri tagasi.. Kui sul just juhtumisi see ülemine R-voolik füüsiliselt umbes/sõlmes pole?

BPC klapil on ka suht kaks varianti, ta kas töötab või ei tööta. Kui sul R-vooliku lahti ühendamisega boost olemas on, siis BPC igal juhul töötab. Vastasel korral sõidaks masin kogu aeg 0,5 bar boostiga.

Ikka õige, ülemise. Proovisin uuest ja rohkem tulemust ei andnud. Liigutasin BPC esimesel korra ja hakkas mõneks ajaks töötama:? Vaatasin ka omal BPC koodi 9175290 , see on kuni 2004 oma, mul peaks uuem olema koodiga 55557331 , korra juba vahetatud tuleb välja ja mitte uue peale.
__In Boost We Trust__
Vasta