9-5 Aero DI/küünlad

Vasta
rriiel
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 19, 2016 10:42
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 20, 2016 16:24

Tervist!

Et kõik ausalt ära rääkida...

Sõiduk on 2006. a 9-5 Aero, B235R

Viskab CEL-i, veakoodideks P1312 ja P1334, siit foorumist ka läbi käinud.

Esimese asjana sai vahetatud drosselklapi küljest ärakukkunud väike vaakumtoruke, kuid see ei ole püsiva lahendusena tuld ära kustutanud -- ikka veel see tuluke teinekord mulle tekib.

Interneti väitel näitavad need veakoodid üldiselt DI kustumist, kuid asi võib ka proosaliselt olla lihtsalt vanades küünaldes.

Nüüd siis küsimus ise: juhul, kui ikkagi pole vaid küünaldes asi ning DI ise hakkab surema, kas siis peetis DI võib uued küünlad ära süüa või võib muretult hakata seda mängu tükikaupa (kõigepealt küünlad, siis DI) vahetama, vältimaks (veel ühe) uue küünlaringi muretsemist järgmisele DI-le (põhimõtteliselt paagitäis kokkuhoidu) või on ikkagi mõistlikum suurelt peale lennata ja pidulikult DI koos küünaldega ära vahetada?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

K Apr 20, 2016 16:32

Küünlaid lõhub pigem silindris olev temperatuur. DI on ainult sädeme tekitaja põhimõtteliselt, seega vana DI ei tohiks uusi küünlaid mitte mingil moel rikkuda.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

K Apr 20, 2016 21:18

Saabi kirjaga küünlad 4tk 40eur pole just kõige hullem

Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#4

K Apr 20, 2016 22:47


Platinumid on kallid, aga on kasutatud ka NGK BCPR7es-11 küünlaid nende asemel, muidugi neid peab vahetama iga 10 000 km järgi.

Kust selline mõte? See number on küll paranoiliselt väike.
...ja mis väsinud DI küünlale teha saab? Mõne süütamise vahele jätta? Küünlal pole sest ei sooja ega külma...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

N Apr 21, 2016 2:21

On jäänud meelde, et tava küünla vahetusvälp on miskit 25 000km. Võin eksida :)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#6

N Apr 21, 2016 12:18


Platinumid on kallid, aga on kasutatud ka NGK BCPR7es-11 küünlaid nende asemel, muidugi neid peab vahetama iga 10 000 km järgi.

Kust selline mõte? See number on küll paranoiliselt väike.


Ei kesta nad kauem kahjuks. Ise neid juba väga pikka aega kasutanud ja vähemalt korra aastas vahetan (ca 10 - 12tkm). Ei tea kas tuunitud mootori eripära aga üsna järsult kukub süüte kvaliteet.

EDIT: Algupärase probleemi juurde tagasi tulles kipun nõustuma, et DI on suremas. Küünlad võid sellegi poolest ära vahetada.
rriiel
Postitusi: 8
Liitunud: T Apr 19, 2016 10:42
Asukoht:
Auto:

#7

N Apr 21, 2016 13:52

Tänud vastajatele,


Kõike kokku pannes tundub, et eks ma siis lähen seda rada pidi, et kõigepealt odavad küünlad, kui mure sellest ära kaob, siis võib järgmise õlivahetuse ajal ka platinumid panna.

Kui ei, siis toimivat DI-d otsima.
Vasta