Kiirendusanomaalia aeroga

helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#1

T Apr 26, 2016 16:45

Tegu siis 9-5 2000a aeroga, millel automaatkast ning 205kw soft.

Veakoode pole. Sport asendis põhjagaasiga kiirendades esimeselt käigult teisele vahetades poob korraks kinni, seejärel kiirendab edasi, kuid mitte nii nagu peaks. Samuti on ka sõidu ajal tunda, et kohati kiirendab viletsalt.

Stabiilselt puhub rõhku SIDi järgi kiirendades ca 0,8-0,9 bar, kuid selle softi peaks olema 1,3bar.

Sai veel pingutatud WG varrast, kuid ikka ei midagi.

Oskab keegi ehk miskit veel lisada?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

T Apr 26, 2016 16:49

Tundub, et mul sama teema vahepeal. Mõnikord on tõmme eriti hää ja siis vahepeal on kuidagi kesine. Watte on samapalju (vahepeal :D )
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#3

T Apr 26, 2016 16:54

Võimalik, et aju on pensionäri stiiliga ära adapteerunud ja ei pane kohe tuld alla kui vaja :freak:

2 varianti:

a) võta akujuhe mõneks ajaks maha ja proovi siis pisut agressiivsemat sõitu
b) tee järjest tugevamaid kiirendusi x-arv kordi ja varsti peaks pill erksamalt liikuma
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#4

T Apr 26, 2016 17:04

Naljakas, just eile Tallinna minnes endal ka .. Möödasõidul 120ga S'iga ja põhjas gaas, tuli nagu kellegi kand selga ja auto hakkas järsku kiirendama, selline tunne nagu turbo ei olnud algul korralikult järgi.. ( võimalik, et EVAP'i probleemide pärast ). Kuid peale seda läks 160neni ikka sigakiirelt.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

T Apr 26, 2016 17:07

WG vedru ära koolend äkki. Ma siin guugeldan boosti probleeme. Kas 205kW-sel on soft 1.3 bar-ine???
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

T Apr 26, 2016 18:13

Wg võib lihtsalt kinni kah roostetada. kuhu sõrm käib.-
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#7

T Apr 26, 2016 20:35

Tegin nüüd veel veidi WG varrast lühemaks. Kummaline on see, et siis kui hinge nagu kinni tõmbab või äkilisus kadunud siis viskab turbo rõhu 1bar peale ning samal hetkel ka mAir vilgatab 1300. Samas kiirendamise ajal numbrid palju madalamad.

Väike video ka, kus väga hästi aru saada.
https://m.youtube.com/watch?v=bBrW4FHE4rI
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#8

T Apr 26, 2016 20:47



Väike video ka, kus väga hästi aru saada.
https://m.youtube.com/watch?v=bBrW4FHE4rI


ECMS 23 = Automatic Gearbox Limit
ECMS 29 = Diff Prot (Automatic)

käigukasti (softi?) jamadele vihjab see.

Sebastian oskab ehk mälu värskendada, aga kiirendusel vist pidi ECMS näit olema 17, ehk max airmass ?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

T Apr 26, 2016 21:34

Tundub nagu jah käigukasti probleem. mAir ja rõhk ei ulatu kuigi kõrgele.
Kas ja millal üldse kast piirama hakkab...Jupats äkki teab?
Üks võimalus, et õhumõõtja teeb trikke, näitab kastile koletut väänet, aga reaalselt pole rõhku ollagi.
mAir 1300 peaks sinna 1,3-1,4 baari kanti minema.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

K Apr 27, 2016 11:25

Kui enne või pärast käiguvahetust läheb ratas ringi käima, siis pole ka ime, et kinni poob. Rakendub ECMS 29 ehk diffri kaitse. Kuna aga see limiit on viitega, siis ei tule ka jõud kohe tagasi.

Olenevalt käigukasti mudelist piiratakse jõud 300 - 350Nm juures. Selle vastu tuuningsoftid üldiselt "petavad" näitu. Kui aga see piir ette tuleb tõmmatakse mair reeglina 800-900 peale.

Muul ajal kehva minekut võivad välja paljud faktorid põhjustada. EVAP, wastegate, liiga kiiresti kasvav sisselaste temp, mootori temp andur, by-pass jne.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#11

K Apr 27, 2016 20:08

Kelle softi teemaalgataja kasutab muidu ? Kuna Open SID oletan et CR ?
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#12

K Apr 27, 2016 21:45

Kui enne või pärast käiguvahetust läheb ratas ringi käima, siis pole ka ime, et kinni poob. Rakendub ECMS 29 ehk diffri kaitse. Kuna aga see limiit on viitega, siis ei tule ka jõud kohe tagasi.

Olenevalt käigukasti mudelist piiratakse jõud 300 - 350Nm juures. Selle vastu tuuningsoftid üldiselt "petavad" näitu. Kui aga see piir ette tuleb tõmmatakse mair reeglina 800-900 peale.

Muul ajal kehva minekut võivad välja paljud faktorid põhjustada. EVAP, wastegate, liiga kiiresti kasvav sisselaste temp, mootori temp andur, by-pass jne.


Tere

Tegin küll ise eraldi teema,kuid hing ei anna rahu ja postitan siia clipi oma auto käigukasti käitumisest. Millele selline tegevus viitab (piiraja ...!.?)

https://www.youtube.com/watch?v=Ra-F-yfKYuc
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#13

K Mai 04, 2016 8:49

On keegi pädev inimene Tallinnas, kes paneks auto sõitma? Ise juba tüdinud ja aega samuti napib.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#14

E Mai 09, 2016 14:29

Keegi hea inimene võiks öelda kuidas on õige sisselaset survestada antud mootoril.

Võtsin õhulugeja küljest suure kummilõdviku lahti ning panin sinna ventiiliga kopruse, kuid millised voolikuotsad tuleb sulgeda?
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#15

T Mai 10, 2016 17:36

Täna siis panin teise auto pealt by.passi, ning survestamisel selgus et üks väike o rõngas õrnalt immitseb. Peale klapi vahetust on sedasi et kohati kiirendab nagu varem ning kohati kiirendades tuleb kapoti alt sellist praginat ning tõmbab hinge kinni. Samas paaril korral tundsin poole gaasiga seda õiget minekut mis tal peaks olema. Evapi kaotasin ära ning R vooliku panin otse sisselaskesse
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#16

K Juun 08, 2016 9:45

Nüüd midagi uut ja huvitavat.
Enam ei saa kiirendada absoluutselt, niikui vaikselt kiirusel gaasi annan hakkab summutisse plärtsuma ja paukuma. 3 ja 4 silindrile tuleb 1 Knock kummalegi.Koha peal saab vabalt tuuritada, kuid niikui käiguga rõhk hakkab tekkima hakkab plärtsuma ja hing täiesti kinni.

Lisaks veel, et mootorituld põlema ei löö ja ennem kui kuidagimoodi toimis, st. et rõhk oli ainult ala 1bar, siis kütusekulu ka meeletu. rahulikult 100km/h 120km läbi sõites kulus ca 18-20L kütet
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

K Juun 08, 2016 11:33

Tech2 järgi, see peaks ju Live-is ka ära näitama kui juhe järel sõitma minna.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#18

K Juun 08, 2016 13:00

Niisiis, hetke seis selline. Bensupump enam süüdet sisse keerates järele ei tule ja auto käima ei lähe. Kaitsmed vaatasin üle proovisin uksi lahti kinni ka. Ja koos sellega järgnes ka selline asi, et eest jahutusvent hakkab lihtsalt siis juba tööle, kui süüte sisse keeran.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 08, 2016 14:37

Nii, sain auto uuesti käima, ühendust ei andnud tulemüüri küljes olev mootorijuhtmestiku pistik. Imelik on siiski see, et kiirendades viskab korraks Tbar 1400 ja siis kolaki kukub 950 umbes. Ja vahel jääb ka 1150 hoidma. Millest selline kõikumine ei saa aru. Samuti on ka kiirendusega sedasi, et kui vajutad põhja, siis hetke rabab ja kiirendus vajub ära, isegi juhul kui rõhku jääb ca 1,2bar peale hoidma. Kas tõesti võib asi olla bensupumbas? Mingit häirivat heli ta küll teinud pole.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

K Juun 08, 2016 15:44

Ma ei julgeks katseda nii, arvestades kui paljudel siin viimasel ajal kepse välja on loobitud :P
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#21

T Juun 14, 2016 22:25

Lõpuks ometi lõi mootoritule ka põlema ja kasti avariisse, nüüd saab ehk veale jälile. Vaatasin et 2 silindril oli KNOK juba 32, teistel 3-el silindril vaid 1 või 2. Keerasin küünla maha, küünlal oli elektrood küljest läinud, see kõverik, mis keermeosalt siis tuleb. Panin uue küünla ja tegin ajule reseti eemaldades mõneks ajaks nr 17 kaitsme. Sain 10min paar tõmmet teha ja jälle lõi mootoritule põlema. Üritan homme juhtme järele panna.
Seniks küsiks põhjuseid millest kindlal silindril knokid tulevad.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

T Juun 14, 2016 22:34

Peaksime vist OpenSID-ga originaalsofti panema. Lihtsalt esialgu. Kardan, et kui suht kõrge rõhuga läheb knokkima, lõhud kolvi ära.
Kindlasti peaksid ka mingit kahtlast kõrinat mootorist kuulma kiirendades.
Kas fcod näitab mingit arvu? Silindrite rõhud tuleks ära mõõta.
helitehnik
Postitusi: 128
Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
Asukoht:
Auto:

#23

N Juun 16, 2016 13:00

Niisiis silindrite surved mõõdetud.

1. 14bar
2. 10bar
3. 13,5bar
4. 14bar

Ehk siis jah, 2 silindriga miskit mäda. Kui kolb puru oleks, siis vaevalt sealt ju 10 välja veaks?

Lisaks sain veakoodid ka kätte, milleks on

P0705
P1701
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#24

N Juun 16, 2016 13:28

Pole kahega mäda, ühega on mäda. 13.5 on täiesti normaalne. Need ei saagi täpselt ühesugused olla. Mind on õpetatud nii, et silindri surve võib 1 bari ulatuses kõikuda. Üle selle, siis juba tasub mõtlema hakata. See rõhk sõltub juba väga palju sellest, kas rõngad on kuivad või õlised. :)
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1958
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#25

N Juun 16, 2016 13:33

Pole kahega mäda, ühega on mäda. 13.5 on täiesti normaalne. Need ei saagi täpselt ühesugused olla. Mind on õpetatud nii, et silindri surve võib 1 bari ulatuses kõikuda. Üle selle, siis juba tasub mõtlema hakata. See rõhk sõltub juba väga palju sellest, kas rõngad on kuivad või õlised. :)


2 oli siin ilmselt tähenduses "teisega".
Vasta