Veel üks puruks lastud kolb:)

torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#1

R Apr 29, 2016 22:02

Et siis tuleb ka hakata kolbe asisemate vastu vahetama, täna veidi enne koju jõudmistsiis selline pilt kapoti alt. Surveid veel ei jõudnud mõõta, aga pilt räägib enda eest. Mootor käib kah 3 silindriga. Eks see tuunitud 9-5 viga :head: Jagage infot need kes uued kolvid tellinud, et kust te need tellinud olete? Pilt
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Apr 29, 2016 22:47

Kui viitsid ja oskad tee pilte kah auto südamest
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

L Apr 30, 2016 6:17

Mul köhis ka üks Aero kolvi välja, esimeses silindris vaatas vastu keps, sõrm sees. Plokis auk.
Muretut ehitamist.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

L Apr 30, 2016 9:48

Ärge krt kirjutage niimoodi, pärast ei julge ise enam seierit üle kollase lasta :gun:
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#5

P Mai 01, 2016 22:47

Käisin aasta tagasi sama tee läbi peale softimist :) (MY03 Aero)
Originaal kolbe oli siis ulme leida!Sai läbi käidud kõik võimalikud kohad,kuni lõpuks otsustasin ebayst-st Wössneri kolvide kasuks. Hinna ja kvaliteedi suhe peaks olema kõige mõistlikum ca 700 eur kmpl. ja laksu kannatavad kirjade järgi kuni 600hp.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#6

P Mai 01, 2016 23:16

Viimase otsa Tonnise turboka (B234) sisu kestab rohkem jõudu ja on lihtsam leida :) Siin samas foorumis on teema olemas, kus on pikalt ja laialt juttu sellest kui palju ja mida peab vahetama, et B234 ja B235 hübriid mootor 9-5 peal tööle panna.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

P Mai 01, 2016 23:52

600hp on suhteline. 4 silindrilisest 600 kätte saada on vaja suuremat pauku kolbidele kui näiteks 6 silindrilisest (on ju? [või krt on see töömahust]). Huvitav jah kuda nad mõõdavad seda või on see pigem lihtsalt neil meelega pandud, et üle selle minnes lõppeb garantii. H profiil kepsudega sama teema, ka oli märgitud 600hj (Audi S4 C4).
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#8

E Mai 02, 2016 0:21

600hp on suhteline. 4 silindrilisest 600 kätte saada on vaja suuremat pauku kolbidele kui näiteks 6 silindrilisest (on ju? [või krt on see töömahust]). Huvitav jah kuda nad mõõdavad seda või on see pigem lihtsalt neil meelega pandud, et üle selle minnes lõppeb garantii. H profiil kepsudega sama teema, ka oli märgitud 600hj (Audi S4 C4).



Eks ta jh pigem müüginumber ole, kuid arvan,et CR-performance softidele peaks ikka vastu pidama :P
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#9

E Mai 02, 2016 9:08

Millel need kolvid üldiselt lendavad? Tavalistel 9-5'tel millel soft peale pannakse? Kas 9-5 Aerol tugevam see sisu? ( ehk julgem tuunida )
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

E Mai 02, 2016 9:27

Mulle jääb alatiseks meelde hooldusse tulnud 9-5, mis teel välja suri. Lohistati kohale ja asusin uurima (pump,DI, CPS jne). Keerasin cyl.4 küünla välja ja august paistis valgus. Arvasin, et olen debiilikuks muutunud, et hallukad,vms. Paistis hoopis põrandale kukkunud kandelamp. Puudusid nii kolb, -keps, kui -karteripõhi:head:
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#11

E Mai 02, 2016 11:57

Mulle jääb alatiseks meelde hololdusse tulnud 9-5, mis teel välja suri. Lohistati kohale ja asusin uurima (pump,DI, CPS jne). Keerasin cyl.4 küünla välja ja august paistis valgus. Arvasin, et olen debiilikuks muutunud, et hallukad,vms. Paistis hoopis põrandale kukkunud kandelamp. Puudisid nii kolb, -keps, kui -karteripõhi:head:
:headbang: Mnjah eks neid pragudega ja lõhkiseid ja sulanud kolbe isegi näinud,aga see on tase:)
Olin enam kui kindel, et see juhtub, aja küsimus lihtsalt ja liialt uljalt muutsin softi.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#12

E Mai 02, 2016 12:07

Millel need kolvid üldiselt lendavad? Tavalistel 9-5'tel millel soft peale pannakse? Kas 9-5 Aerol tugevam see sisu? ( ehk julgem tuunida )

Mul muidu aero 184kw originaalis, samas kunagi sai vahetatud 2000a aerol nordicu softiga autol 4kolbi, auto mis sõitis 1,5bar rõhuga ja oli peal veel muid tuning jubinaid, ja päris huvitava "agresiivse" softiga oli.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#13

E Mai 02, 2016 15:13

Ühesõnaga 169kW Aero Softi tuuning suht not reccommended, kui pole teada, mis seisus kolvid ja rõngad...
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

E Mai 02, 2016 16:15

Asi pole kolvides ja rõngastes, vaid detonatsioonis, mis need purustab. Soft võib ka 57kW olla.
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#15

E Mai 02, 2016 16:21

Asi pole kolvides ja rõngastes, vaid detonatsioonis, mis need purustab. Soft võib ka 57kW olla.


Tundub,et nii see on.
Paneb korduvalt imestama, miks siis "Hirsch"-masinad 221 kw vastu peavad ?Raud ju ometi sama!või mis?

On siin foorumis keegi hirschitud masina kolvi purustanud?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#16

E Mai 02, 2016 16:51

221kw Hirschist on ju siinsed foorumi kasutajad ka rohkem võtnud originaal sisuga. Kasutaja Nublik nt. ja minu vana saan sõitis ka 222kw originaal sisuga...LS 350.000km
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

E Mai 02, 2016 17:36

Masin on masin. Tema teeb seda, mida inimene talle ütleb. Kui inimene on loll, siis teeb masin end katki..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

E Mai 02, 2016 17:51

torque, palju sa softis võimu keerasid, kui saladus pole?

Tekib küsimus, kaua auto 220+kW softiga üldse sõidab. 300k kindlasti kohe mitte.
Detoneerib niikuinii, iseküsimus kui pikalt kolvid vastu peavad. Stock sisu jaoks ei ole olemas mingi "imesofti".
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#19

E Mai 02, 2016 22:51

Aga detomeerimise puhul ei ole ju küsimus ajus ega kolbide tugevuses, vaid liiga väikestes pihustites?
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#20

E Mai 02, 2016 22:57

torque, palju sa softis võimu keerasid, kui saladus pole?

Tekib küsimus, kaua auto 220+kW softiga üldse sõidab. 300k kindlasti kohe mitte.
Detoneerib niikuinii, iseküsimus kui pikalt kolvid vastu peavad. Stock sisu jaoks ei ole olemas mingi "imesofti".



Airmass request oli 1350, u210kw mis iseenesest polnud ju overkill, nordicu 440nm väänet sofdis oli 1450 airmass, mul sai saatuslikuks pigem vigane di mis viskas aegajalt 3 viga (tahtsin lihtsalt näha kaua ta kestab, et ära ei vahetanud) nii camshaft kui combustion 1,2 ja 3,4 Aga jah huvitav oleks neid nordicu ja hirschi softe võrrelda. Mul olemas nordicu 440nm 3,5fuelpress regulaatoriga soft
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

E Mai 02, 2016 23:55

Aga detomeerimise puhul ei ole ju küsimus ajus ega kolbide tugevuses, vaid liiga väikestes pihustites?

Mitte ainult. Kütuse kvaliteet, sisselaske õhu temperatuur, süütenurk ja veel mitmeid asju mõjutab detonatsiooni. Väikesed pihustid ehk lahja segu on ainult üks paljudest probleemidest.
Veelgi enam, logides enda auto näitajaid ja nüüdseks olles muutnud softi üle 200 korra (praegu on peal versioon nr 217 :cool: ) on selgunud,
et detonatsiooni mõjutab tähtsuse järjekorras: 1. kütuse kvaliteet 2. süütenurk 3. sesselaske temp 4. õige segu

Kõik ei ole muidugi üks-ühele 9-5 mootoriga, kuid musta DI-d kasutan ka ise. Nii et süütamisse puutuv peaks olema üsna sarnane 9-5'le.

210kW+ softides on valdavas enamuses muudetud softi detonatsioonitundlikkust. Loomulikult madalamaks. Rääkides suhtelistest ühikutest, siis 60 pealt 40-le pole üldse haruldane.
Vastasel korral oleks lausa võimatu stock rauast niisugust võimsust välja pigistada.
Olen näinud ka seda, et kogu sensitivity tabel täidetud väärtustega 10...sellist softi ei julge isegi vaenlasele soovitada.

Ka 3,5bar FPR ei aita palju, sest IC seab omad piirid, Mitsu TD04 turbo töötab oma võimete piiril, väljalase takistab, backpressure tõuseb, mistõttu turbo läheb veel kuumemaks jne

torque, knock sensitivity map (tasub võrrelda originaaliga!) ja sellest filtrist läbi tulnud KnkDetAdap.KnkCntCyl väärtus OpenSID'l peaks hästi ära näitama millal kolvid hakkavad murenema.
Eks võivad nad teatud tingimusel ka kõvasti üle 440Nm peksmist saada.
1450 airmass'i on 468Nm...kui sealkandis mAir pikemalt püsis, siis ei olegi palju imestada.

Olen ennegi öelnud, et kõik mis üle 1300mg/c on üsna gray area stock sisu jaoks.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#22

T Mai 03, 2016 8:29

Ka minu kolvike lahkus vigase DI tõttu, varasemalt ei näidanud see ühetegi viga. Küpsetas kolvi ära ja siis uue mootoriga andis vead ka välja.
Isegi jalga sirgeks ei sirutanud, üle poole natuke kui kostis "tärin" kapoti all mõned sekundid ja mootor puterdama hakkas.
Hetkel uus DI, MAF ja mootor...
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#23

T Mai 03, 2016 9:20

Kas opensid knocke ka näitab enne kolvi lõhkumist?

Valgustage juba oma sisselaske temperatuuri osas ka. Praegu väljas +20C, linnavahel rahulikult sõites näitab Teng 36-38C. Kui paar põhjagaasiga tõmmet teha, kerkib Teng 55ni :freak:

Tagumine aeg vabama väljalaske ja FMIC peale mõelda.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#24

T Mai 03, 2016 20:26



Valgustage juba oma sisselaske temperatuuri osas ka. Praegu väljas +20C, linnavahel rahulikult sõites näitab Teng 36-38C. Kui paar põhjagaasiga tõmmet teha, kerkib Teng 55ni :freak:



600x300x75 alu FMIC,
IAT 20kraadi, kohalt start pedaal põhja kuni 200-ni. IAT 44kraadi.

Kütuse kohapealt nii palju, et ma panin iga tankimise aeg paaki oktaanarvu tõstjat. Liitri hind tõusis aga knocke peaaegu et ei tulnudki. Nt, kiltsil miilisõidul knocke oli null ;)

vesi-meta pritse aitaks kindlasti veel deto vastu. ;)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

T Mai 03, 2016 21:37

Praegu väljas +20C, linnavahel rahulikult sõites näitab Teng 36-38C. Kui paar põhjagaasiga tõmmet teha, kerkib Teng 55ni :freak:

See pole veel hull, aga mõte sisselaske temp'i jälgida on hea. Hakkab üle 60C minema, tuleks gaasipedaali õrnemalt kohelda.

Kolvi lõhkumisest: kui knokke ühe vajutusega kümnete kaupa juurde tuleb, tasuks ärevaks minna.
Vasta