Pidurivõimendi vahetus

Vasta
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#1

R Mai 13, 2016 22:26

Ei olnud päris kindel, kuhu selle teema paigutada võiks, aga tahtsin jagada. Niisiis,...

...vahetasin oma autol pidurivõimendit, kuna pedaali juures kohati susises päris meeldivalt. Autoks Saab 9-5 Aero, 2002/2003, ESP-ga.

Viimane aspekt on oluline, sest paistab, et 2002 aasta mudelile sobib kahe erineva numbriga võimendi ja vastavalt sellele on ka peapump teistsugune.
Võimendi iseenesest sobib, aga peapumba kinnitused võimendi küljes on erinevad. Ka peapumpadel on vahe sees, minu variandil tulid piduritorud ainult pumba ühe küljepealt välja, teisel variandil tuleb üks küljepealt ja teine alt (kui ma õigesti mäletan).

Kindlasti on ka mingeid teisi võimalusi ja teid, kuidas seda tööd teha, aga ma arutasin asja nii:

Kahju ainult, et nutiajastul unustasin pildi tegemise.

Alustuseks võtsin maha aku katte, aku ja aku pesa.

Järgmiseks võtsin lahti aku kõrval oleva kaitsmete bloki ja liigutasin selle ettevaatlikult sinna, kus enne aku oli (võimalus on võtta ka kaitsmetega osa karbist välja ja sellega veel ruumi juurde saada).

Keerasin lahti ESP pumba pealmisel küljel olevad piduritorud.

Et pärast ruumi rohkem tegutseda oleks, eemaldasin piduri peapumba (jättes külge ESP küljest tulevad kaks toru). Vedeliku potskast valasin välja selle alumisele servale kinnituva vooliku avast.

Edasi eemaldasin ESP ees küljel oleva suure pistiku. ESP pumba mõlema külje peal, tulemüüri poolses otsa, on mutrid, mis hoiavad pumpa oma metallist pesas paigas. Mutrid kinnituvad ESP külge kummipuksidega. Üritasin vabastada neid mutreid nii palju kui vähegi võimalik. Keerasin lahti ka ESP tagumisel küljel olevad piduritorud. Seejärel nihutasin ESP-d üles ja edasi oma pesast välja ja vabastasin selle tagumisel küljel oleva pistiku. ESP all on ka üks kummist puksiga kinnitus.

Nüüd sain eemaldada viimased mutrid, mis hoiavad ESP metallist pesa paigas.

Lasin lahti ka tulemüüriga paralleelselt jooksva juhtmehunniku, et pärast oleks võimalik vastavalt vajadusele seda liigutada.

Pärast seda kui kogu kraami olin eest ära võtnud, oli võimalik näha pidurivõimendi taga olevat nelja polti, vaadates tulemüüri juurest otse alla, võimendi tagumisele küljele. On võimalik eemaldada need neli või siis teised neli, mis kinnitavad võimendi koos jalaga tulemüüri külge. Mina eemaldasin neli mutrit, mis olid võimendi küljes.

Kõrvalistuja poolsed oli võimalik vabastada lihtsa lehtvõtmega (võib mingit vurtsu lasta, et libedamalt lahti tuleks). Juhipoolseid sai samuti vabastada lehega, aga sain sinna ligi ka lühikese varrega kärriga (narrega?). Nende mutrite vabastamine oli tegelikult paras nikerdamine.

Kui mutrid lahti, liikusin salongi. Eemaldasin juhi jalge kohale oleva plastiku. Vabastasin valgusti juhtmed ja OBD pistiku. Viskasin plastiku kõrvale.

Võimendist tulev varras, mis kinnitub pedaali külge, on lukustatud paika stopperi ja jämedamat sorti tiftiga, viimast hoiab omakorda paigas pinge all olev traat. Ruumi seal palju urgeldada pole. Traat on suhteliselt pehme ja saab lihtsalt oma kohalt mujale suunata. Pärast stopperi eemaldamist saab tifti lihtsalt välja lükata.

Nüüd liikusin tagasi kapoti alla. Jäi veel eemaldada plastikust vaakum võimendi eesmiselt küljelt, mis enne tegemata jäi. Pärast seda tõstsin võimendi rahulikult, midagi lammutamata oma kohalt välja.

Tekkis selline mõnus ruum, nüüd oli hea võimalus üle vaadata kõik väiksemad voolikud ja ühendused (vaakum näiteks), et kõik oleks kenasti terve ja omal kohal.

Edasi ei jäänudki muud üle, kui hakata tagasi kokku laduma, vastupidises järjekorras. AGA ENNE tuleb kindel olla, et vanast võimendist välja tulev varras on samas pikkusega, kui sellele, mis sinna asenduseks läheb. Muidu saab seda tööd peaaegu kaks korda teha. Pärast ei ulatu pedaal piduritulede andurini ja põhimõtteliselt jäävad tuled pidevalt põlema. Ka siduri ja piduri pedaal jäävad erineva kõrguse peale. Selles ma ei ole päris kindel muidugi, kas andurit ennast ka kuidagi seadistada kannatab. Kuskil netis oli mingi jutt, et isegi saab.

Kuna pumbad torud said lahti lastud, siis pidin pärast tegelema ka pidurite õhutamisega.

Töö iseenesest raske ei ole, aga võtab aega, sest kitsastes kohtades on tublisti müramist.

Äkki on sellest kellelegi abi. Masinad on erinevad, ilmselt on ilma TCS/ESP autodel võimendi vahetus tiba lihtsam.
Vasta