Turbo bypassi müsteerium

Vasta
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#1

P Juul 03, 2016 2:14

Tere,

Masin on CRi softiga 9-5 Aero ning probleemiks on bypassi leidmine, mis suudaks soovitud rõhku stabiilselt hoida (ehk siis ca 1,4bar)

Algas pull tegelikult kohe kui kevadel CRis softi upgrade tehtud sai - masin ei hoidnud rõhku üle 1bar. Pärast pikka katsetamist ja juppide vahetamist leidsin lõpuks, et autol peal olev Boschi "102" bypass (pika koodiga 0280142102) ei suudagi üle 1 bar rõhku hoida. Hakkasin siis internetiavarustest sobilikku alternatiivi otsima, ning leidsin, et bosch on neid bypasse teinud väga erinevate vedrude ning ka natuke erinevate klappidega. Veel edasi kaevates (põhiliselt AUDI ja VAG foorumites) sain teada, et "110" ja "114" lõpuga bypassid on tugevama vedruga ning suudavad 20-22psi (ehk kuni 1,5bar) rõhuga ilusti toime tulla.

Just samal hetkel, täiesti hea juhuse peale, leidsin "110" bypassi ühe lammutatava LPT masina pealt, kuhu see oli ilmselt kunagi pool juhuslikult sattunud. Selleks korraks oli saaga lõppenud ning sain oma bypassi lekkele lahenduse.


Nüüd aga, mõned kuud hiljem, õnnestus see sama õnneliku juhuse läbi saadud "110" ära lõhkuda oma lollusest - pillasin maha :( Mõtlesin et mis seal ikka, lähen poodi ja ostan koodi järgi uue. Aga tutkit - Bosch ei tooda neid enam?!

Hakkasin siis otsima, teades et seda klappi kasutatakse väga paljude autode peal, mis on altenratiiv. Alternatiivi, ehk kõige tugevama vedruga "Boschi" (mida nüüd toodab Kayser) klappi on võimalik tellida VAGi koodiga 06A145710P. Pakutakse seda kataloogi järgi näiteks Audi TT kõige kangemale mudelile, BiTurbo S4 jm masinate peale. Ostsin Forssist endalegi ühe sellise ning keerasin rõõmuga külge. Tulemus ei vasta aga absoluutselt ootustele - ei rohkem ega vähem kui 1,2 bari. Nüüd on mõistus otsas, sest Boschi ei müüda, ning alternatiiv ei tööta.


Millega teised Aero omanikud sõidavad? Kasutatud 110/114? Või ongi ainuke lahendus Forge vm hirmkallis tuuningjupp?

Hankisin vahepeal ka lammutusest kaks kasutatud "110" (mis pärinesid samuti vanemate Audide pealt), aga neil oli mõlemal membraan katki.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

P Juul 03, 2016 8:03

Viimasel käredamal masinal oli originaal tükk. Koodi ei tea, polnud kunagi vajadust uurida kun toimis nii nagu peab. Max mair 1380-1400

Uus originaal osa panna? VM, Anti, Troost või AutoINT ehk ikka pakuvad.

Kas mitte 110 pole Saabi klapp?

E: lähen vaatan oma autodel koodid üle pärast.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#3

P Juul 03, 2016 9:12

Seda ma ju räägingi, et Bosch neid bypasse ei tooda enam ja Boschi koodiga 110/114 pole mitte kuskilt saada. Ei Troost, ega VM, BAO, Forss.. igalt poolt sama info, et Bosch lõpetas tootmise.

Alternatiiv ongi tellida VAGi koodiga 710N (Mis on saanud hiljuti uuenduse ja nimetatakse 710P). Selle ma omale just ostsin ja panin peale, aga ei hoia rohkem kui 1,2 bar.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#4

P Juul 03, 2016 9:32

See on küll kehv uudis, et Boschi tükke enam ei saa.
Forge jms on ülemakstud, kui järelturult leiaks klapi norm hinnaga võtaks ligi aga üle 100€ maksta lihtlabase klapi eest....

csn-i auto peal kunagi proovisime hiinakat (maksis paarsada eeki), originaal vedru vist avanes 0.5bari juures, aga panime seibe vahele ja sai asja täitsa toimima. Miinus pool see, et aeg-ajalt pidi kolbi määrima.

Hong Kongist http://www.ebay.com/itm/Black-Aluminum-Bypass-Diverter-Valve-for-Turbo-Saab-Audi-Porsche-VW-CT-/291794544337?hash=item43f04f66d1:g:zzoAAOSwOVpXYyjD&vxp=mtr

Maptun ? 60€ + shipping https://www.maptunparts.com/turbo-system/bypass-valve/91398/maptun-diverter-valve-recirculating-black.html
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

P Juul 03, 2016 13:25

Bypassi aemele blowoff?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

P Juul 03, 2016 17:16

Bypassi aemele blowoff?
t7-l ei anna eriti nii teha. Ta võtab seda kui suurt õhuleket.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

P Juul 03, 2016 18:54

Forge originaal on hinnaline, aga Hiina kloon märksa odavam ja toimib ka väga hästi.
Ei tea, mis variant see: http://www.db-hp.ee/web/toode/28721/bypass-valve
Kloon peaks see olema: http://www.ebay.com/itm/VW-Audi-1-8T-2-7T-Recirculate-Diverter-Valve-Turbo-BOV-Boost-bypass-Silver-NEW-/161903963702?hash=item25b23a6e36:g:lo0AAOSw7FRWXWG-&vxp=mtr
...kindlasti leiab ka lähemalt.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

P Juul 03, 2016 19:05

Mul on see speedpartsu sinine bypass veel alles, aga sellekohta niipalju, et täiesti õhutihe too pole. Messingust või pronksist kolb sees, tihendeid sees pole. Seega klapp kinni laseb ikka mingil määral õhku läbi. Ilmselt mitte eriti palju, töödeldud pinnad ikkagi.

Huvitav millised need hiinakad seestpoolt on, kas on mingi tihend ka tehtud?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

P Juul 03, 2016 19:40

Eeuroparts.com pakub küll 114 lõpuga klappe. 3 erinevat tuli ette selle koodi otsingu järgi. Hinnad 20 - 58 usd. Seal mainib ka, et boschi oma enam pole, asendajaks on Kayser.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#10

P Juul 03, 2016 20:29

See Kayseri "114" mul praegu peal ongi :(

Tellin ilmselt Maptuni oma ära, polnud teadlik et see nii mõistliku hinnaga on :). Ehku peale hiinakat tellida tundub jube riskantne.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#11

E Juul 04, 2016 8:13

Ma ostsin kunagi Eestist kasutatud Forgei, mis oli Tonnisele Aerole mõeldud, 50 raha maksis. Kogu komplekt, pluss 2 erineva tugevusega vedru. Tellisin UK Forgeist õige pikkusega varda, kinnituse tegin ise ringi ja kärab juba mitu aastat. Ilus ja läikiv ka teine.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#12

E Juul 04, 2016 8:33

Ma ostsin kunagi Eestist kasutatud Forgei, mis oli Tonnisele Aerole mõeldud, 50 raha maksis. Kogu komplekt, pluss 2 erineva tugevusega vedru. Tellisin UK Forgeist õige pikkusega varda, kinnituse tegin ise ringi ja kärab juba mitu aastat. Ilus ja läikiv ka teine.


Oot oot, By-passil ju pole varrast, sa äkki räägid oma Forge wastegate-st? :)
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#13

E Juul 04, 2016 9:40

Õige. Ma ei pannud üldse tähele, et bypassist oli jutt. Vot neid hommikuid. Bypass on mul Maptuni oma, too sama julla, mis seal lingil on, mida ma ilmselgelt lahti ei teinud. Kui ma selle külge panin, siis mingit muutust küll, võrreldes originaaliga ei tulnud. Naljakas on see, et Maptuni oma hakkas mul sealt kuskilt keerme vahelt lekkima. Tolle valge toruteibiga sai asja tihedaks. See pealmine kaas käib maha (ilmselgelt, et vedru vahetada) ja vähemalt üks väljatulev torujupp oli ka keermestatud. See lekkima hakkaski.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#14

E Juul 04, 2016 9:53

Aga mis originaal sul peal oli? Kui sul oli (töökorras) Boschi 110 või 114, siis ilmselt ei olegi mingit vahet.
Kasutaja avatar
Nublik
Saabiklubi liige
Postitusi: 224
Liitunud: N Okt 18, 2007 15:11
Asukoht: Tartu/Jõgeva
Auto: 9-5 Aero; 9-5 2.3t; 9000 2.0t; V70 AWD

#15

E Juul 04, 2016 10:17

Eks ta siis ilmselt üks nendest oli. Koodi vastu ma tol hetkel huvi küll ei tundnud.
Vasta