Tere,
Vabandan ette, et ei ole pädev tehinkas ja mootori probleemide kohalt.
Kirjeldan teile lühidalt situatsiooni, ning ehk oskate nõuga abiks olla.
Auto on saab 9-5 aero, 2002, automaat.
Teadupärast peab ju vanale saabile õli aegaejalt juurde kallama, seda olen ma ka teinud, kuid ilmselt jäi viimasele kallamisele liigapalju kilomeetreid vahele. Igatahes sõites rahulikult kiirteel 110ga hakkas korraks õlituli põlema. Samaaegselt lülitas kohe ka mootori välja. Nii ma siis teeärde jäingi. Aga ei jätnud jonni. Proovisin autot käivita kodruvalt kuniks aku tühjaks sai. Hästi, kutsusin sõbra järgi ning palusin tal õli kaasa osta. Muiugi varrast kontrollides ei näidanud see, et üldse enam õli mootoris oli. Kallasin 3 liitrit igaks juhuks kohe mootorisse, mõtelsin et proovin täkuga käima saada ja läksgi. Täiesti tavaline hääl ja auto käitus sõites täisesti tavaliselt. Sõitsin kuskil 20 km koju, siis parkides ilmnes, et kui käik on drive peal aga rattad seisavad paigal siis tekkis mingi hull ja imelik vibratsioon. Viimasel km hakkas muidugi ka mootorituli põlema. Parkisin auto ära ja jätsin kaheks päevaks seisma. Nüüd uuesti proovides tööle saada, auto enam ei käivitu. Proovisin ka täkuga pikalt käiata, kuid justkui läheb korraks mingitel väga madalatel pöörete mõneks sekundiks aga sureb kohe välja.
Palun teilt nõu, kui targematelt, mida teha, kas tõesti on mootor kotis või võib selliste ilminguteg kuidagi lihtsamalt pääseda?
Loodan, et saite situatsioonist ja küsimusest mingigi pildi.
Parimat!
Kas mootor jooksis kokku? Saab 9-5 aero
Äkki sa panid liialt õli sisse?
Absoluutselt võib nii olla. Üks "asjatundja" soovitas kallata 4 liitrit, lõpuks ikkagi kallasin 3 liitrit, nii et varras on ülist umbes küll. Kas liialt üli võib põhjustada seda, et mootor ei käivitu? Kas käivitamist võib segada lisaks liigsele õlile veel asjaolu, et kellelt särtsu saan on palju väiksem ja vähem võimekam aku?
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: T Juun 07, 2016 22:35
- Asukoht:
- Auto:
Mõlemad asjaolud võivad segada. Kuid kui mootor imelikku häält ja väriseb võib olla pütt tagant ära. Endal selline kogemus mõni kuu tagasi. No mitte just ,et õli oleks olnud puudus kuid just ,et värises ja siis tuli välja ,et lükkas rõhu karteri tuulutusse ja mootor värises. Vaata kas korgi vahelt ei aja juhuslikult õli välja ? Mul vähemalt oli nii : Mootor värises peal korralikult ja ei teind norm heli enam. Mootori õli korgivahelt ajas õli välja . Tulemus oli mootori kap remont No selle oleks pidand anyway tegema kuna kolb oli mõraline sees kuid see juba teine teema :)
Ei ole hetkel auto juures, et kontrollida, aga ilmselt läks liiga palju õli mootorisse. Ühesõnaga mitte käivitumine võib selgelt olla tingitud liigsest kogusest õlist ja täkuandja nõrgast akust. Sest käivitades justkui mootor tahtis tööle minna, aga midagi jäi puudu.
Samas mootori tuli hakkas samuti põlema (see oranz), mis pole ennem kuangi põlenud. See juhtus siis viimasel kilomeetril koju sõites.
Samas mootori tuli hakkas samuti põlema (see oranz), mis pole ennem kuangi põlenud. See juhtus siis viimasel kilomeetril koju sõites.
Selles mootoris käib üldse sees kokku ca 3,8L õli.. kui sa 3L juurde panid, siis tõenäoliselt tankisid sa ikka tublisti üle. Või siis teine variant, et sa sõitsid enne seda ilma õlita.
Ma ei tea kui palju üli sees oli, aga kindlasti vähe. Ma tuhmi peaga arvasin, et auto annab sellest teada, kui õli vähe mootoris on.
ma miskipärast siiski kahtlustan , et mootor enam selles konditsioonis tööle ei hakka. Mõni liiter üle normi ei takista mootori tööd. Mul kogemusi diisel mootoritega, milledel on diisli pumba rikke tõttu karteris õli ja diisli segu ka liitreid üle normi olnud ja ikka käinud. Ja nagu ikka kombeks siin sellistel juhtudel käibefraas: "vii asjatundliku remondimehe kätte". Neti teel eriti autosid ei remondita seda enam kui ise oled tehnikast natuke kaugel.
Õli koguse andurid on üldiselt nendes autodes kus jälle õlivarrast ei ole.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Õli koguse andurid on üldiselt nendes autodes kus jälle õlivarrast ei ole.
Nt GM muul toodangul (Opelid) on tasemeandur viisakama tehnika puhul varda kõrval kaheksakümnendatest. Anduri (lihtne ja odav asi...) puudumine Saabidel kui GM kallima otsa esindajatel on siiski "imelik" ja mitte normaalne ;)
...aga puudu nad kahjuks on.
Liigne õli lühikeses plaanis tööd segada ei tohiks. Pikas plaanis mõjub lambdadele ja KAT-dele.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas