Väljalaske kollektor lekib

Vasta
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

E Mär 27, 2017 16:16

Avastasin peale mõningast ehitamist, et väljalaske kollektori mõlemad ülemised nurgad käivitades vahutasid ja susisesid. Kui mootor natuke sooja kogus, nii 30 sekundit, siis kärssas see vahutus ära ja jättis musta tahma maha. Rohkem ei susisenud, ega vahutanud. Saan aru, et metall paisus ja surus selle prao kinni.
Küsimus, kas see on midagi, millega peaks kohe tegelema või tohib sellel rikkel lasta seal seadasi olla veel mõnda aega (ehk sõita sellise autoga)?
Et ta kinni suruti soojast peast, kas piisab, kui veidike mutrit peale keerata? Tihend on mingi 70 000 sõitnud ja kas see saab juba läbi olla või on ikkagi kollektor kõver?
Imelik ongi just see, et nagu peegelpildis, mõlemal pool kõige äärmises ülemises otsas ja samas ulatuses.
(ei viitsiks kohe jälle ehitama hakata, natuke võiks sõita ka vahepeal :) )
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

E Mär 27, 2017 17:49

Kollektor kõver või poldid puruks. Ilmselt on kõver, ma olen ühe korra kollektori pinda lasknud freesida :)
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

E Mär 27, 2017 19:15

Ega seal pikka pidu enam ei ole kui soojast peast ka läbi laskma hakkab.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

E Mär 27, 2017 19:42

Muide mul laseb ka :D, kiirendades hakkab vilistama hullult. Samamoodi nurgast.
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#5

T Mär 28, 2017 1:00

Võtsin mutrivõtme kätte ja keerasin. Päris kergelt andis peale keerata. Vasakult (rihma ja rullikute pool) võttis kinni, kuid paremalt ei andnud mingit effekti. Eks tuleb ette võtta. Uuel kuul nagunii kogu väljalaske tegemine plaanis, asi see kollektor siis maha kakkuda pole :)
@S9K: kui on kõver, keevitad uue ja edeva?
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#6

T Mär 28, 2017 14:14

Kui kollektori ja ploki vahel on leke, siis ei jõua vajalik gaasikogus turboni ja minekut ka pole ju :(
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#7

T Apr 11, 2017 21:34

Natuke pildimaterjali siis ka asjast. Tihend kahelt poolt ja kuidas vahutas kui käivitada.
Kollektor ise kõver pole. Küll aga oli tihend keskelt pooleks ja hääle poolest kõlas nagu söestunud puutükk.



Lisatud failid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

T Apr 11, 2017 21:38

Mitu polti pooleks läks ja mitu juba oli? :D
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 12, 2017 21:58

Mitte õhtegi. Kap remont oli 60 000km tagasi. Arvan, et see päästis olukorra. Kuid, kahjuks oli näga, et mootori remondi raames polnud eelmisi kahte ülemist pikka polti kätte saadud ja oli suuremad augud puuritud ja sinna vindipesad sisse pandud ja kahjuks veits viltu.
Jama on aga see, et peale uue tihendi peale panemist ja esimene käivitus ja mullitamised täpselt samades kohtades kui eelnevalt. Seega on kollektor ikkagi mitte sirge. Õnneks on see uuesti teostada nüüd juba lihtne. Uus kollektor vaja vaid otsida. Tihend maksab vähe ju.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

N Apr 13, 2017 11:49

Kollektorid on alati kõverad (kasutet sellised). Lihtne ju käiakiviga sirgeks lasta.
Vasta