Avastasin peale mõningast ehitamist, et väljalaske kollektori mõlemad ülemised nurgad käivitades vahutasid ja susisesid. Kui mootor natuke sooja kogus, nii 30 sekundit, siis kärssas see vahutus ära ja jättis musta tahma maha. Rohkem ei susisenud, ega vahutanud. Saan aru, et metall paisus ja surus selle prao kinni.
Küsimus, kas see on midagi, millega peaks kohe tegelema või tohib sellel rikkel lasta seal seadasi olla veel mõnda aega (ehk sõita sellise autoga)?
Et ta kinni suruti soojast peast, kas piisab, kui veidike mutrit peale keerata? Tihend on mingi 70 000 sõitnud ja kas see saab juba läbi olla või on ikkagi kollektor kõver?
Imelik ongi just see, et nagu peegelpildis, mõlemal pool kõige äärmises ülemises otsas ja samas ulatuses.
(ei viitsiks kohe jälle ehitama hakata, natuke võiks sõita ka vahepeal )
Väljalaske kollektor lekib
Võtsin mutrivõtme kätte ja keerasin. Päris kergelt andis peale keerata. Vasakult (rihma ja rullikute pool) võttis kinni, kuid paremalt ei andnud mingit effekti. Eks tuleb ette võtta. Uuel kuul nagunii kogu väljalaske tegemine plaanis, asi see kollektor siis maha kakkuda pole :)
@S9K: kui on kõver, keevitad uue ja edeva?
@S9K: kui on kõver, keevitad uue ja edeva?
Mitte õhtegi. Kap remont oli 60 000km tagasi. Arvan, et see päästis olukorra. Kuid, kahjuks oli näga, et mootori remondi raames polnud eelmisi kahte ülemist pikka polti kätte saadud ja oli suuremad augud puuritud ja sinna vindipesad sisse pandud ja kahjuks veits viltu.
Jama on aga see, et peale uue tihendi peale panemist ja esimene käivitus ja mullitamised täpselt samades kohtades kui eelnevalt. Seega on kollektor ikkagi mitte sirge. Õnneks on see uuesti teostada nüüd juba lihtne. Uus kollektor vaja vaid otsida. Tihend maksab vähe ju.
Jama on aga see, et peale uue tihendi peale panemist ja esimene käivitus ja mullitamised täpselt samades kohtades kui eelnevalt. Seega on kollektor ikkagi mitte sirge. Õnneks on see uuesti teostada nüüd juba lihtne. Uus kollektor vaja vaid otsida. Tihend maksab vähe ju.
Kollektorid on alati kõverad (kasutet sellised). Lihtne ju käiakiviga sirgeks lasta.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989