sinine suits
mure selline et külmalt käivitades viskab vahest sinist.peale esimesi juhuseid sai käidud saabianti juures turbot kontrollimas kuid väideti et kärab veel küll kuigi pisike loks pidi sees olema.vaadati ka karteri tuulutust ,seegi korras.kuid ikka vahest kord või kaks kuus viskab sinist.auto läbisõit on 270 tuh ja minu andmetel on turbo sama kaua sõitnud.Kas suitsu võib tulla ka mingil muul põhjusel kui turbo häving?Olen tähendanud et see suitsu värk esineb reeglina peale õlivahetust.Teab keegi miskit tarka öelda?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Käivita mootor kui ta on täiesti maha jahtunud ja jäta ta tühikäigul käima. Mõningate minutite järel peaks hakkama tekkima aina enam ja enam sinist suitsu. Seega turbo on surnd.
Kui Su autol on originaalturbo jooksnud 270 tuhandeni välja, millel nüüdseks kerge loks sees - on see kooslus ülihästi kestnud. Loksu puhul on kindlasti mõtekas midagi ette võtta.
Võib juhtuda et sedasorti õlileke on ka katalüsaatori ära hävitanud.
Kui Su autol on originaalturbo jooksnud 270 tuhandeni välja, millel nüüdseks kerge loks sees - on see kooslus ülihästi kestnud. Loksu puhul on kindlasti mõtekas midagi ette võtta.
Võib juhtuda et sedasorti õlileke on ka katalüsaatori ära hävitanud.
peab siis järgmise õlivahetuse ajal seda vikingus kontrollida laskma
veel 6000 aga loodan et kuu ajaga saan täis
ei ole neid kordasid küll lugenud mil suitsuvinet nägin kuid 4 kuu jooksul mis masinat oman vast mingi 6 korda ja jumala ebareeglipäraselt kui mitte arvestada kahtlust et see juhtub pigem peale igat õlivahetust.saabianti kontoris siiani pole keegi peale kontrolli turbo surmisele viidanud. kuid ilmselt peab seda kontrolli teostama iga 1otuhh. tagant ka edaspidi
Algselt postitas: ag
võivad ja kuidas veel.
Aga üldiselt võib näiteks smargus kirjeldada asjade käiku 9-5`l -
turbo-klapisääred-kolvigrupp-katalüsaator jne.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: yllar
ei ole neid kordasid küll lugenud mil suitsuvinet nägin kuid 4 kuu jooksul mis masinat oman vast mingi 6 korda ja jumala ebareeglipäraselt kui mitte arvestada kahtlust et see juhtub pigem peale igat õlivahetust.saabianti kontoris siiani pole keegi peale kontrolli turbo surmisele viidanud. kuid ilmselt peab seda kontrolli teostama iga 1otuhh. tagant ka edaspidi
vaevalt keegi sul turbo torustikku lahti võtab iga 10 tuh .tagant ja sellegi kontrolli tulemus on mitte alati ühest vastust andev.
Lihtsalt tegu on jälle tüüpveaga ja tüüplahendusega vea kõrvaldamiseks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
kas tüüplahendus on turbo vahetus? tüüpvigade puhul on näiteks arvutitootjatel kombeks vahetada oma kulude ja kirjadega välja vigane detail aga autotööstus vist vingerdab välja ilma selleta:)
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
270 000 km läbisõitu tähendab et see tüüpveaga turbo on vastupidiselt loodusseadustele ülimalt hasti vastu pidanud ja aeg oleks ta auga väljateenitud vanaduspuhkusele saata. Näiteks kuusakoskisse.
9-5'e Garrett ei tohiks oma tüüpvea tõttu sellise auväärse vanuseni jõudagi.
9-5'e Garrett ei tohiks oma tüüpvea tõttu sellise auväärse vanuseni jõudagi.
Kui see nähtus esineb pärast õlivahetust, siis soovitan sul esmalt kindlaks teha õlivahetusele järgneva päeva hommikul mootori õlitase. Eestis ca 90% teenindustes tehakse õlivahetust nii, et lastakse suurem hulk vana õli välja ning siis lajatatakse raamatu järgi (kogus raamatust) uus õli sisse, kuid sageli ei irdu mootorist kogu vana õli ning tulemuseks on lubatust kõrgem õlitase. Teine variant, mis mul samuti endal on ette tulnud on see, et ühes töökojas kunagi pandi ka rohkem õli sisse ja siis meister ütles mulle, et õli vahetataksegi nii, et vana välja ja uut sisse kuni õlikorgi avani on mootor õli täis....:head:
Kokkuvõtlikult, õlivahetuse puhul tuleb alati ise ninapidi juures olla ja kontrollida uue õli taset varda järgi, mitte aga selle järgi, et 5L peab sees olema. Liigne õli mootoris paneb esmalt mootori suitsema ning sellele järgneb hulk mootori eluiga lühendavaid protsesse, millest Trionic võib pajatada.
Saab Heil!
Kokkuvõtlikult, õlivahetuse puhul tuleb alati ise ninapidi juures olla ja kontrollida uue õli taset varda järgi, mitte aga selle järgi, et 5L peab sees olema. Liigne õli mootoris paneb esmalt mootori suitsema ning sellele järgneb hulk mootori eluiga lühendavaid protsesse, millest Trionic võib pajatada.
Saab Heil!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
No krt. Nii hull see elu nüüd küll pole. Ja et ninapidi peab veel juures olema??? Õlimõõduvarras on ju ka olemas, mu meelest kõik vähegi asjalikud töökojad oskavad ka seda kasutada! Niipalju kui kõrvalt olen näinud, siis enne mõõdetakse ja alles siis vajadusel kallatakse lõpuks väike törts juurde. Millimeeter üle maksimumi et tapa küll ühtegi mootorit.
Algselt postitas: qdwin
No krt. Nii hull see elu nüüd küll pole. Ja et ninapidi peab veel juures olema??? Õlimõõduvarras on ju ka olemas, mu meelest kõik vähegi asjalikud töökojad oskavad ka seda kasutada! Niipalju kui kõrvalt olen näinud, siis enne mõõdetakse ja alles siis vajadusel kallatakse lõpuks väike törts juurde. Millimeeter üle maksimumi et tapa küll ühtegi mootorit.
ega tee ka pool liitrit midagi hullu,kui tegu kuivkarteriga pole.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Minu kogemused just nii hullud ongi ja mitmel sõbral samuti. Hetkel sõidan autoga, millel kehtiv garantii ja margiteeninduses pannakse järjepidevalt rohkem õli, kui vaja oleks. Tase on ca 2-3cm üle ülemise normi...Kuna autol garantii, siis mul savi, aga eelnevatel autodel ei olnud garantiid ja lasin liigse alati välja tõmmata, kusjuures remondimees ise ka tunnistas seejuures, et on palju läinud...
Ja esmalt peaks liigne õli mõjuma laastavalt klapisääretihenditele, silindritele-kolvidele (liigne õli silindris panebki suitsema), katalüsaatorile...Samas pole tõesti kõik pedandid ning mõnda kindlasti ei häiri ei liigne õli, kolksuv veermik, roostes kere või mullane salong... :)
Saab Heil!
Ja esmalt peaks liigne õli mõjuma laastavalt klapisääretihenditele, silindritele-kolvidele (liigne õli silindris panebki suitsema), katalüsaatorile...Samas pole tõesti kõik pedandid ning mõnda kindlasti ei häiri ei liigne õli, kolksuv veermik, roostes kere või mullane salong... :)
Saab Heil!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Arvestades et min max vahe on üks liiter, siis oma taskust täissünt õli kinni makstes tähendab 2-3cm pea 400 kroonist hinnalisa. Nii idiootliku kliendi lüpsmise peale poleks tulnudki.
Nujah, alguses maksad õli eest, pärast mootori remondi eest ka veel...hea äri see ju! Ja kuna kaasajal on inimeste teadmised autodest ja tehnikas ülimalt kesised, siis ole ainult mees kliendi raha eest muudkui remontima...ja remontima...
Saab Heil!
Saab Heil!
Algselt postitas: sheik
Minu kogemused just nii hullud ongi ja mitmel sõbral samuti. Hetkel sõidan autoga, millel kehtiv garantii ja margiteeninduses pannakse järjepidevalt rohkem õli, kui vaja oleks. Tase on ca 2-3cm üle ülemise normi...Kuna autol garantii, siis mul savi, aga eelnevatel autodel ei olnud garantiid ja lasin liigse alati välja tõmmata, kusjuures remondimees ise ka tunnistas seejuures, et on palju läinud...
Ja esmalt peaks liigne õli mõjuma laastavalt klapisääretihenditele, silindritele-kolvidele (liigne õli silindris panebki suitsema), katalüsaatorile...Samas pole tõesti kõik pedandid ning mõnda kindlasti ei häiri ei liigne õli, kolksuv veermik, roostes kere või mullane salong... :)
Saab Heil!
Sheik,päris nii need asjad ei käi . Nõuka-aegsed linnalegendid on need. Liigne õli hakkab koormama väntvõlli ja seda juhul,kui õli on tõesti juba nii palju,et töötava mootoriga käivad vändakaelad vastu õli tasapinda karteris,aga siis peaks juba liiter-paar õli rohkem olema.
Õlipump võtab ja doseerib õlikogust täpselt nii kaua ja ühtemoodi,kuniks õli võtta on.Kui jutt on tossamisest,klapisäärtest,simmeritest,siis nende hävingut saab põhjustada ainult vigane karterituulutus,mitte kunagi aga liigne õlikogus.Loomulikult hakkab mittetoimiva tuulutuse korral liigse õlikoguse pärast auto rohkem tossama ja 9-5 puhul ei toimi tuulutussüsteem niikuinii normaalselt.
Aga õlitase peab olema min ja max vahel.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989