9-5 kett ja turbo vahetus aeg

Vasta
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#1

K Okt 11, 2006 22:16

Millal peaks 9-5-l 2,3t või 2,0t ketti vahetama? Kindlasti olenevalt kulumisastest, aga mida arvata, kas kautol mis 230tuh sõitu, peaks olema vahetatud/remonditud turbo ja vahetatud juba 2x ketti?
Plaan on Rootsist 9-5 tuua, aga ei tea mis kilometraazh näeb ette keti vahetust ja turbo vahetust. Need ikkagi kallid tööd.
Karta on et lähen 2,3t peale välja...:thumb:
Sent from my Monte Carlo using B236
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Okt 11, 2006 22:22

Algselt postitas: kasparius
Millal peaks 9-5-l 2,3t või 2,0t ketti vahetama? Kindlasti olenevalt kulumisastest, aga mida arvata, kas kautol mis 230tuh sõitu, peaks olema vahetatud/remonditud turbo ja vahetatud juba 2x ketti?
Plaan on Rootsist 9-5 tuua, aga ei tea mis kilometraazh näeb ette keti vahetust ja turbo vahetust. Need ikkagi kallid tööd.
Karta on et lähen 2,3t peale välja...:thumb:


Kõik oleneb hooldusest ning kindlasti ka omanikust. Arvata on, et umbes 230.000 peal on just selline aeg kus Turbo peaks oma lõpusirgel olema või siis juba vahetatud. Kettid võiksid natukene kauem kesta natukene kui on korralikult hooldatud. Kohalikud 9-5 omanikud oskavad vast paremini komenteerida
Iga ratas veab and then some!
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#3

N Okt 12, 2006 7:58

täiesti suva. vahest tehakse ka juba enne 100K läbimist
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

N Okt 12, 2006 15:18

sellist inffi nagu t8 väljastas, ma kartsingi. Eks ta on neid kette ikka vist vahetanud;) Äkki siiski kllelgi veel midagi öelda....? Eks serviceraamatus on need detailid kirjas ka muidugi. Rootsist autosid vaadates on 90% autodel vähemalt serviceraamat olemas. Isegi kui masin on 230 000km sõitnud julgeksin osta ennem seda autot mis raamatuga hooldatud, kui 160 000km, millele ei ole ramatut.
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

N Okt 12, 2006 15:55

kes hiljaaegu 10...11 nov. ostis endale sinise 9-5 universiaali aasta mingi 2000 või 2001 ?:freak:
mis autoga juhtus??.
kui vaatasin seda ise, siis näha oli, et mootor maas käinud/ vahetatud. ja õlikorgi eemaldamisel tuli seest piisavalt suitsu/auru.
huvitav, millele 9-5 puhul see viitab??
veel yhte sellist näinud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 12, 2006 16:37

Serviceraamatus peegeldatakse ainult korrapäraseid hooldustöid, info seoses tehniliste rikete kõrvaldamisega peaks olema remonditöid teostatava organisatsiooni andmebaasis.
Et kui väljavalitud auto kallal nokitseti ametlikult, siis kronoloogiat SAAB küsida kohaliku esindaja käest :eureka:

vist.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

N Okt 12, 2006 19:45

Algselt postitas: kasparius
Isegi kui masin on 230 000km sõitnud julgeksin osta ennem seda autot mis raamatuga hooldatud, kui 160 000km, millele ei ole ramatut.
Nii mustvalge kahjuks elu ei ole. Ka rootsi saabiesindustes töötab kobakäppi, kes ei ole võimelised viga diagnoosima ja ravivad valesti või valet asja. Sedasorti juhtumid ei ole kindlasti mitte harulduseks.
Loeb masina tegelik seisund. Samas üllatused võivad olla väga hästi peitu pugenud. Kasutatud asja ost on ja jääb loteriiks, serviseraamat võib, kuid ei pruugi riski veidi maandada.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#8

N Okt 12, 2006 20:06

To Kasparius: kordan teisi aga kõik oleneb ju hooldusest ja auto omanikust. Aga rootsist tasub autot tuua küll. Ainuüksi juba sellepärast et sealt toodud autol võib suht kindel olla et kilometraaž vastab tegelikusele. Tõin isegi hilja aegu rootsis saabi. Läbisõit oli 245 tuhat ja tuli koheselt ketti vahetus, mis edasise sõidukorral oleks võinud lõppeda mootorile hävitavalt. Turbo oli juba välja vahetatud. Minu soovitus on et veendu selles et see kes autot müüb, ei oleks mitte auto ärikas. Telefoni teel võib rääkida mida iganes just nagu minuga juhtus. Eraisiku käest ostes on lootus suurem et jutt on enam vähem tõene. Üldjuhul on rootslane suht aus.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

N Okt 12, 2006 21:55

pole seal ketivahetuses küll midagi iseäralikku,v.a see, et seda tuleb teha ca sama tihti kui mõnel mudelil hammasrihma...kipuvad jah ca 100-150tuh vahemikus "ära väsima"

samas kui juba mootor maas, siis oleks tervislik vahetda ka ülejäänud vajalik, mis "mure" ja "pooles vinnas"+ kindlasti karterituulutussats lisaks....ja eks see arve sedasi kasvabki...hiljem on kõike teha juba märksa ebamugavam ning kulukam..:wise:
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#10

R Okt 13, 2006 0:19

seda kilometraazhi teemat mõtlesingi just seepärast, et vaevalt et vennad eriti seal kerivad. Kui ikka 99a auto ja 200000 ees siis see ju täitsa ok. Mitte migi 100000 ees ja käigukang kulunud.
Sent from my Monte Carlo using B236
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

R Okt 13, 2006 0:45

TUNDUB OK...LÄBISÕIT POLE TEINEKORD OLULINE...OLULISEM ON HOOLDATUS..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

R Okt 13, 2006 8:24

Algselt postitas: kasparius
Millal peaks 9-5-l 2,3t või 2,0t ketti vahetama? Kindlasti olenevalt kulumisastest, aga mida arvata, kas kautol mis 230tuh sõitu, peaks olema vahetatud/remonditud turbo ja vahetatud juba 2x ketti?
Plaan on Rootsist 9-5 tuua, aga ei tea mis kilometraazh näeb ette keti vahetust ja turbo vahetust. Need ikkagi kallid tööd.
Karta on et lähen 2,3t peale välja...:thumb:


Keti(kettide)vahetusaega Saabidel määratud ei ole.Tonnistel on antud mingi optimaalne läbisõit,9-3/9-5 teatud põhjustel mitte.
Vilunud kõrv/silm teeb vahetuse vajalikkuse kiitesti selgeks.Enam-vähem sama kehtib ka kompressori puhul.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

R Okt 13, 2006 8:27

Algselt postitas: kasparius
sellist inffi nagu t8 väljastas, ma kartsingi. Eks ta on neid kette ikka vist vahetanud;) Äkki siiski kllelgi veel midagi öelda....? Eks serviceraamatus on need detailid kirjas ka muidugi. Rootsist autosid vaadates on 90% autodel vähemalt serviceraamat olemas. Isegi kui masin on 230 000km sõitnud julgeksin osta ennem seda autot mis raamatuga hooldatud, kui 160 000km, millele ei ole ramatut.


kettide/turbovahetust ei pea hooldusraamatusse tingimata kandma,sinna läheb enemasti ikka korralise hoolduse jutt.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#14

R Okt 13, 2006 13:05

Kas siis ainuke võimalus on müüjaga juttu puhuda ja loota, et on täiendavad paberid/tsekid olemas turbsi ja keti vahetuse kohta? Aga miks eei kanta ketivahetust hooldusraamatusse jääb arusaamatuks...
Sent from my Monte Carlo using B236
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

R Okt 13, 2006 16:59

Sellepärast,et see ei käi korralise hooldusprogrammi alla.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#16

R Okt 13, 2006 18:48

clear. tänud
Sent from my Monte Carlo using B236
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

L Okt 14, 2006 12:08

Hr. Duesenbergi tonnisel vahetasime kettidekomplekti(koos muu kap.rem.ks vajalikuga) poole miljoni km. läbisõidu järel ja ennetavalt.Auto oli siis pea 8 aasta vanune ja terve eluea saanud ettenähtud korralised tehnohooldused ettenähtud materjalidega.
Probleemsed 9-5/9-3 mootorid vajavad vahel isegi enne 100 tuh.km. läbimist suuremat sekkumist.
Mu eelmise autol käitasid 5 ketti mootoris kõiksuguseid võlle/pumpasid jne.
Tähelepanu soovitati kettidele pöörata peale poole miljoni km. läbimist.
Ka praegusel masinal pole kettidevahetust üleüldse mainitud.Miljon kilomeetrit pidid vabalt kestma,ainult nukkvõllide ajastatust tuleb aeg-ajalt täpseks reguleerida(nn. "märgid paika ajada"):Seal on küll ainult 2 ketti.
Vasta