9-5 tagasild sööb rehve seestpoolt
Tallinnas Pääsküla linnaosas üks oskustega härrasmees reguleeris paika sildade kokkujooksud ja tagarataste kalde kohta ütles , et ongi nii parem kui A24 rajal SAAB i aegajalt tuulutamas käin. Kraade ei tea kuid ca 5 mm ratta ülemine serv seespool kui alumine serv. Kui kaldeks paneks 0 kraadi siis kulutaks 18 x 8 " velje peal olev 235 mm laiusega rehv tagarattakoopa serva. Ei mäleta kui palju sel suvel söidukilomeetreid sel SAABil tuli kuid peale kokkujooksude reguleerimist märgatavat rehvi servade kulumist ei täheldanud. Rehviröhud muidugi natuke seatud sobivamaks rajasöiduks ja 235/40 ZR 18 XL rehvidele.
Tallinnas võin laenata, kui kellegil tarvis tuleb. See on mõeldud kahe väiksema rattapoolse puksi vahetuseks, suur puks tuleb tavaliselt käega võttes välja, ainult
välimised rõngad tuleb rauasaega läbi saagida. Kirjelduses on mõeldud, et pole vaja kogu seda suurt rauakolakat maha võtta, et pressi alla tassida.
välimised rõngad tuleb rauasaega läbi saagida. Kirjelduses on mõeldud, et pole vaja kogu seda suurt rauakolakat maha võtta, et pressi alla tassida.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Mul olid kalded mingi 2,45. panin kummalegi poole vedrudele 4 kummipuksi vahele, nüüd jäi kaldeks ca 1 kraad. ehk ei saa plekkidest kuidagi mööda
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mis nende plekkide/seibide inglise keelne termin võiks olla ?
Edit: Rear Camber Shims
https://genuinesaab.com/catalog/product ... cts_id=439
Edit: Rear Camber Shims
https://genuinesaab.com/catalog/product ... cts_id=439
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
oi tänan õpetuse eest. peaks proovima uuel aastal mingid plekid vahele panna. esimesed puksid sai juba vahetatud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Endal sama teema 9-5 nagu siin läbivalt on juttu olnud. Käis täna amortide ja keerdvedrude vahetuses, olukord sama. VM ütles, et vaja seibid panna. Pole veel hinnapakkumist saanud, aga tahaks heameelega murest lahti saada.
Keegi selle tee läbi teinu, siis kuidas lahenes ?
Keegi selle tee läbi teinu, siis kuidas lahenes ?
Viimati muutis polukoli, R Mai 08, 2020 20:50, muudetud 1 kord kokku.
link ka siis mille järgi tegin.https://www.youtube.com/watch?v=aeo3gJFWsIg&t=228s
hull. tänud jagamast.
Panen oma masina teema mõtted ka siia...sest hetkel on pea tühi, kuidas edasi.
Ma ei tea kui kaua, aga selgelt on mind hakanud häirima olukord, kus tagumised rattad on kalde all nii, et ülemine osa on nö seespool. Inglise keeles on terminiks negative camber.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:
Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.
Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues
Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:
1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136
Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15
Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:
* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.
Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.
Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?
Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.
Panen oma masina teema mõtted ka siia...sest hetkel on pea tühi, kuidas edasi.
Ma ei tea kui kaua, aga selgelt on mind hakanud häirima olukord, kus tagumised rattad on kalde all nii, et ülemine osa on nö seespool. Inglise keeles on terminiks negative camber.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:
Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.
Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues
Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:
1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136
Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15
Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:
* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.
Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.
Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?
Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.
Paraku kõik puksid möjutavad tagaratta kallet. Kui esi ja tagasilla kokkujooksud on paika reguleeritud siis ka tagarataste rehvide siseservade kulumist see oluliselt ei möjuta. Visuaaalselt ehk häirib rataste ülaservade sissepoole kalle enam.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
See kalle, eriti suurema veljega (minul 17") sõi usinasti siseservi minu autol, reguleerimine ei aita. Aitas seibide paigaldamine. Läbi käidud teema minu jaoks.
peale seda kui need toru juppid paigaldasin siis kadus suurem osa lääpas olekut ära (nattuke jäi) ja kuna mull universaal ka siis tõusis saba ka kõrgemale.nüüd koobaste ja ratta vahe peaaegu sama mis eest.
kui õieti mäletan peale enda netti otsingu tuuri kui sama asjaga maadlesin siis oli välismaa foorumites juttu,et ei ole häid vedrusi saada (liiga pehmed).endal vedrude ja amortide vahetusega paremaks ei läinud.
juhul kui keegi soovib lõpptulemust näha võib siit vaadata.https://www.soov.ee/16151972-saab-9-5-2 ... tails.html
juhul kui keegi soovib lõpptulemust näha võib siit vaadata.https://www.soov.ee/16151972-saab-9-5-2 ... tails.html
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Metall tõesti kipub lõpuks pinge all väänduma. Palju hullem asi selle metalliga on aga see, et see sunnik erinevate pindade kokkupuute kohas kipub ennast ära ka kulutama. Tagaratta kalde puhul mina arvan, et seal on tegu nii väändumise, kulumise kui ka lihtsalt materjali väsimisega. Lahenduseks pakuvad värskema materjali lisamist.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Sellest megapalju aega tagasi (6 - 9 aastat tagasi) ja oluliselt hullemaks pole läinud (e. rohkem lääpa). Rehvi ka ei söö enam. Tegi tavaline remonditöökoda, ise ei teinud. Ja enne konsulteerisid Viking... e. esindusega, aga mis nad sinna panid, ei tea. Vaevalt nad panid neid esinduse misiganes vidinaid e. spets seibe vm. Minul ka universaal ja pisut tahaks taga kõrgemaks saada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
http://saabworld.net/showthread.php?t=764
Siin kirjutab, et Saab 9-5-l nagu peaksidki tagarattad nii lääpas olema.
Siin kirjutab, et Saab 9-5-l nagu peaksidki tagarattad nii lääpas olema.
kusjuures negatiivne külgkalle ongi võimalik :haynes`i manuaal annab külgkalle 15" -0,9`( kõrgusel 590 mm) ,16" -0.8`(kõrgusel 605 mm) ja 17" -0,8`( kõrgusel 620mm) ,millest seda nn.kõrgust võetakse -pole aimugi.Suuremaid velgi ei näita ,sest on 2005 a.trükk.
Saan harva sõita SAABIGA.