9-5 tagasild sööb rehve seestpoolt
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Aidake, te kõik, kel 9-5 on kasutusel.
Meil pere 9-5 on hakanud tagumisi rehve seestpoolt kulutama. milliseid asju kontrollida, mida vahetada ja mida äkki hoopis reguleerida??
masinaks 99 aasta wagon.
Te räägite mulle mida ma saab 9-5 ga tegema peaks ja ma räägin , et mida teha saab 96 puhul ei tohi, et masin sõitdaks mitte seisma ei jää!
Mina alustan:
( näide ühe punase 96 pealt mis mõned päevad tagasi tallinna lähedalt mulle paelaotsas hoovi toodi)
Lühidalt:
küünlajuhtmed peavad olema õiges järjekorras jagaja kaanes
küünlajuhtmed peavad olema õige pikkusega ja mitte käima vastu metallosi
küünlajuhtmd peavad oma kummiluttidest ulatuma välja jagaja sisse
jagaja kaas peab olema puhas oskiidistm, samuti ka küünlajuhtme otsad
süüde peab olema õige
kontakti vahe peab olema kah õige
kondensaator peab olema kinnitatud kõvasti
jagaja peab olema ka õigesti paigaldatud, et küünlajuhtmed üksteisest üle ei käi ja läbi ei lööks
küünlajuhtmed peavad olema veel kasutamiskõlblikud
bensiinipump peab olema õiget pidi
bensiinitoru samuti peab olema õige koha peal ja kinni
bensiinivoolik ei tohiks lekkida
kiirenduspump ei tohi olla umbes
kiirenduspumba membraan võib olla lada oma küll aga siis tuleb ta lühemaks lõigata
kiirenduspumba vedru peab olema õiget pidi ja oma peas
karburaatoris ei tohi olla lahti tulnud detaile
karburaator peab olema reguleeritud
mootori klapid peavad ka olema reguleeritud
õhupuhastaja peab õhufiltrifiltri kinni suruma, igasugune lisamastiksite paigaldamine välistab selle
vist kõik meelde ei jäänud aga auto sai korda ja sõidab päris kenasti.
Meil pere 9-5 on hakanud tagumisi rehve seestpoolt kulutama. milliseid asju kontrollida, mida vahetada ja mida äkki hoopis reguleerida??
masinaks 99 aasta wagon.
Te räägite mulle mida ma saab 9-5 ga tegema peaks ja ma räägin , et mida teha saab 96 puhul ei tohi, et masin sõitdaks mitte seisma ei jää!
Mina alustan:
( näide ühe punase 96 pealt mis mõned päevad tagasi tallinna lähedalt mulle paelaotsas hoovi toodi)
Lühidalt:
küünlajuhtmed peavad olema õiges järjekorras jagaja kaanes
küünlajuhtmed peavad olema õige pikkusega ja mitte käima vastu metallosi
küünlajuhtmd peavad oma kummiluttidest ulatuma välja jagaja sisse
jagaja kaas peab olema puhas oskiidistm, samuti ka küünlajuhtme otsad
süüde peab olema õige
kontakti vahe peab olema kah õige
kondensaator peab olema kinnitatud kõvasti
jagaja peab olema ka õigesti paigaldatud, et küünlajuhtmed üksteisest üle ei käi ja läbi ei lööks
küünlajuhtmed peavad olema veel kasutamiskõlblikud
bensiinipump peab olema õiget pidi
bensiinitoru samuti peab olema õige koha peal ja kinni
bensiinivoolik ei tohiks lekkida
kiirenduspump ei tohi olla umbes
kiirenduspumba membraan võib olla lada oma küll aga siis tuleb ta lühemaks lõigata
kiirenduspumba vedru peab olema õiget pidi ja oma peas
karburaatoris ei tohi olla lahti tulnud detaile
karburaator peab olema reguleeritud
mootori klapid peavad ka olema reguleeritud
õhupuhastaja peab õhufiltrifiltri kinni suruma, igasugune lisamastiksite paigaldamine välistab selle
vist kõik meelde ei jäänud aga auto sai korda ja sõidab päris kenasti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ise tellisin sellised vigurid: http://www.moog-suspension-parts.com/moog-rk641842
Külge pole veel pannud aga ega muud head lahendust pole (saab ka seibidega jamada aga see palju tüütum).
Külge pole veel pannud aga ega muud head lahendust pole (saab ka seibidega jamada aga see palju tüütum).
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
See mul ammu läbikäidud tee, ise ei teinud, aga kui nüüd õieti oskan seletada, siis vist pandi rattalaagri kahe (neljast) kinnituspoldi vahele šeibid, et rattad all jälle sirgelt oleks.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Päris loogiline. aga kust neid seibe saada??? sillastendis saaks ju nad paika panna.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Ma ikka arvan et 9-5. Silla regull on midagi lihtsamat kui valismaalt juppide tellimine. Neid masinaid siin ju tuhandeid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tegelikult tagasillal saab reguleerida nii kokkujooksu ,kui ka külgkallet.Viimasele on plekitükid ,kui leiad sobiva paksusega materjali,siis ise valmistamine ei ole sinule probleemiks ,kui sa just ei taha päris uusi õõtsasi osta, (olen foorumit lugedes aru saanud ,et õõtsad ise annavad veidi järgi ). Kokkujooks käib vist esimeste suurte pukside kandurite kaudu. Kusjuures 15" ,16" ja 17" (manuaal teisi suurusi ei näita)velgedele on erinevad andmed ,nii kaldele ,kui kokkujooksule . Tegelikult oleks vaja taga kõik puksid jõumeetodil üle kontrollida (heebli abil).Lõpuks sillastend näitab ,mis viga ,kokkujooks peaks olema neil täiesti tehtav. Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
entson kirjutas: ↑K Nov 01, 2017 20:14Tegelikult tagasillal saab reguleerida nii kokkujooksu ,kui ka külgkallet.Viimasele on plekitükid ,kui leiad sobiva paksusega materjali,siis ise valmistamine ei ole sinule probleemiks ,kui sa just ei taha päris uusi õõtsasi osta, (olen foorumit lugedes aru saanud ,et õõtsad ise annavad veidi järgi ). Kokkujooks käib vist esimeste suurte pukside kandurite kaudu. Kusjuures 15" ,16" ja 17" (manuaal teisi suurusi ei näita)velgedele on erinevad andmed ,nii kaldele ,kui kokkujooksule . Tegelikult oleks vaja taga kõik puksid jõumeetodil üle kontrollida (heebli abil).Lõpuks sillastend näitab ,mis viga ,kokkujooks peaks olema neil täiesti tehtav. Edu.
Milliseid õõtsasid mõtled, kas piki või ristiõõtsad? Ma vahetasin ristiõõtsad ära ja teps mitte ei muutunud asi.
Mõtlesin seda mille kinnitus läheb kere külge läbi nn.suure puksi,ehk siis pikisuunas , selle kronku peaks olema kere küljes liigutatav ja läbi selle ka kokkujooks muudetav, manuaal väidab ,et reguleeritakse samaaegselt esisilllaga., vale kokkujooks võiks rehvi rohkem kulutada, kui külgkalle. Külgkalded siis : 15" -0,9`,kõrgusel 590mm(kust iganes seda võetakse ei tea) ; 16" -O,8`,kõrgusel 605mm. ja 17" -0,8`,kõrgusel 620mm. Arvan ,et negat. kalle tähendab,et rattad lääpas nagu vanal bemmil.Kokkujooksud peaks olema vastavalt 3.0 ;3,2 ja3,4mm +/- 1,4mm neile kõigile.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Rattakalle ei söö rehve nii nagu sööb vale kokkujooks, alustame kõigepealt sellest, et kas sa sillastendis oled käinud? Kui sillastend näitab et tagasillas on erinevusi, siis on probleem peaaegu, et lahendatud. Ja tavalise pulga või nööri meetodil sa tagasilda paika ei saa, mõõdetakse auto diagonaalid ära, kui ikka kere suhtes on viltu(k.a esisilla) siis on jama.
Tagasilda saad reguleerida kerekinnitustest(3 polti ovaalsete aukudega) minu omal oli vaja natuke juurde freesida auke(veel ovaalsemaks) siis sain tagasilla paika, aga ikka on rool veits viltu, peab uuesti sillastendi tegema....
Tagasilda saad reguleerida kerekinnitustest(3 polti ovaalsete aukudega) minu omal oli vaja natuke juurde freesida auke(veel ovaalsemaks) siis sain tagasilla paika, aga ikka on rool veits viltu, peab uuesti sillastendi tegema....
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Siis tehti midagi valesti. Minul on taga ainult vahetatud niidirullid ja õõtsapuksid. Goodyearid olid suvel all, ja siiamaani on väga ilusti kulunud ühtlaselt.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Kui tagasild on silmaga näha, et pisut lääpas nigu pool-vana bemm, siis regulli kuis tahad, ilmselgelt sööb sisemisi servasid, eriti suurema veljega (nagu minul 17" veljega). Ehk siis seibidest pole pääsu.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Käidud sillstendis ja teadmine, et kõik on pees, ei enamat.
Tagasilla esimesed puksid läbi. Huvitav, kas ma ise suudan neid vahetada?
siis saaks tagant kokkujooksu ehk paika. kalded ka paigast ära. Sellist plekkidega reguleerimist polnud näinud ega kuulnudki.
Tagasilla esimesed puksid läbi. Huvitav, kas ma ise suudan neid vahetada?
siis saaks tagant kokkujooksu ehk paika. kalded ka paigast ära. Sellist plekkidega reguleerimist polnud näinud ega kuulnudki.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Pukside vahetamine lihtne, vaja läheb ilmselt rauasaagi. Ise tegin kevadel ja sai kena.
Link ka: http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... _Bushings/
Link ka: http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... _Bushings/
Kindlasti suudad ise vahetada,lisan siia ,et oli sama olukord ja kaalusin vasakule-paremale ja auto läks Saabianti juurde.Seal vahetati need 2 esimest ja neli tagumist(ilmselt üks pressi alla panek või ei osanud mina ise neis lõtkusid näha ),lisaks stabika varda puksid.kokku läks tiba üle kolmesaja ,koos tööga ja seal sees oli ka silla paika panek (arvan,sest eraldi seda ei kajastu),ajaliselt oli märgitud 3,5 tundi,kusjuures 2/3 summast olid puksid.Oleme siiani rahul ja isiklikult arvan ,et iga äraantud sent läks asjaette.Vaevalt ,et neid plekke sinna vahele topiti, aga kõik oli lubatud piires ja rahu saabus maale .
Saan harva sõita SAABIGA.
Tagumiste pukside vahetamiseks müüb motonet sellist asja http://www.motonet.ee/et/toode/804079/p ... ooriist-gm
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Igas normaalses kodus leidub kõiksugu pukse ja keermetatud polte, lisaks veel suur ja vägasuur haamer ning kang ja ka relakas ja keevitus ja 100000 vänget sõna millega selle töö tehtud võiks saada samahästi kui selle 40 e maksva komplektiga )alert kirjutas: ↑K Nov 08, 2017 22:44Tagumiste pukside vahetamiseks müüb motonet sellist asja http://www.motonet.ee/et/toode/804079/p ... ooriist-gm
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.