9-5 tagasild sööb rehve seestpoolt

MATU90
Postitusi: 360
Liitunud: K Mär 14, 2012 10:20
Asukoht:
Auto:

#26

N Nov 09, 2017 13:33

Kui "ära" siin härradel kalded on? Mul mõõdeti peale õõtsade ja kogu puksimängu vahetust kaldeks mõlemal pool 1kraad ja 45 minutit. 17" veljed
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 443
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

N Nov 09, 2017 14:24

Tallinnas Pääsküla linnaosas üks oskustega härrasmees reguleeris paika sildade kokkujooksud ja tagarataste kalde kohta ütles , et ongi nii parem kui A24 rajal SAAB i aegajalt tuulutamas käin. Kraade ei tea kuid ca 5 mm ratta ülemine serv seespool kui alumine serv. Kui kaldeks paneks 0 kraadi siis kulutaks 18 x 8 " velje peal olev 235 mm laiusega rehv tagarattakoopa serva. Ei mäleta kui palju sel suvel söidukilomeetreid sel SAABil tuli kuid peale kokkujooksude reguleerimist märgatavat rehvi servade kulumist ei täheldanud. Rehviröhud muidugi natuke seatud sobivamaks rajasöiduks ja 235/40 ZR 18 XL rehvidele.
entson
Postitusi: 379
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#28

N Nov 09, 2017 22:41

kas keegi on kasutanud? Kas see on mõeldud pikiõõtsa või teiste õõtsade rattapoolsete pukside vahetuseks?Ehk paneb keegi tõlke ka matsi jaoks -mis asi on rattakübar????
Saan harva sõita SAABIGA.
alert
Postitusi: 8
Liitunud: N Sept 03, 2015 20:33
Asukoht:
Auto:

#29

R Nov 10, 2017 7:38

Tallinnas võin laenata, kui kellegil tarvis tuleb. See on mõeldud kahe väiksema rattapoolse puksi vahetuseks, suur puks tuleb tavaliselt käega võttes välja, ainult
välimised rõngad tuleb rauasaega läbi saagida. Kirjelduses on mõeldud, et pole vaja kogu seda suurt rauakolakat maha võtta, et pressi alla tassida.
Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 326
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#30

E Nov 13, 2017 22:16

MATU90 kirjutas:
N Nov 09, 2017 13:33
Kui "ära" siin härradel kalded on? Mul mõõdeti peale õõtsade ja kogu puksimängu vahetust kaldeks mõlemal pool 1kraad ja 45 minutit. 17" veljed
Panen homme sillapinki, siis näeb mis mul oli, peas enam pole.
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7355
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#31

T Nov 14, 2017 10:55

Mul olid kalded mingi 2,45. panin kummalegi poole vedrudele 4 kummipuksi vahele, nüüd jäi kaldeks ca 1 kraad. ehk ei saa plekkidest kuidagi mööda
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#32

P Dets 31, 2017 9:59

Mis nende plekkide/seibide inglise keelne termin võiks olla ?

Edit: Rear Camber Shims
https://genuinesaab.com/catalog/product ... cts_id=439
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7355
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#33

P Dets 31, 2017 14:45

oi tänan õpetuse eest. peaks proovima uuel aastal mingid plekid vahele panna. esimesed puksid sai juba vahetatud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#34

R Mai 08, 2020 19:00

Endal sama teema 9-5 nagu siin läbivalt on juttu olnud. Käis täna amortide ja keerdvedrude vahetuses, olukord sama. VM ütles, et vaja seibid panna. Pole veel hinnapakkumist saanud, aga tahaks heameelega murest lahti saada.

Keegi selle tee läbi teinu, siis kuidas lahenes ?
Viimati muutis polukoli, R Mai 08, 2020 20:50, muudetud 1 kord kokku.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 443
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#35

R Mai 08, 2020 19:16

See seibide teema ei saa loogiline olla. Kas siis töesti metall väändub niipalju aja jooksul , et ratta ülaserva sissepoole jätab. Kui köik uued puksid panna siis peaks ju tehaseasetuse saama.
polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#36

R Mai 08, 2020 20:01

Puksid kõik aja jooksul vahetatud ja kui netis ringi luusida, siis paljud Saabid selle vea käes vaevlemas.
hull112
Postitusi: 56
Liitunud: E Apr 01, 2019 8:26
Asukoht: tartu
Auto: Saab 9 5 2.2 diisel

#37

L Mai 09, 2020 9:19

mina lahendasin selle nii et panin amordile selle vedrdu taldriku alla vastavas mõõdus toru juppi alla ja sai enam vähem õigeks selle taga silla lääpas olemise.
hull112
Postitusi: 56
Liitunud: E Apr 01, 2019 8:26
Asukoht: tartu
Auto: Saab 9 5 2.2 diisel

#38

L Mai 09, 2020 9:21

polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#39

L Mai 09, 2020 9:48

hull. tänud jagamast.

Panen oma masina teema mõtted ka siia...sest hetkel on pea tühi, kuidas edasi.



Ma ei tea kui kaua, aga selgelt on mind hakanud häirima olukord, kus tagumised rattad on kalde all nii, et ülemine osa on nö seespool. Inglise keeles on terminiks negative camber.
Internetist suvaline pilt, milline olukord on:

Pilt

Kuna tagumised amordid ja vedrud olid nagunii algsed, siis need sai VM-s vahetatud eile ja midagi ei muutunud, väga ei lootnudki muidugi.

Internetist lugedes ja püüdes ammutada infot võimaliku lahenduse osas, siis sattusin peale artiklile: Solving Saab 9-5 Rear Suspension Issues

Kui ma õigesti aru saan, siis tagasillas on kokku 3 erinevat juhthoova puksi, mis mõjutavad ratta kallet:

1. Pildil #7 - kood: 4566378 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
2. Pildil #15 - kood: 4567244 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... ry=4567244
3. Pildil #17 - kood: 12781136 - Õõtshoova puks: https://aeromotors.ee/kataloog/search?l ... y=12781136

Peamiseks süüdlaseks peetakse pukse #15 ja #17 ja korraliku kalde all on peamiseks mureks puksid #15

Hakkasin jälgi ajama, mida ma siis tagasillas vahetanud nende aastatega olen:

* 29.02.16 sai vahetatud pildil #15 puksid - kood: 4567244 - Õõtshoova puks. Asemele läksid https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder ja vahetatud sai kõik 4tk. Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 279 045 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 63 000 km on puksid all olnud.
* 04.04.17 sai vahetatud pildil #17 puksid - Asemele Powerflex PFR66-110 - Töid tegi VM. Ls sel hetkel: 294 000 km - Täna on ls ~342 000 km ehk 48 000 km on uretaanid all olnud.

Tõsi, puksi #7 vahetanud pole, kuid ma kahtlen, et see ka peasüüdlane oleks. Siit ka küsimus - kas tõesti 3-4.a on tekkinud olukord, kus puksid on juba nii läbi, et rattad lääpa vajunud ? Powerflex-de osas kahtlen, sest tegu uretaanidega ja need peaksid kestma ikka vägevalt.

Mida ma tõesti pikalt teinud ei ole, on silla reguleerimine. Kas peaksin sellest alustama + paralleelselt laskma juba masina üles tõsta ja pukse läbi väristada vms ?

Jah, lahendus on ka nö seibide paigaldamine, aga enne kui selleni tahaks jõuda, siis sportlik huvi on teada saada, milles päriselt viga on ja see kõrvaldada.


Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 443
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#40

L Mai 09, 2020 10:38

Paraku kõik puksid möjutavad tagaratta kallet. Kui esi ja tagasilla kokkujooksud on paika reguleeritud siis ka tagarataste rehvide siseservade kulumist see oluliselt ei möjuta. Visuaaalselt ehk häirib rataste ülaservade sissepoole kalle enam. :)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 675
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#41

L Mai 09, 2020 11:05

See kalle, eriti suurema veljega (minul 17") sõi usinasti siseservi minu autol, reguleerimine ei aita. Aitas seibide paigaldamine. Läbi käidud teema minu jaoks.
polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#42

L Mai 09, 2020 11:25

aatom kirjutas:
L Mai 09, 2020 11:05
See kalle, eriti suurema veljega (minul 17") sõi usinasti siseservi minu autol, reguleerimine ei aita. Aitas seibide paigaldamine. Läbi käidud teema minu jaoks.
Räägi lähenalt. Seibid soetasid ise või lasid algusest lõpuni teha kuskil ?
heff
Postitusi: 258
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: nissan + klassik

#43

L Mai 09, 2020 11:47

Korralik detektiivitöö siin. Ise arvasin siiani, et sellise külgkaldega 9-5'd tehasest tulevadki :roll:
hull112
Postitusi: 56
Liitunud: E Apr 01, 2019 8:26
Asukoht: tartu
Auto: Saab 9 5 2.2 diisel

#44

L Mai 09, 2020 12:48

peale seda kui need toru juppid paigaldasin siis kadus suurem osa lääpas olekut ära (nattuke jäi) ja kuna mull universaal ka siis tõusis saba ka kõrgemale.nüüd koobaste ja ratta vahe peaaegu sama mis eest.
hull112
Postitusi: 56
Liitunud: E Apr 01, 2019 8:26
Asukoht: tartu
Auto: Saab 9 5 2.2 diisel

#45

L Mai 09, 2020 12:52

kui õieti mäletan peale enda netti otsingu tuuri kui sama asjaga maadlesin siis oli välismaa foorumites juttu,et ei ole häid vedrusi saada (liiga pehmed).endal vedrude ja amortide vahetusega paremaks ei läinud.
juhul kui keegi soovib lõpptulemust näha võib siit vaadata.https://www.soov.ee/16151972-saab-9-5-2 ... tails.html
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 788
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#46

L Mai 09, 2020 13:33

I-Vaari kirjutas:
R Mai 08, 2020 19:16
See seibide teema ei saa loogiline olla. Kas siis töesti metall väändub niipalju aja jooksul , et ratta ülaserva sissepoole jätab. Kui köik uued puksid panna siis peaks ju tehaseasetuse saama.
Metall tõesti kipub lõpuks pinge all väänduma. Palju hullem asi selle metalliga on aga see, et see sunnik erinevate pindade kokkupuute kohas kipub ennast ära ka kulutama. Tagaratta kalde puhul mina arvan, et seal on tegu nii väändumise, kulumise kui ka lihtsalt materjali väsimisega. Lahenduseks pakuvad värskema materjali lisamist.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 675
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#47

L Mai 09, 2020 15:04

polukoli kirjutas:
L Mai 09, 2020 11:25
aatom kirjutas:
L Mai 09, 2020 11:05
See kalle, eriti suurema veljega (minul 17") sõi usinasti siseservi minu autol, reguleerimine ei aita. Aitas seibide paigaldamine. Läbi käidud teema minu jaoks.
Räägi lähenalt. Seibid soetasid ise või lasid algusest lõpuni teha kuskil ?
Sellest megapalju aega tagasi (6 - 9 aastat tagasi) ja oluliselt hullemaks pole läinud (e. rohkem lääpa). Rehvi ka ei söö enam. Tegi tavaline remonditöökoda, ise ei teinud. Ja enne konsulteerisid Viking... e. esindusega, aga mis nad sinna panid, ei tea. Vaevalt nad panid neid esinduse misiganes vidinaid e. spets seibe vm. Minul ka universaal ja pisut tahaks taga kõrgemaks saada.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 788
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#48

P Mai 10, 2020 10:33

http://saabworld.net/showthread.php?t=764


Siin kirjutab, et Saab 9-5-l nagu peaksidki tagarattad nii lääpas olema.
entson
Postitusi: 379
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#49

P Mai 10, 2020 12:08

kusjuures negatiivne külgkalle ongi võimalik :haynes`i manuaal annab külgkalle 15" -0,9`( kõrgusel 590 mm) ,16" -0.8`(kõrgusel 605 mm) ja 17" -0,8`( kõrgusel 620mm) ,millest seda nn.kõrgust võetakse -pole aimugi.Suuremaid velgi ei näita ,sest on 2005 a.trükk.
Saan harva sõita SAABIGA.
polukoli
Postitusi: 589
Liitunud: K Okt 15, 2014 18:20
Asukoht:
Auto:

#50

P Mai 10, 2020 12:53

Hmm, Ron-i antud linki lugedes kisub veidraks ehk kes siin 9-5 vaguniga sõidavad, on teil siis tagumised rattad lääpas ?
Vasta