Saab 9-5 õlileke
Tere, autoks 1999a Saab 9-5 2.3t 125kw + chip, automaat kk, mure siis selline, et peale kiiremat sõitu on kohapeal seistes vahepeal tunda õli põlemise lõhna, kusagilt tilgub katalüsaatori peale või ettepoole, aga pole aru saanud kust täpsemalt see sinna tekib. Õiltase vähenemist pole märgata. Niisama kohapeal enne sõitu töödates õli kärsakat pole ja vahepeal pole peale sõitu ka. Kus kõige tõenäolisemalt see leke olla võiks?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 29
- Liitunud: N Mai 08, 2014 22:27
- Asukoht:
- Auto:
Tere
Soovitan esimese asjana üle kontrollida õlirõhu andur. Asub mootori tulemüüri poolsel küljel sisselaskekollektori all. Asukoha kergemaks ülesleidmiseks ja vajadusel vahetamiseks aitab järgnev link: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/oil ... p?nsteps=3
Soovitan esimese asjana üle kontrollida õlirõhu andur. Asub mootori tulemüüri poolsel küljel sisselaskekollektori all. Asukoha kergemaks ülesleidmiseks ja vajadusel vahetamiseks aitab järgnev link: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/oil ... p?nsteps=3
Kas muidu on kedagi Tartus kes on Saab 9-5 mootoritega sina peal ja kellel oleks võimalust tuvastada seda õlileket (õlirõhuandir või midagi muud). Endal pole võimalik auto alla pääseda ja ametlike remondi kohtade jaoks raha napib hetkel. Tänud ette.
Viimati muutis RJ85, T Jaan 30, 2018 1:34, muudetud 2 korda kokku.
Turbo asub ju mootori ees. Mul on parem külg või pigem isegi parem tagumine nurk õline. Ruumi seal pesemiseks eriti ei ole. Ju see otsakaas vms on.
Kui see sodikiht paksem siis pihusta mootoripesuainet KÜLMALE mootorile, lase liguneda ja pihusta mitmeid kordi. Las liguneb piisavalt kaua. Hea oleks survepesu kuuma veega. Kuid mootori juures parem pistikuid ja voolikuid survepesuriga mitte pesta. Ja ei pestes seda ketipingutit küll lekkima saa.
Ma julgeks madala survega veega ennem pesta kui survepesuriga. Ma ei arvanud, et ketipinguti pesust lekkima hakkab vaid et äkki ketipinguti lekke pärast ongi sealt õline Ma eeldan et pinguti on seal paremal taga nurgas ja sealt kõige rohkem õline on ka.
Tavapärane otsakaane leke ülalt ketipinguti alt. Saab ravida tehes sama töö, mis kettide vahetuseks vajalik.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Sain brakecleaner-iga puhastatud õlirõhuandiri (starteri taga) ja ümberingi olevad pinnad, tegin ühe sõidu ja peale seda tundus ainuke koht õlileke põhjuseks piltidel (pildid netist) olev oranžiga märgitud karterituulutuse voolik, selle vahel olev klapp oli õline. Kas see klapp ise on vigane või viga peitub mujal? Kui klapis viga, kas jätta asi sellisena kuni saan uue klapi või mis oleks soovitav teha?
Jah, ma ise märkisin selle ära oranži ringiga, küsimus ongi, et kas päästab selle klapi vahetus või on ka ülejäänud karterituulutus vaja üle vaadata, puhastada?
Kui kellelgi on seda klappi pakkuda, andke teada.
Oranz klapp on kaanest väljuva otsa peal. Kollane klapp on ju tuulutuse koguija kopsikust väljuva otsa peal ja päris kaugel lendlevast õlist:O Kui sealt viskab õli, siis peaks õli voolama ka sisselaskesse ja tagant viskama tossu.
Kui ikka oranz lekib, siis klapikambrikaanest väljuv voolik maha ja katsu käe vahel, palju temast veel kummi alles on. See muutub ajaga selliseks svammiseks veits ja pragusid täis, kui näppude vahel pigistada. Kui jah, vaheta kohe ära. See eraldi saada ja klapp vaheta ka ära. Klapp võib umbes olla sellest ollusest, millele võid otsa vaadata, kui piilud mahavõetud toru sisse Paks pigi. See pigi on kindlasti ummistanud ka varuosade pildil kõige väiksema jupi kõrvalviigu, mille saad traadiga puhtaks lükata või kui mitte, siis 2mm puuriga puhtaks puurida. Edu!
Kui ikka oranz lekib, siis klapikambrikaanest väljuv voolik maha ja katsu käe vahel, palju temast veel kummi alles on. See muutub ajaga selliseks svammiseks veits ja pragusid täis, kui näppude vahel pigistada. Kui jah, vaheta kohe ära. See eraldi saada ja klapp vaheta ka ära. Klapp võib umbes olla sellest ollusest, millele võid otsa vaadata, kui piilud mahavõetud toru sisse Paks pigi. See pigi on kindlasti ummistanud ka varuosade pildil kõige väiksema jupi kõrvalviigu, mille saad traadiga puhtaks lükata või kui mitte, siis 2mm puuriga puhtaks puurida. Edu!
Kollase ringiga märgitud klapp lähe ju otse õli lisamise ja kontrollimise torusse. Või sain millegist valesti aru? Seal pole ka probleemi klapp puhas ja töötab ilusti. Aga jah selle varuosade pildil oranži ringiga klapp on õline, palju sealt just ei tule, aga vahel piisavalt, et mööda voolikut õli tilk kukub katalüsaatorile mille tõttu kohapeal on õli kärsakas salongis. Muidu polekski avastanud.caarel kirjutas: ↑R Veebr 02, 2018 23:00Oranz klapp on kaanest väljuva otsa peal. Kollane klapp on ju tuulutuse koguija kopsikust väljuva otsa peal ja päris kaugel lendlevast õlist:O Kui sealt viskab õli, siis peaks õli voolama ka sisselaskesse ja tagant viskama tossu.
Kui ikka oranz lekib, siis klapikambrikaanest väljuv voolik maha ja katsu käe vahel, palju temast veel kummi alles on. See muutub ajaga selliseks svammiseks veits ja pragusid täis, kui näppude vahel pigistada. Kui jah, vaheta kohe ära. See eraldi saada ja klapp vaheta ka ära. Klapp võib umbes olla sellest ollusest, millele võid otsa vaadata, kui piilud mahavõetud toru sisse Paks pigi. See pigi on kindlasti ummistanud ka varuosade pildil kõige väiksema jupi kõrvalviigu, mille saad traadiga puhtaks lükata või kui mitte, siis 2mm puuriga puhtaks puurida. Edu!
Kui Tartu satun siis proovin saada selle klapi.
Tänud vastamast.
-
- Pealik
- Postitusi: 4253
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Sinna tavaline ühesuuna klapp ei sobi või?
Ma mingi aeg sain Carsmartist (Tallinnas, Tartus ja Pärnus) ühe sellise mis justkui sobis!
http://www.carsmart.eu/
Ma mingi aeg sain Carsmartist (Tallinnas, Tartus ja Pärnus) ühe sellise mis justkui sobis!
http://www.carsmart.eu/
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Leidsin lõpuks aega ja võimaluse võtta küljest enda arust probleemse vooliku ja selle klapi. Selgus, et ühesuunaline klapp toimis nii nagu pidi ja voolik ise ka korras, seest mõlemad puhtad, kui nii võib öelda. Aga kuidas see voolik ja klapi ümbrus õliseks said on siiani teadmata. Ennem vooliku ja klapi ära võtmist polnud mõnda aega õli kärsakat tunda ja pole siiani. Proovin mitte muretseda praegu rohkem, aga natuke ikkagi kummitab- mis, miks ja kuidas?