Saab 95 130kW 3.0TiD eelsoojendi

Vasta
Maki
Postitusi: 17
Liitunud: K Okt 14, 2015 21:18
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 28, 2018 19:15

Avastasin, et mu 2002. aasta Saabil Ebersprächeri eelsoojendi peal. Proovisin juhtpaneelist käima panna, aga ei kippu ega kõppu... Ainult salongiventilaator hakkas puhuma. Foorumit kammides sain teada, et paljudel juhtudel on aidanud puhastamine ja küünla vahetus, aga kuna endal garaaži pole siis selle lahti võtmisega ka keeruline.

Kas kellelgi on kogemusi nende parandamisel või oskab soovitada Lõuna Eestis mõnda head töökoda või -meest, kellel poole pöörduda?
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 816
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

K Veebr 28, 2018 19:49

Esmalt kontrolli kas sul on lisa tsirkulatsioonipump ja vajalikud releed ka küljes. Ebersprächer oli kõigil 2.2 diislitel, et kiirendada soojendamist. Lisatasu eest sai teha selle parking heateriks.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 810
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#3

K Veebr 28, 2018 20:23

saabu14jr kirjutas:
K Veebr 28, 2018 19:49
Esmalt kontrolli kas sul on lisa tsirkulatsioonipump ja vajalikud releed ka küljes. Ebersprächer oli kõigil 2.2 diislitel, et kiirendada soojendamist. Lisatasu eest sai teha selle parking heateriks.
Jutt on ju 3.0 diislist?
Kogenud Aeronaut. :drive:
Maki
Postitusi: 17
Liitunud: K Okt 14, 2015 21:18
Asukoht:
Auto:

#4

K Veebr 28, 2018 21:01

Veel foorumist erinevaid ja kohati vasturääkivaid postitusi lugedes jõudsin ka sama jutuni mida saabu kirjutas.... olgugi, et ahi peal koos sumbutiga siis lisa pumpa ja releesid vaja, et eelsoojendina toimiks.
Aga ütleme, et kui see soojenemise kiirendamiseks töötaks siis peaks külmaga sõites ju ikkagi see ahi toimetama ja sumbuti soojaks minema?
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 816
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

K Veebr 28, 2018 22:29

Vabandust, 2.2 ja 3.0 disladel.
Jah, enamus neist mis näinud olen, ei tööta. Siiani pole ühtegi pumpa laiali kiskunud. Keegi tegelane siit foorunist on seda isegi teinud aga teps ei tule meelde kes.
pets
Postitusi: 124
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto: 9-5

#6

N Mär 01, 2018 9:16

Saab kasutada nii eelsoojendina SIDi pealt taimeriga kui ka lisasoojendina. Techiga saab programmeerida kas töötab manuaalselt või vastavalt temperatuurile. TECHiga tuleks vigu vaadata miks käima ei lähe. Relee ja pump peaks kõigil 3,0TiD peal olema.Tihti aju vigane või tsirkulatsioonipump. Mul olid mõlemad läbi. Nüüd töötab hästi.
aednik
Postitusi: 458
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 og 2,2 diisel

#7

N Mär 01, 2018 10:50

Peamine probleem peaks nende eelsoojenditega olema, et Saabi originaale, mida Tech2 loeb, pole enam saada ja teistele ei jaksa või ei oska Eberi enda diagnostiseadet osta ning tööle hakkavad hea õnne korral st ette ei tea, kas hakkab. Kui seal ahju sees on 4 või 5 komponenti, mis võivad läbi minna, siis katse eksituse meetodil nats tüütu neid vigu avastada, pealegi vist salvestab vea korral koodid ja neid vaja kustutada, muidu juhtmoodul blokeerib aparaadi varsti. Mulle hakkab tunduma, et plokisoojendus on varsti mõttekam paigaldada.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 810
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#8

N Mär 01, 2018 12:47

Volvoklubisse tuli just üks müüki - komplektne, toimiv taimeriga isend, 220.-
Kogenud Aeronaut. :drive:
Maki
Postitusi: 17
Liitunud: K Okt 14, 2015 21:18
Asukoht:
Auto:

#9

N Mär 01, 2018 20:14

Plokisoojendusega keeruline kuna pole pistikupesa võimalust ja kohe uut ahju ei hakkaks ostma vaid pigem tahaks selgitada välja, mis olemasoleval häda...
Mis viibki teema diganostikani: kas selle soojendussüsteemi vigadele pääseb ainult tech2-ga ligi või saab koodid kätte ka näiteks op-comi või autocommiga? Ja kumba soovitaksite selle Izusu DMAX mootoriga masinale üldiselt?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#10

N Mär 01, 2018 20:56

Ma suht tihti remondin neid eberi omasi. Kõige tavalisem see, et sõel umbes, siis küünal, siis kütusepump, siis ventilaator. Küünal peab kenasti helepunaseks minema, saab aku peal proovida. Kütusepump peab hakkama mõne aja pärast tiksuma kui on soojendi järgi lülitatud. Eberid lähevad lukku kui on piisavalt erroreid või pole põlemine korralikult hakanud, see siis hydronicutel. Airtronicutel vist sellist asja pole, vähemalt rekkade omad lukku ei lähe. Siis tuleb errorid kustutada ja saab uuesti proovida. Läbi kütusevooliku näed ära kas kütus liigub, haisu järgi teab ka (põleti summutist). Ventika häält peaks kõige esimesena kuulda olema. Kui küte liigub ja ventikas töötab, siis on viga kas küünlas või sõelas. Halva sõelaga läheb isegi põlema, kuid kui halb põlemine on, siis jääb soojendi seisma. Diislitel hakkab ka palju suitsu tulema. Mõnikord on põleti kütusevoolik lihtsalt tühi, sest paak on liiga tühi ja voolik ei pruugi ulatuda põhjani.
aednik
Postitusi: 458
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 og 2,2 diisel

#11

N Mär 01, 2018 22:34

Ma olen nii aru saanud, et Tech2-ga saab ligi neile ahjudele, mille juhtplokk on Saabile tehtud. Suva seade nt VW ajuga mul töötas peal, kuid sellele pääseb ligi ainult Eberi enda asjadega nagu taimer, kui see on ühendatud. Aga Saabil on ju SID-i kaudu üldiselt. Siis on Eberil veel Edith diagnostikaseade. Kuidas see kõik ühendada ja pildi ette võtab on jälle mõistatus ning hind on kah ebameeldiv.
Üks näide: http://autocomfort.su/index.php?route=p ... uct_id=420
aatom
Postitusi: 555
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#12

R Mär 02, 2018 11:03

S9K kirjutas:
N Mär 01, 2018 20:56
Ma suht tihti remondin neid eberi omasi. Kõige tavalisem see, et sõel umbes, siis küünal, siis kütusepump, siis ventilaator. Küünal peab kenasti helepunaseks minema, saab aku peal proovida.
3Kw ahjul (vähemalt 9-3OG masinal) seal oli 8V küünal, e. siis 12V pealt proovides põletasin kohe maha. Ja pole ka tavapärast sõela vm. vaid lihtsalt kanal, kust kütust peale antakse. Ventilaatori õhuhulga kogus (e. vähenemine kuludes, korpusega vahe vale vm.) ka väga oluline. Ma sain poisi masinal tööle, aga pirtsakas, vahest toimib, vahest mitte.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#13

R Mär 02, 2018 18:37

Tean, et 8V. Rekkadel pole ka 24V vaid on mäletamist mööda 18V või midagi sellist. Pole siiani ühtegi maha põletanud. Vanematel ei pruugi sõela olla siis. Ma ei tea nii täpselt sõiduauto omasi.
Maki
Postitusi: 17
Liitunud: K Okt 14, 2015 21:18
Asukoht:
Auto:

#14

P Mär 11, 2018 16:18

Sai carringis Saabi Märdi juures tech2 järgi pandud ja aparaat näitas ventika probleemi, mille põhjuseks pidi olema vigane aju. Ei tea kas lammutustest võib leida sellist asja või saab kuskilt tellida? On kedagi kes tegeleks nende ahjude parandusega?
sh80
Postitusi: 8
Liitunud: K Mai 28, 2008 21:54
Asukoht:
Auto:

#15

P Mär 11, 2018 20:10

Mina sain enda oma tööle Tartus selles asutuses.
http://eelsoojendid.eu/2/kontakt/.
Vasta