B235 väntvõlli mõõdud?

Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

T Apr 03, 2018 23:15

Kas oskab keegi öelda, mis on tehase poolt ette antud mõõdud väntvõlli laagri pindadele? Millal tuleks kasutada remontmõõtu jne.
Hetkel keskeltläbi 57.95mm on raamlaager.
Kuna see mootor läheb driftika peale ja kallid jupid sisse, siis oleks hea kui kestma ka saaks. Võidusõidu onud rääkisid, et raamlaager annab õlirõhu, kepsulaager ei loe midagi eriti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Apr 04, 2018 7:31

Võidusõidu mootorid ehitatakse suuremate lõtkudega kui tavamootorid, sest neid ei sõideta sisse ehk nad peavad kohe pähe saama täiega. kui tavaliselt on lõtkud 3 sajandikku, siis oma mootoril lasin võidusõidu spetside sõnade järgi teha 8. ehk ikka väga kulunuks. sellise suure lõtku puhul peab olema ka võimsam ehk tootlikum õlipump, et rõhku jätkuks. selle kohta on mingi graafik kah, et kui 6000 rpmi, siis 6 ameerika ühikut rõhku jne.
oma mootori lahtivõtmisel õlipumba vahetusel selgus siiski, et 2 kepsusaalet olid kahjustada saanud, aga mitte ringi tõmmanud. said asendatud ja nüüd ma pole enam selle masinaga sõitnud, sest kuskilt maalt sai siiber ette, et äkki sai liialt forseeritud ) ja uus õlipump jääb ikkagai natukene lahjaks selle usa graafiku järele. samas oli ka probleemiks õli temperatuuri liigne tõus, sinna 140 kraadini, mis kah nagu viimase piiril. Nüüd sai lisaradikas pandud ja eks peaks suvel proovima.
kuskil on kindlasti ka B235 lõtkude kohta tabel kah, et mis on saaled ja mis on võllikaelad ja siis sealt leab ka lõtkude tolerantsid.
Näiteks klassiku mootoril on raamlaaagril 20....62 sajandikku ja kepsulaagril 26....62 sajandikku lõtkud raamatu järele.
lisaks tuleb ka kolvidsisse loksuma panna. kolvimõõt +6 sajandikku.. :butt:

Vaata, siit ka:http://saabworld.net/showthread.php?t=27744
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#3

K Apr 04, 2018 10:55

Selline info SAAB WIS-st

General data
Maximum variation in straightness 0.10 mm
Crankshaft end float 0.08 - 0.34 mm
Maximum journal out-of-round 0.005 mm
Maximum taper of journals 0.005 mm
Radius of main journal fillet 1.65 - 1.85 mm
Main bearing clearance 0.014 - 0.062 mm
Length 539.2 mm

Colour coding of main bearing and big-end bearing shells
Standard bearing shells are Yellow - Yellow or Red - Blue .
Red shells are thinnest, yellow are 0.005 mm (0.0002 in) thicker than red, and blue shells are 0.005 mm (0.0002 in) thicker than yellow ones. Only yellow bearing shells are available as a spare part.

*Crankshaft journal diameter (1)
Standard 51.981 - 52.000 mm
1st undersize 51.731 - 51.750 mm
2nd undersize 51.481 - 51.500 mm
Big-end bearing clearance 0.020 - 0.068 mm

*Main journal diameter (2)
Standard 57.981 - 58.000 mm
1st undersize 57.731 - 57.750 mm
2nd undersize 57.481 - 57.500 mm
Main bearing clearance 0.014 - 0.062 mm
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

K Apr 04, 2018 12:23

Mul on wiseco sepiskolvid, seal on oma paberike kaasas, kui palju peab lõtk olema. Paisumine oleneb kolvi materjalist. Valatud kolb ja 4032 sepis eriti ei paisu. 2618 sepis paisub aga tunduvalt rohkem. Rõngad on hullem teema isegi ;), a see selleks.
Tundub, et sain siit kenasti soovitud vastuse. Tänud mõlemile :beer:
Vasta