Saab 9-5 SE (1999) 2.3t käigukasti õli

Vasta
vohik
Postitusi: 12
Liitunud: R Juun 01, 2018 14:05
Asukoht: Tallinn
Auto:

#1

R Juun 01, 2018 14:12

Kas keegi oskab öelda kui tihti peaks Saab 9-5 SE 1999 2.3t (manuaal) käigukasti õli vahetama ?
Ei suuda hoolduspäevikust leida et seda kunagi tehtud oleks, samas nagu mälu järgi kunagi seda tehtud oleks.

Käigukast ise käitub suhteliselt imelikult, kohati ei taha õiged käigud sisse minna (uus nähtus) ja vana nähtus on see et tagurpidi käik ei taha tihtipeale sisse minna (kindlalt aitab mootori välja suretamine).
Millist õli selles käigukastis kasutatakse ?
Internetist lugedes jäi mulje et käigukasti õli vahetamine võib päädida käigukasti lõpuga kui seda piisava regulaarsusega minevikus tehtud ei ole.

Kuna tegemist on vana isendiga ja ilmselt käigukasti remont ennast rahaliselt kuidagi ei õigusta siis tasub üldse võtta seda riski et käigukasti õli vahetama hakata lootuses et käitumine paraneb ?
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#2

R Juun 01, 2018 15:15

Minu kogemus ütleb, et selliste sümptomitega õli vahetamine ei aita (kui siis mõjub enesetundele natuke). Romula kastid on reeglina 200-250€ tuuris.
www.madalvee.com
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#3

R Juun 01, 2018 21:05

Pigem on tegemist sellega et käiguhoovastik on kulunud, vahest saab putitada ,vahest peab välja vahetama. Manuaalkasti surmast ja selle õlivahetusest pole kunagi kuulnud.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

R Juun 01, 2018 21:11

Neid autosid on väga vähe, millel korralise hoolduse käigus peab manuaalkasti õli vahetama. See jutt, et õlivahetus hooldamata käigukasti ära lõpetab, käib pigem automaadi kohta, kus juba perses kasti viimane friktsioon koos vana õliga välja lastakse.
Vasta