Saab 9-5 mis bensiin?

RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 14, 2018 17:18

Tere
Kui paljud on Saabiga sõitnud 95 bensiiniga ja kas sõidate edasi 95 bensiiniga kui selle koostist muudeti?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

N Juun 14, 2018 19:56

Mida muudeti?
Kui paugutad, siis ikka 98, sellega knokke ikka vähem! Veel vähem E85 e. Etanoliga.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Juun 14, 2018 20:21

Kusjuures, mul on tunne, et neste 95 bensiiniga on totaalne jõu kadu. kahe auto puhul nagu võin märgata. Pärast 99 peale üleminekut ühe võimed paranesid märgatavalt...... mõtlemiskoht
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

N Juun 14, 2018 20:36

ivomets kirjutas:
N Juun 14, 2018 20:21
Kusjuures, mul on tunne, et neste 95 bensiiniga on totaalne jõu kadu. kahe auto puhul nagu võin märgata. Pärast 99 peale üleminekut ühe võimed paranesid märgatavalt...... mõtlemiskoht
17a. tagasi, kui oli Fiat Uno 1.0, sain teada, et Neste müüb pa.ka, tippkiirus langes 120, muidu ikka oli 145.
__In Boost We Trust__
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#5

N Juun 14, 2018 20:51

Ma ei tea kas just Neste bensiiniga aga tuttav rääkis, et muruniidukiga on selgelt aru saada, et 98 kulub vähem kui 95'te. 95ga sai paagitäiega pool platsi, 98'ga peaaegu kõik niidetud paagitäiega. Niidukiga on hea võrrelda, sest tingimused (pöörded, kiirus, teekond, ilm) on alati samad.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

N Juun 14, 2018 21:14

Tangin Nestes ja just hiljuti kolisin 98 pealt 95 peale, pole mingit erinevust täheldanud.
GPX
Postitusi: 20
Liitunud: E Jaan 23, 2017 9:33
Asukoht:
Auto:

#7

N Juun 14, 2018 21:22

D116 kirjutas:
N Juun 14, 2018 19:56
Mida muudeti?
95le lisati 5% etanooli juurde, järgmisel aastal tuleb 10%line 95.
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#8

N Juun 14, 2018 22:23

D116 kirjutas:
N Juun 14, 2018 20:36
17a. tagasi, kui oli Fiat Uno 1.0, sain teada, et Neste müüb pa.ka, tippkiirus langes 120, muidu ikka oli 145.
Lõpetasin juba aastaid tagasi enda autode lõhkumise Nestes tankimistega 😁
See teema on läbitud ka siin juba. Statoil oli kunagi ainuke tankla, mis suutis pakutava kütuse kohta ka asjakohast paberit näidata.
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#9

N Juun 14, 2018 22:38

GPX kirjutas:
N Juun 14, 2018 21:22
D116 kirjutas:
N Juun 14, 2018 19:56
Mida muudeti?
95le lisati 5% etanooli juurde, järgmisel aastal tuleb 10%line 95.
Just seda mõtlengi, et kas etanool teeb midagi jamamaks, et kas Saabi tehnikale teeb kurja (tabeli järgi võib uue 95 bensiiniga Saabiga sõita). 2taktilisi mootoreid (muruniidukid, mootorsaed) on see etanooliga 95 pekki keeranud. Äkki targemad oskavad rääkida soovitada, et kas võiks uue 95 bensiiniga sõita Saabiga
Tabel link ka teksti all
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
Kasutaja avatar
Skrow
Postitusi: 54
Liitunud: T Mai 10, 2016 16:59
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 SE 2.0 MY99 155 kw, Saab 9-5 Aero MY04 184 kw.

#10

N Juun 14, 2018 22:49

Ma olen mõlemasse 98't tankinud enamasti. Mõned harvad juhud kui tankla seda pole pakkunud siis ka 95'te. Minu arust on vahe märgatav küll, 95'ga on küttekulu suurem ja madalal pöördel nagu pisut uimasem. Tanklateks Statoil ja Alexela.
GPX
Postitusi: 20
Liitunud: E Jaan 23, 2017 9:33
Asukoht:
Auto:

#11

R Juun 15, 2018 4:46

RJ85 kirjutas:
N Juun 14, 2018 22:38
GPX kirjutas:
N Juun 14, 2018 21:22
D116 kirjutas:
N Juun 14, 2018 19:56
Mida muudeti?
95le lisati 5% etanooli juurde, järgmisel aastal tuleb 10%line 95.
Just seda mõtlengi, et kas etanool teeb midagi jamamaks, et kas Saabi tehnikale teeb kurja (tabeli järgi võib uue 95 bensiiniga Saabiga sõita). 2taktilisi mootoreid (muruniidukid, mootorsaed) on see etanooliga 95 pekki keeranud. Äkki targemad oskavad rääkida soovitada, et kas võiks uue 95 bensiiniga sõita Saabiga
Tabel link ka teksti all
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
Näiteks Hirschi kodulehel FAQs on kirjas, et kõik hiljutisemad Saabi mudelid töötavad E10 kütuse peal. https://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf - samuti mainitud, et 1979. aastast edasi kõik mudelid E10ga töötavad. Iseasi, kas peaks, olenemata sellest, et võib... :drive:
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#12

R Juun 15, 2018 8:40

Kui jätta kõrvale Biopowerid, jaksavad kõik Saabi bensukad alates DI kassetiga mootoritest tehasest väljudes kuni E15 kütust juua.
Aga kui siin räägitakse võimsuse kaost, siis see on küll veider, sest piiritus peaks võimsust hoopis suurendama (kulu hinnaga, muidugi).
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#13

R Juun 15, 2018 20:14

SAAB 9-5 söidab nii E95 , E98 , RE85 kui ka puhta etanooliga. Soomes on E95 asemel kasutuse Q10 bensiin 10 % etanoolisisaldusega. Vöimsus Q10 bensiiniga langebki kuna etanooli energiasisaldus ei ole nii hea kui bensiinil. E98 ongi SAAB i mootor ökonoomsem kuna detonatsiooni on vähem ja ECU seadistab küttesegu lahjemaks / eelsüütenurga optimaalsemaks. RE85 kulu on ca 30% suurem kuid kuna RE85 on detonatsioonikindlam kui E98 siis saab sellega SAAB i mootorist tunduvalt suurema vöimsuse kätte lihtsate ümberehitustega. Köik autotootjad ei luba Q10 kasutada ( näit BMW) Kui toitesüsteemi komponendid ei ole projekteeritud etanooliga kokku puutuma siis vöib olla ikaldus täielik. Ka Maptun Parts etanooli kestva kütusepumba paigaldamiseks tuli lisaks tellida kummivoolikut ja pistikuid jne sisaldav paigalduskomplekt kus kummivoolik lihtsalt pundus ja ei lasknud piisavalt kütust läbi. Tulemuseks kestev detonatsioon ja selle kurvad tagajärjed.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

R Juun 15, 2018 21:43

Selge, ka Eestis hakkasid etanooli lisama, Soomes see on ~10a. Halba se ei tee SAABi mootorile, aga kütusekulu kasvab! Kas RE85 ei tulnud turule tagasi?
Nüüd ärge muretsege veest mis on paagis )))
Ja bemarid sõidavad sellega ei mingit häda.

Tanklad teenivad rohkem $ , kuna etanool on odavam. RE85(85%etanooli ja 15% bensiini) maksab 1€, aga 98 1,7€ , Soome hind.
__In Boost We Trust__
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#15

L Juun 16, 2018 14:17

Targemad äkki oskavad öelda ka, kuhu see vesi pannakse sealt kütusest? Läheb põletamisele samamoodi ja väljub veeauruna või kuidas?
Kui kinni jäänud kolvirõngaid lastakse veeauruga lahti, siis peaks kolvirõngaste kinnijäämine olema nüüdsest välistatud :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

L Juun 16, 2018 15:10

Ei ole Teist palju targem kuid vesi mis etanool endaga seob läheb pihustite kaudu pöletamisele. Seepärast on Soomes müügil ka just RE85 lisaaine mis pidi vähendama pihustite korrosiooni ( kas vähendab see on iseasi nagu köigi imelisanditega). Seetöttu peaks vältima niiskuse(vee) sattumist kütusepaaki. Teine etanooli sisaldava kütuse kasutamise omapära on see, et osa etanooli sattub külmkäivitusel kolviröngaste vahelt karterisse ja "lahjendab" mootoriöli. See aga omakorda "leotab lahti" varasemate pikkade ölivahetusvälpade / madalakvaliteedilise(odava) mootoriöli kasutamise korral mootori sisepindadele ladestunud tökati. Tulemuseks ummistunud ölivötturisöel ja ölikanalid ja mis edasi juhtub seda SAABiomanik üldjuhul teab. Soomes St 1 kütusekett müüb ja paigaldab koostööpartnerite töökodades nn Etanoolibox `i millega kaasasolevad andurid ja muu jura paigaldatakse mootori tööd juhtivate elektroonikakomponentide vahele. Ja CE tuluke süttib ja seda korduvalt kuini möni asjast enam tajuv mehaanik soovitab see jama mootoriruumist välja visata ja unustada 400 eur kulutatud raha.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#17

P Juun 17, 2018 4:46

Aga mis probleem selle Nestega on? Väidetavalt (nii on kirjas tankuri peal) on see bensiin toodetud Soomes, ehk peaks olema nö ""õige" bensiin. Teised firmad toovad kõik Leedust, niipalju kui mina olen aru saanud.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#18

P Juun 17, 2018 9:35

Cubik kirjutas:
P Juun 17, 2018 4:46
Aga mis probleem selle Nestega on? Väidetavalt (nii on kirjas tankuri peal) on see bensiin toodetud Soomes, ehk peaks olema nö ""õige" bensiin. Teised firmad toovad kõik Leedust, niipalju kui mina olen aru saanud.
Ja sa usud mida kirjutatakse?! Soome bensiiniga ei ole võrreldav!
Tangi Nestes Soomes diislit ja Eestis, saad teada.
Mul 9-5 1.9TID Eesti diisliga DPF läbipõletamisel viskas hirmsat vibratsiooni, Soome diisliga KUNAGI seda polnud!
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#19

P Juun 17, 2018 13:55

See, et bensiin ei ole sama kvaliteediga ei tähenda, et seda Soomes ei toodeta. Pole sellel Neste kütusel häda midagi. Kummalisel kombel väga paljud Soome karanud Eestlased arvavad, et kõik mis Soomes kohapeal on hea ja kõik mis Eestis on halb. Ega ikka ei ole küll.
que
Postitusi: 1405
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#20

E Juun 18, 2018 12:49

Ron24 kirjutas:
P Juun 17, 2018 13:55
See, et bensiin ei ole sama kvaliteediga ei tähenda, et seda Soomes ei toodeta. Pole sellel Neste kütusel häda midagi. Kummalisel kombel väga paljud Soome karanud Eestlased arvavad, et kõik mis Soomes kohapeal on hea ja kõik mis Eestis on halb. Ega ikka ei ole küll.
Lätis pidi olude sunnil paar aastat tagasi Neste 95te tarbima. Auto muutus üli uimaseks, järgmise tankimisega Cirkle 98 oli jälle kõik ornungis, e t võta kinni.. peale seda Nestet vältinud..
Everyday Regular SAAB guy!
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#21

E Juun 18, 2018 14:57

Olerexi bensiiniga on midagi juhtunud. Panen ikka oma 9-5 Aerosse 98't ja Olerexi omaga näitab kompu maateel tavaliselt 7,1-7,2 sajale. Nüüd pärast viimast tankimist käisin maal, rahvast oli peal isegi rohkem kui tavaliselt ja kompu näitas pärast nullimist maale jõudes 6,7 ja maalt tulema hakates nullisin uuesti ära ja koju jõudes oli 6,8. Ja ma tahtsin teda veel ökonoomsema auto vastu vahetada :lol:
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#22

E Juun 18, 2018 15:14

Palav ilm võtab kulu alla, aga vähendab ka võimsust.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#23

E Juun 18, 2018 15:44

Ei tea... Palavaid ilmasid on siin olnud juba üle kuu aja aga sellist muudatust ma pole enne viimast tankimist näinud.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#24

E Juun 18, 2018 18:53

Soomes on Neste bensiin kehvem kui näiteks Teboilis. Proovitud korduvalt. Erinevus 1 liiter sajale.
Sõidan ainult 98-ga. Pulli pärast panin 30 liitrile 10 lirtsu piiritust peale ja midagi ei muutunud. Tegu siiski tonnisega
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#25

E Juun 18, 2018 19:37

ARZT kirjutas:
E Juun 18, 2018 18:53
Soomes on Neste bensiin kehvem kui näiteks Teboilis. Proovitud korduvalt. Erinevus 1 liiter sajale.
Sõidan ainult 98-ga. Pulli pärast panin 30 liitrile 10 lirtsu piiritust peale ja midagi ei muutunud. Tegu siiski tonnisega
Lukoil on suht hea, Euroopas on Teboil kaubamärk.
__In Boost We Trust__
Vasta