1. leht 2-st

150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: L Nov 10, 2018 22:21
Postitas Kalista
Tere. Tegu 2002 aasta 9-5ga ja nukkvolli kett teeb tugevat häält. Sellise läbisoiduga see ei ole nagu reaalne, kas siis olivottur on umbes ja ehk ylemine osa kuival ?

Kas on juhuseid olnud, et kaane kyljes olev ketitald tuleb lahti ? Voi hoopis pinguti läbi ?

Kas ainult keti vahetus voib parandada olukorda ?

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: P Nov 11, 2018 1:24
Postitas entson
minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: P Nov 11, 2018 1:31
Postitas entson
keti kulumine sõltub omanikust,kui tihti vahetas õli.Tehas ütleb ühtemoodi ,kuid oleks vaja teisiti,

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: P Nov 11, 2018 14:19
Postitas sigaelmar
Saabi puhul on see küll reaalne, et sellise läbisõidu puhul kett häält teeb. Palju reaalsem kui see, et 2002 aasta auto 150000 sõitnud on :D
Eks Saab 9-5 oli ju omal ajal teerajaja tänapäeva autode mootoritele, millel on täna pea kõikidel tootjstel kettidega probleeme, mõnel margil isegi juba alla 100000.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: P Nov 11, 2018 23:31
Postitas entson
pandigi jalgratta kett peale,isegi mossel ja sigullil olid kaherealised ketid, või oli selle eesmärk õli kvaliteedi varjamine.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 1:55
Postitas caarel
NG9-5 kett oli juba 100 000 peal veninud. Kolinat polnud, viskas üle hammaste.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 10:53
Postitas Trionic
entson kirjutas:
P Nov 11, 2018 1:24
minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.
Õlipumpa ei aeta ringi ketiga, vaid käitatakse otse väntvõllilt.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 11:16
Postitas daags
Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest ;)

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 13:48
Postitas Kalista
Ketikomplekti vahetuse summa paraku ületab auto väärtust. Selle jaoks pidi isegi mootori maha võtma.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 16:09
Postitas wilddog
Kalista kirjutas:
E Nov 12, 2018 13:48
Ketikomplekti vahetuse summa paraku ületab auto väärtust. Selle jaoks pidi isegi mootori maha võtma.
Et siis 5000 eurost masinat on väga ok remontida 4000 euro ulatuses?
Saabi saad kätte 1500-2000 eest. Koos mainitud remondiga on see ikka odavam, kui remonti vajav 5000 eurone auto.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 20:08
Postitas I-Vaari
Selline koliseva motoriga MY2002 SAAB ei maksa Rootsis isegi 1000 EUR ja ande andeks - 16 a kasutusel ja 150kkm on hea muinasjutt. Vöibolla töesti kui mootoriöli on vahetatud 30kkm välbaga ja ka sel ajal mitte ölitaset kontrollitud ja vajadusel öli lisatud , siis on jaotusvölli ketikomplekt kulunud. Kuid siis on ka antud söiduk terviklikult hooldamata , mootor varsti hingusele minemas ja seega kogu söiduk vanametalli hinna vääriline. Ketikomplekti vahetus ei maksa üldjuhul üle 1000 eur.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 20:43
Postitas chrismil
Mul on 9-5 Aero, millel on sees kolmas kett (ls 420000). Huvitav on see, et teine kett, mis vahetati Eestis ühes tuntud töökojas, pidas vastu umbes 95000 kilomeetrit. Hakkasin hommikuti klõbinat kuulma, viisin auto samasse töökotta tagasi, kus öeldi, et pinguti on lõpus väljas. Lasin keti ühes lugupeetavamas töökojas vahetada, praegu umbes 20000 kilomeetrit hiljem kestab veel. Odav lõbu see ei olnud, kuid auto mulle meeldib ja plaanin sellega veel mõned ajad sõita.

Auto eelmine omanik oli väga hoolas ja vahetas õli iga 8000 kilomeetri tagant, liigitasin keti venimise anomaalia valdkonda.

Mul on veel üks 9-3SS Aero (ls 235000), sellel klõbiseb alumine kett. Ajalugu on pigem teadmata, tuleb varsti ette võtta. Raha kulub.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: E Nov 12, 2018 21:09
Postitas caarel
Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: T Nov 13, 2018 8:42
Postitas Trionic
caarel kirjutas:
E Nov 12, 2018 21:09
Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.
Sama toimus ka 97-00 vahemikus, kui 9-5 tootma hakati. 4-50 kkm. ja garantiina kettide vahetus. Maailmas on 4-5 ketitootjat ja kunagi ei tea, millisest kohast pakendaja neid võtnud on. Osad kestavad ja osad on savist.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: T Nov 13, 2018 9:18
Postitas yllar
Vahetasin keti 450T pealt, polnud isegi vajadust, häiris otsakaane leke. Hooldusraamatus polnud ka kirjas et varem keegi seda teinud oleks. Hetkel masin liikluses, 600T+ km peaks ees olema.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: T Nov 13, 2018 21:50
Postitas Kalista
Endal ka hetkel yks 250t km soitnud saab ja pole kuulda ei miskit. Aga seda hästi kah hoitud !

Plaan oleks nukkvolli kett välja vahetada ja alumine kett läbi loigata aga nagu lugenud olen siis see voib välja tommates kinni jääda kuskile ja siis on kaputt... On keegi seda teinud ?

Ja kus voiksin leida uue keti/tommitsa ja ketti nukkade vastu hoidvat rakist ?

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 7:00
Postitas Pootsman
Hammasrattad, tallad, pingutid ? Kui müügiks plaanid ära tee üldse midagi, sest vahetatud keti auto pähe sellise jama müümine on ikka sitaks alatu ja tahtlik peitmine.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 7:57
Postitas Kalista
Kett vahetataksegi ära ju ja kus sa võtad et midagi müüki läheb üldse ?

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 8:05
Postitas I-Vaari
daags kirjutas:
E Nov 12, 2018 11:16
Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest ;)
Kui seda SAABi enda jaoks tahad 20kkm söitmiseks siis kannatab see kolisev mootor ehk isegi ilma torkimata kui kvaliteetset mootoriöli kasutada.

Kui aga plaanid seda autot " Värske Ruootsi impordi" sildi alla Eestimaal mönele kodanikule müüa siis löpeta selline nipetnäpet silumise jama ära. Selline tegevus on söiduki oluliste vigade peitmine ja seega ka ostja PETMINE. Kettide pingutustaldade sees on ölitusavad ja kui kulumise töttu see nn libisev kiht sealt tükkidena irdub on ka öliröhk kadunud. Tasakaalustusvöllide keti läbilöikamine vöib pöhjustada samuti öliröhu kadumise ja sellise mootori vibratsioon on teatud pöörete vahemikus märkimisväärne. Ja paraku on tähtsus ka OEM ketikomplektides olevatel OLULISTEL tihenditel.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 8:07
Postitas Ron24
Kalista kirjutas:
K Nov 14, 2018 7:57
Kett vahetataksegi ära ju ja kus sa võtad et midagi müüki läheb üldse ?
Sellepärast, et sa üritad mingisuguseid parseldada liiga tihti. Ja omale sellist jama ei tee täiemõistuslik inimene iialgi.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 9:47
Postitas Kalista
Jube lugu küll. Tahaks rohkem kuulda kuidas pinguti all liikuva ketitalla sisse on selline õlikanal tehtud mille murdumine tähendaks õlisurve kaotust. Tasuks mõelda enne kui midagi kirjutad ja mu aega raiskas. Need tähtsad tihendid võid sa endale pähe määrida koos selle libiseva kihiga.

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 10:24
Postitas rantto
Klapikambri kaas maha, paned uue talla külge ja vaikus majas. Teine variant et tõmbad uue keti vana ketiga paika ja aamen.
Uus kett ja 200.- tööraha

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 10:27
Postitas Kalista
Vot täpselt sellist vastust ootasingi !

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 12:55
Postitas ARZT
Et vahetate ketti ja hammakaid mitte?

Re: 150t km ja juba keti vahetus ?

Postitatud: K Nov 14, 2018 14:15
Postitas rantto
Laias laastus ei vaheta ju midagi aga sellist tuuningut saab teha.