150t km ja juba keti vahetus ?

Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#1

L Nov 10, 2018 22:21

Tere. Tegu 2002 aasta 9-5ga ja nukkvolli kett teeb tugevat häält. Sellise läbisoiduga see ei ole nagu reaalne, kas siis olivottur on umbes ja ehk ylemine osa kuival ?

Kas on juhuseid olnud, et kaane kyljes olev ketitald tuleb lahti ? Voi hoopis pinguti läbi ?

Kas ainult keti vahetus voib parandada olukorda ?
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#2

P Nov 11, 2018 1:24

minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#3

P Nov 11, 2018 1:31

keti kulumine sõltub omanikust,kui tihti vahetas õli.Tehas ütleb ühtemoodi ,kuid oleks vaja teisiti,
Saan harva sõita SAABIGA.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

P Nov 11, 2018 14:19

Saabi puhul on see küll reaalne, et sellise läbisõidu puhul kett häält teeb. Palju reaalsem kui see, et 2002 aasta auto 150000 sõitnud on :D
Eks Saab 9-5 oli ju omal ajal teerajaja tänapäeva autode mootoritele, millel on täna pea kõikidel tootjstel kettidega probleeme, mõnel margil isegi juba alla 100000.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#5

P Nov 11, 2018 23:31

pandigi jalgratta kett peale,isegi mossel ja sigullil olid kaherealised ketid, või oli selle eesmärk õli kvaliteedi varjamine.
Saan harva sõita SAABIGA.
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#6

E Nov 12, 2018 1:55

NG9-5 kett oli juba 100 000 peal veninud. Kolinat polnud, viskas üle hammaste.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

E Nov 12, 2018 10:53

entson kirjutas:
P Nov 11, 2018 1:24
minu kogemus on selline,et nukkvõlli kett oli vahetatud (seda saab ülevalt teha),kuid pärast pikka kõrisemist (just külmalt),läks katki väike kett ,See mis ajab ringi õlipumpa ja tasakaalustusvõlle ja just seiskumise ja käivitamise vahel st. pärast seiskamist starter enam mootorit ei jõudnud ringi ajada. Kui õlivõttur on umbes ,siis peaks mootor kokku jooksma ,ilma õlituseta( ligikaudu) üle 5km sõita ei saa (see on läbi elatud 2x .Samas võib ju olla lahti tald klapikambri kaane all ,seda ei saa välistada, tgelt saab vahetada nukkvõlli ketti ja seda kaane all olevat talda lihtviisil ,kõik ülejäänu on keerulisem.
Õlipumpa ei aeta ringi ketiga, vaid käitatakse otse väntvõllilt.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#8

E Nov 12, 2018 11:16

Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest ;)
Võimsust pole kunagi piisavalt
Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#9

E Nov 12, 2018 13:48

Ketikomplekti vahetuse summa paraku ületab auto väärtust. Selle jaoks pidi isegi mootori maha võtma.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#10

E Nov 12, 2018 16:09

Kalista kirjutas:
E Nov 12, 2018 13:48
Ketikomplekti vahetuse summa paraku ületab auto väärtust. Selle jaoks pidi isegi mootori maha võtma.
Et siis 5000 eurost masinat on väga ok remontida 4000 euro ulatuses?
Saabi saad kätte 1500-2000 eest. Koos mainitud remondiga on see ikka odavam, kui remonti vajav 5000 eurone auto.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

E Nov 12, 2018 20:08

Selline koliseva motoriga MY2002 SAAB ei maksa Rootsis isegi 1000 EUR ja ande andeks - 16 a kasutusel ja 150kkm on hea muinasjutt. Vöibolla töesti kui mootoriöli on vahetatud 30kkm välbaga ja ka sel ajal mitte ölitaset kontrollitud ja vajadusel öli lisatud , siis on jaotusvölli ketikomplekt kulunud. Kuid siis on ka antud söiduk terviklikult hooldamata , mootor varsti hingusele minemas ja seega kogu söiduk vanametalli hinna vääriline. Ketikomplekti vahetus ei maksa üldjuhul üle 1000 eur.
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#12

E Nov 12, 2018 20:43

Mul on 9-5 Aero, millel on sees kolmas kett (ls 420000). Huvitav on see, et teine kett, mis vahetati Eestis ühes tuntud töökojas, pidas vastu umbes 95000 kilomeetrit. Hakkasin hommikuti klõbinat kuulma, viisin auto samasse töökotta tagasi, kus öeldi, et pinguti on lõpus väljas. Lasin keti ühes lugupeetavamas töökojas vahetada, praegu umbes 20000 kilomeetrit hiljem kestab veel. Odav lõbu see ei olnud, kuid auto mulle meeldib ja plaanin sellega veel mõned ajad sõita.

Auto eelmine omanik oli väga hoolas ja vahetas õli iga 8000 kilomeetri tagant, liigitasin keti venimise anomaalia valdkonda.

Mul on veel üks 9-3SS Aero (ls 235000), sellel klõbiseb alumine kett. Ajalugu on pigem teadmata, tuleb varsti ette võtta. Raha kulub.
www.madalvee.com
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#13

E Nov 12, 2018 21:09

Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

T Nov 13, 2018 8:42

caarel kirjutas:
E Nov 12, 2018 21:09
Kusjuures, 2010-2011 pani GM masinatesse kuskil Mehhikos tehtud ketid. NG9-5 jäi samasse aega. USAs hakkas korraga massiliselt Chevy mootorite kette venima ja tuli välja, et toodetud ketid polnud kvaliteetsed ja vehetati tootjat. Vb toodeti samas tehases sel ajavahemikul ka teistele GM sugulastele ketikomplekte, ei tea.
Sama toimus ka 97-00 vahemikus, kui 9-5 tootma hakati. 4-50 kkm. ja garantiina kettide vahetus. Maailmas on 4-5 ketitootjat ja kunagi ei tea, millisest kohast pakendaja neid võtnud on. Osad kestavad ja osad on savist.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#15

T Nov 13, 2018 9:18

Vahetasin keti 450T pealt, polnud isegi vajadust, häiris otsakaane leke. Hooldusraamatus polnud ka kirjas et varem keegi seda teinud oleks. Hetkel masin liikluses, 600T+ km peaks ees olema.
Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#16

T Nov 13, 2018 21:50

Endal ka hetkel yks 250t km soitnud saab ja pole kuulda ei miskit. Aga seda hästi kah hoitud !

Plaan oleks nukkvolli kett välja vahetada ja alumine kett läbi loigata aga nagu lugenud olen siis see voib välja tommates kinni jääda kuskile ja siis on kaputt... On keegi seda teinud ?

Ja kus voiksin leida uue keti/tommitsa ja ketti nukkade vastu hoidvat rakist ?
Viimati muutis Kalista, K Nov 14, 2018 7:58, muudetud 1 kord kokku.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#17

K Nov 14, 2018 7:00

Hammasrattad, tallad, pingutid ? Kui müügiks plaanid ära tee üldse midagi, sest vahetatud keti auto pähe sellise jama müümine on ikka sitaks alatu ja tahtlik peitmine.
Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#18

K Nov 14, 2018 7:57

Kett vahetataksegi ära ju ja kus sa võtad et midagi müüki läheb üldse ?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#19

K Nov 14, 2018 8:05

daags kirjutas:
E Nov 12, 2018 11:16
Ketivahetust eraldi pole mõttekas teostada- Saabil on korralik ketikomplekt, milles saad kaasa terve rida olulisi väiksemaid tihendeid.
Kunagi ei saa välistada mõnda tehnilist riket, mis esmakordselt just sinu autol on juhtunud, kuid reeglina sõtlub keti eluiga tõesti kasutamisest, hooldusintervallist ja tõenäoliselt ka juhustest ;)
Kui seda SAABi enda jaoks tahad 20kkm söitmiseks siis kannatab see kolisev mootor ehk isegi ilma torkimata kui kvaliteetset mootoriöli kasutada.

Kui aga plaanid seda autot " Värske Ruootsi impordi" sildi alla Eestimaal mönele kodanikule müüa siis löpeta selline nipetnäpet silumise jama ära. Selline tegevus on söiduki oluliste vigade peitmine ja seega ka ostja PETMINE. Kettide pingutustaldade sees on ölitusavad ja kui kulumise töttu see nn libisev kiht sealt tükkidena irdub on ka öliröhk kadunud. Tasakaalustusvöllide keti läbilöikamine vöib pöhjustada samuti öliröhu kadumise ja sellise mootori vibratsioon on teatud pöörete vahemikus märkimisväärne. Ja paraku on tähtsus ka OEM ketikomplektides olevatel OLULISTEL tihenditel.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#20

K Nov 14, 2018 8:07

Kalista kirjutas:
K Nov 14, 2018 7:57
Kett vahetataksegi ära ju ja kus sa võtad et midagi müüki läheb üldse ?
Sellepärast, et sa üritad mingisuguseid parseldada liiga tihti. Ja omale sellist jama ei tee täiemõistuslik inimene iialgi.
Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#21

K Nov 14, 2018 9:47

Jube lugu küll. Tahaks rohkem kuulda kuidas pinguti all liikuva ketitalla sisse on selline õlikanal tehtud mille murdumine tähendaks õlisurve kaotust. Tasuks mõelda enne kui midagi kirjutad ja mu aega raiskas. Need tähtsad tihendid võid sa endale pähe määrida koos selle libiseva kihiga.
Viimati muutis Kalista, K Nov 14, 2018 10:25, muudetud 1 kord kokku.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#22

K Nov 14, 2018 10:24

Klapikambri kaas maha, paned uue talla külge ja vaikus majas. Teine variant et tõmbad uue keti vana ketiga paika ja aamen.
Uus kett ja 200.- tööraha
Kalista
Postitusi: 209
Liitunud: L Juun 30, 2018 20:01
Asukoht: Stockholm
Auto:

#23

K Nov 14, 2018 10:27

Vot täpselt sellist vastust ootasingi !
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#24

K Nov 14, 2018 12:55

Et vahetate ketti ja hammakaid mitte?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#25

K Nov 14, 2018 14:15

Laias laastus ei vaheta ju midagi aga sellist tuuningut saab teha.
Vasta