Diisli eelsüüteküünlad, kui tihti peaks vahetama?

Vasta
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#1

P Veebr 03, 2019 12:42

Andsin oma vana diisli poisile, nüüd kurdab, et talvel käivitades puterdab. Ise sõitsin ca' 100000 läbi, vahetult peale hankimist said küünlad vahetatud, äkki peaks jälle?
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#2

P Veebr 03, 2019 13:03

Küünalde korrasolekut saab testida aga selge on see, et eluaegsed asjad nad ei ole. Kui sa nendega sada tuhat juba sõitnud oled ja näiteks mingid viletsama firma küünlad ka panid, siis pole mingi ime kui need läbi on.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#3

P Veebr 03, 2019 13:51

sigaelmar kirjutas:
P Veebr 03, 2019 13:03
Küünalde korrasolekut saab testida aga selge on see, et eluaegsed asjad nad ei ole. Kui sa nendega sada tuhat juba sõitnud oled ja näiteks mingid viletsama firma küünlad ka panid, siis pole mingi ime kui need läbi on.
Boschi omad on.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

P Veebr 03, 2019 15:17

Tasub kindlasti uued panna.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

P Veebr 03, 2019 20:48

Mootorituli peaks põlema minema, kui diisli eelsüüte küünal läbi (vähemalt minu OG 9-5/9-3 masinatel on nii). Oma autol kah vahetasin kunagi ammu lootuses, et käivitus paraneb, aga tuhkagi ja (väga)vanad sees olnud nägid kah kenad välja. Aga pigem on karta, et sa keerad mõne küünla katki vahetamisel, siis jamamist oluliselt rohkem.
Herki
Postitusi: 85
Liitunud: K Juul 11, 2012 22:39
Asukoht:
Auto:

#6

P Veebr 03, 2019 20:59

Põlema peaks jääma ikka eelsüüte küünalde märgutuli(kollane spiraal). Vähemasti mõnel teisel margil on nii, vast Saabil ka sama.
Kontrollida saad lihtsalt. Küünla juhe maha ja testid multimeetriga. Multimeeter piiksu peale ja üks ots mootori külge ning teine küünla otsa külge(kuhu peale piibu lükkad). Kui piiks tuleb, siis küünal terve, kui ei, siis katki.

Herki
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

E Veebr 04, 2019 10:36

Herki kirjutas:
P Veebr 03, 2019 20:59
Põlema peaks jääma ikka eelsüüte küünalde märgutuli(kollane spiraal). Vähemasti mõnel teisel margil on nii, vast Saabil ka sama.
OG9-3 2002 aasta masinal, kui üks eelsüüte küünal läbi oli, läks CE põlema ja vist kas P1380 või P1381 veakood oli (Opcom-iga sai lugeda), täpselt enam ei mäleta.
Aga teemaalgatajal arvatavasti miski muu auto või mootor.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 04, 2019 18:03

vana terve küünal soojeneb uuest tunduvalt aeglasemalt.
Saan harva sõita SAABIGA.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

E Veebr 04, 2019 22:34

Ja oli vist ka nii, et uus küünal hakkab otsast hõõguma aga vana küünal keskelt.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

T Veebr 05, 2019 12:05

Viimased postitajad tekitasid sportliku huvi :beer: , otsisin siis kolahunnikust oma 9-5 2.2 masina terved/vanad küünlad välja, kõrvale üks uus Bosch (ootab 9-3-es vahetust, seesolev mittetöötav katki, ei tule välja). Minu autos olid (sünnist saati, kes neid Belgias ikka vahetab) Denso DG-118 11V küünlad, sõitnud ca. 250K, millest 150K Belgias, ükski polnud selleks ajaks läbi. Vahetasin väga ammu, ehk 10 aastat tagasi ja käivitus ei paranenud, samad Bosch küünlad läksid asemele.
Testi kõrvale siis uus Bosch 0 250 202 043 11V.
eelsyytekyynal.jpg
eelsyytekyynal.jpg (59.76 KiB) Vaadatud 5223 korda
Kui neid võrrelda, siis ehituselt väga erinevad, Densol tipp peenem ja Bosch tundub nagu millimeeter pikem.
Testiks kasutasin 5V toidet, võrdselt mõlemale, lihtsalt 11V nii võimast polnud võtta ning tulemus kah paremini näha. Ülal Denso, all Bosch. Nagu videost näha, siis küünlad käituvadki erinevalt, aga tõestust ei leidnud nii vana küünla keskelt kuumenemine, kui ka aeglasem kuumenemine, samas Bosch andis suurema lõpptemperatuuri ja pikema kuuma punkti, aga see vast küünla ehituses kinni. Kindlasti pole see lõplik tõde, eks iga olukord ole erinev.
http://www.aatomike.ee/Saab9-5/Kyynlatest.mp4
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#11

T Veebr 05, 2019 16:26

Siin video kuidas eelsüüteküünlaid vahetada:
https://www.youtube.com/watch?v=W9lzWWGj8LM
:drive:
Vasta