1. leht 1-st

9-5 käigukasti jama

Postitatud: K Veebr 20, 2019 19:46
Postitas kõikesaab
Lähemalt siis 2006a 9-5 manuaal, loopis viiendat käiku välja. Sai natuke lammutatud ja probleem leitud, hammasrata sünkronisaatorid kulunud. Oskab keegi nõu anda, taastamise kohta, või kust uut saada.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 11:43
Postitas sigaelmar
www.varuosakeskus.ee

Ilmselt on mõistikum ja odavam uus kasutatud kast panna. Kuigi sellega kaasneb teatud risk.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 11:59
Postitas kõikesaab
Niipalju kui uurinud olen on see tüüp viga, lammarites sama veaga nad.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 12:16
Postitas I-Vaari
Noh , et tüüpviga 5 käigu hammasratastega kuulen küll esimest korda. Pigem on probleemiks kulunud käiguvahetushoovastik ja raske jalg (kärsitus) mis käigukasti löhub. Maptun parts ist ostsin aasta tagasi 5 käigulise käigukasti remondikomplekti. Kui paukku mootoris juurde keeratakse siis kusagil 550 -600 nm vöib löhkuda 3. käigu hammasratta.
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... sarja.html

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 13:01
Postitas kõikesaab
Nüüd kuulsid teistkorda siis;) :) olen rääkinud lamutustöökodadega ja käigukasti remontijatega:)
Aga palju ma ei vaidle vastu ka siin kuna tulin nõu küsima mitte andma:)

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 20:07
Postitas Homunkulus
Mis sul selle kasti täpne mudel on? Ma olen 9-5 asjus väga rumal, aga Wiki pakkus et võiks olla FM55B - nende kasutatud sisusid on mul 2tk ja ehk leiab sealt ühe korras sünkrorõnga.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 20:18
Postitas kõikesaab
Ma ise saabi hingeelust kaua eemal olnud, praegu tuli kunde oma remonti. Lähen homme töökota ja vaatan täpse mudeli üle:)

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 20:22
Postitas 9-5LPT
Mul lõi samamoodi 2003a 9-5 hirschil 5nda möödasõidul välja ja nukad siledad. Vahetasime veikov-ga ära hammakad , kasti polnud mõtet vahetama hakata.
Küsi ainm käest, ehk leidub, aga varu kood ja difri ülekandearv ka endale enne kui helistad.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: N Veebr 21, 2019 20:50
Postitas kõikesaab
Ok tänud:)
Ma enda lollusega võtsin kasti ikka maha, töökäigus tegin veel nalja et nagunii on probleem otsakaane taga, pärast vandusin ise ennnast:D Aga vähemalt sai sisu õppitud ja üks laager oli ka läbi. Üks kogenud spetsialiseerunud käigukasti remontija deoorja on et otsakaane taga jäävad õlivaevusesse hammasratad:)

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: R Veebr 22, 2019 9:21
Postitas yllar
Kui antud foorumis ringi vaadata siis ühtegi probleemi manuaalkastiga 9-5 ei tähelda, võibolla see ,, tüüpviga,, siit kaarega mööda käinud. Probleeme on tekkinud käiguhoovastiku kulumisega, mitte käigukasti sisemusega.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: R Veebr 22, 2019 16:38
Postitas kõikesaab
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: L Veebr 23, 2019 0:47
Postitas owl
Endal on ka 9-5 kastiga arvatavasti sünkronisaatori mure olnud. Avaldus küll teise käigu sisse minemises. Käiguhoovastikuga on rohkem muret olnud.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: L Veebr 23, 2019 1:49
Postitas 9-5LPT
Hammakate vahetus võttis aega tunni, ei ùtleks et kasti vahetamine oluliselt odavam oleks..

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: L Veebr 23, 2019 12:56
Postitas I-Vaari
owl kirjutas:
L Veebr 23, 2019 0:47
.... Käiguhoovastikuga on rohkem muret olnud.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.
Nii se ju ongi , et kulunud hoovastik ei liiguta käiguvahetusvölli piisavalt ja kes käike sisse"raiuvad" löhuvadki selle töttu sünkronisaatorid ja hammasrattad. Kui ostad kasutatud käigukasti mis seisab riiulil vöi garaazhinurgas ei ole vöimalik kuidagi kontrollida selle toimivust. Asjatundja juures remonditud käigukast aga omab nii garantiid kui ka töenäoliselt toimib nagu peab. Ei ole see käigukasti vahetus ka mingi pooletunni töö , et lihtsalt ehku peale minna.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: L Veebr 23, 2019 13:15
Postitas I-Vaari
kõikesaab kirjutas:
R Veebr 22, 2019 16:38
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
Pole lausa pisiasjadeni SAAB 9-5 manuaalkäigukasti uurinud kuid käigukasti öli vahetamise hetkel valasin öli sisse külje peal olevast avast. Kuidas sealt saab 200 gr rohkem öli sisse valada jääb selgusetuks. Nii manuaal- kui automaatkäigukastide puhul vöib kasutada nn "eluaegset" käigukastiöli kuid paraku jääb see elamisaeg suhteliselt lühikeseks. Üldiselt on käigukastiöli sellises hinnaklassis, et 50 - 60 kkm läbisöidu järel selle vahetuse töttu pankrotti jääma vist ei pea. Ja nagu mootoriölide puhul on ka käigukastiölide kvaliteet vastavalt tootjale erinev. Völgades elav kooner valab turbomootorisse Odin Nolli tooteid ja kes autot pommikindlana toimimas tahab hoida kulutab ehk paarkümmend eur samale toimingule rohkem.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: P Veebr 24, 2019 10:29
Postitas yllar
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: P Veebr 24, 2019 10:46
Postitas saabu14jr
I-Vaari kirjutas:
L Veebr 23, 2019 13:15
kõikesaab kirjutas:
R Veebr 22, 2019 16:38
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
Pole lausa pisiasjadeni SAAB 9-5 manuaalkäigukasti uurinud kuid käigukasti öli vahetamise hetkel valasin öli sisse külje peal olevast avast. Kuidas sealt saab 200 gr rohkem öli sisse valada jääb selgusetuks.
Kasti üleval on ka õli lisamiseks ava.

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: P Veebr 24, 2019 11:57
Postitas D116
yllar kirjutas:
P Veebr 24, 2019 10:29
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
Tänu sellistele kasutajatele, kes säästab õlivahetusel lagunevad autot

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: P Veebr 24, 2019 16:28
Postitas yllar
D116 kirjutas:
P Veebr 24, 2019 11:57
yllar kirjutas:
P Veebr 24, 2019 10:29
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
Tänu sellistele kasutajatele, kes säästab õlivahetusel lagunevad autot
Mida see lause võiks tähendada?

Re: 9-5 käigukasti jama

Postitatud: E Veebr 25, 2019 21:15
Postitas 13piisab
tundub, et propageeritakse puhtalt mehaanilises jõuülekandes õli vahetama.
aga ses osas ei ole mõtet nn teist koolkonda ümber kasvatama hakata - see on usk ja usku pole vaja peale suruda:
- on inimesed, kes agarasti manuaalkastides (ja difrites) õli vahetavad ning tehast rumalaks peavad
- on teised inimesed, kes ei saa aru, miks peaks määrdeaine omadused mitte-ekstreemtingimustel kinnises süsteemis muutuma ning tehaseinsenerid (mitte ainult Saab vaid ka kõik muud) lollid olema. Nemad lihtsalt sõidavad ega vaheta asju, mida pole ette nähtud vahetada. Nad teavad, et metallisodi korjab magnet-õlipunn kokku ja sünkropuru, mida see ei korja, on pehmest materjalist

...ning mõlemad grupid on loodetavasti selles ühel meelel, et nt veovõllide liigendite määre on eluaegne - st vähemalt seda määret keegi ei vaheta, kuna see "vananeks" vms :)