9-5 käigukasti jama

Vasta
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 20, 2019 19:46

Lähemalt siis 2006a 9-5 manuaal, loopis viiendat käiku välja. Sai natuke lammutatud ja probleem leitud, hammasrata sünkronisaatorid kulunud. Oskab keegi nõu anda, taastamise kohta, või kust uut saada.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#2

N Veebr 21, 2019 11:43

www.varuosakeskus.ee

Ilmselt on mõistikum ja odavam uus kasutatud kast panna. Kuigi sellega kaasneb teatud risk.
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#3

N Veebr 21, 2019 11:59

Niipalju kui uurinud olen on see tüüp viga, lammarites sama veaga nad.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

N Veebr 21, 2019 12:16

Noh , et tüüpviga 5 käigu hammasratastega kuulen küll esimest korda. Pigem on probleemiks kulunud käiguvahetushoovastik ja raske jalg (kärsitus) mis käigukasti löhub. Maptun parts ist ostsin aasta tagasi 5 käigulise käigukasti remondikomplekti. Kui paukku mootoris juurde keeratakse siis kusagil 550 -600 nm vöib löhkuda 3. käigu hammasratta.
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... sarja.html
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#5

N Veebr 21, 2019 13:01

Nüüd kuulsid teistkorda siis;) :) olen rääkinud lamutustöökodadega ja käigukasti remontijatega:)
Aga palju ma ei vaidle vastu ka siin kuna tulin nõu küsima mitte andma:)
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

N Veebr 21, 2019 20:07

Mis sul selle kasti täpne mudel on? Ma olen 9-5 asjus väga rumal, aga Wiki pakkus et võiks olla FM55B - nende kasutatud sisusid on mul 2tk ja ehk leiab sealt ühe korras sünkrorõnga.
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#7

N Veebr 21, 2019 20:18

Ma ise saabi hingeelust kaua eemal olnud, praegu tuli kunde oma remonti. Lähen homme töökota ja vaatan täpse mudeli üle:)
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#8

N Veebr 21, 2019 20:22

Mul lõi samamoodi 2003a 9-5 hirschil 5nda möödasõidul välja ja nukad siledad. Vahetasime veikov-ga ära hammakad , kasti polnud mõtet vahetama hakata.
Küsi ainm käest, ehk leidub, aga varu kood ja difri ülekandearv ka endale enne kui helistad.
Kogenud Aeronaut. :drive:
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#9

N Veebr 21, 2019 20:50

Ok tänud:)
Ma enda lollusega võtsin kasti ikka maha, töökäigus tegin veel nalja et nagunii on probleem otsakaane taga, pärast vandusin ise ennnast:D Aga vähemalt sai sisu õppitud ja üks laager oli ka läbi. Üks kogenud spetsialiseerunud käigukasti remontija deoorja on et otsakaane taga jäävad õlivaevusesse hammasratad:)
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#10

R Veebr 22, 2019 9:21

Kui antud foorumis ringi vaadata siis ühtegi probleemi manuaalkastiga 9-5 ei tähelda, võibolla see ,, tüüpviga,, siit kaarega mööda käinud. Probleeme on tekkinud käiguhoovastiku kulumisega, mitte käigukasti sisemusega.
kõikesaab
Postitusi: 42
Liitunud: P Jaan 14, 2007 17:00
Asukoht:
Auto:

#11

R Veebr 22, 2019 16:38

Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#12

L Veebr 23, 2019 0:47

Endal on ka 9-5 kastiga arvatavasti sünkronisaatori mure olnud. Avaldus küll teise käigu sisse minemises. Käiguhoovastikuga on rohkem muret olnud.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#13

L Veebr 23, 2019 1:49

Hammakate vahetus võttis aega tunni, ei ùtleks et kasti vahetamine oluliselt odavam oleks..
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

L Veebr 23, 2019 12:56

owl kirjutas:
L Veebr 23, 2019 0:47
.... Käiguhoovastikuga on rohkem muret olnud.
Oluliselt odavam peaks olema kasutatud kast paigaldada kui vigast lappida. Kui just töö tasuta kätte ei tule.
Nii se ju ongi , et kulunud hoovastik ei liiguta käiguvahetusvölli piisavalt ja kes käike sisse"raiuvad" löhuvadki selle töttu sünkronisaatorid ja hammasrattad. Kui ostad kasutatud käigukasti mis seisab riiulil vöi garaazhinurgas ei ole vöimalik kuidagi kontrollida selle toimivust. Asjatundja juures remonditud käigukast aga omab nii garantiid kui ka töenäoliselt toimib nagu peab. Ei ole see käigukasti vahetus ka mingi pooletunni töö , et lihtsalt ehku peale minna.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

L Veebr 23, 2019 13:15

kõikesaab kirjutas:
R Veebr 22, 2019 16:38
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
Pole lausa pisiasjadeni SAAB 9-5 manuaalkäigukasti uurinud kuid käigukasti öli vahetamise hetkel valasin öli sisse külje peal olevast avast. Kuidas sealt saab 200 gr rohkem öli sisse valada jääb selgusetuks. Nii manuaal- kui automaatkäigukastide puhul vöib kasutada nn "eluaegset" käigukastiöli kuid paraku jääb see elamisaeg suhteliselt lühikeseks. Üldiselt on käigukastiöli sellises hinnaklassis, et 50 - 60 kkm läbisöidu järel selle vahetuse töttu pankrotti jääma vist ei pea. Ja nagu mootoriölide puhul on ka käigukastiölide kvaliteet vastavalt tootjale erinev. Völgades elav kooner valab turbomootorisse Odin Nolli tooteid ja kes autot pommikindlana toimimas tahab hoida kulutab ehk paarkümmend eur samale toimingule rohkem.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#16

P Veebr 24, 2019 10:29

Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

P Veebr 24, 2019 10:46

I-Vaari kirjutas:
L Veebr 23, 2019 13:15
kõikesaab kirjutas:
R Veebr 22, 2019 16:38
Mul võib muidugi vale info olla, tüüpveast. Aga seda juttu ma usun et kaane tagused hammasratad võivad õli vähem saada,
tundub suht loogiline olevat. Käigukastide remontiaga rääkisin siis ta ütles et paneb paarsada grammi rohkem õli kui ettenähtud:)
Pole lausa pisiasjadeni SAAB 9-5 manuaalkäigukasti uurinud kuid käigukasti öli vahetamise hetkel valasin öli sisse külje peal olevast avast. Kuidas sealt saab 200 gr rohkem öli sisse valada jääb selgusetuks.
Kasti üleval on ka õli lisamiseks ava.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#18

P Veebr 24, 2019 11:57

yllar kirjutas:
P Veebr 24, 2019 10:29
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
Tänu sellistele kasutajatele, kes säästab õlivahetusel lagunevad autot
__In Boost We Trust__
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#19

P Veebr 24, 2019 16:28

D116 kirjutas:
P Veebr 24, 2019 11:57
yllar kirjutas:
P Veebr 24, 2019 10:29
Sõitsin 9-5 manuaalkastiga umbes 360 tuhat km, kordagi ei vahetanud õli ja kõik toimis suurepäraselt.
Tänu sellistele kasutajatele, kes säästab õlivahetusel lagunevad autot
Mida see lause võiks tähendada?
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

E Veebr 25, 2019 21:15

tundub, et propageeritakse puhtalt mehaanilises jõuülekandes õli vahetama.
aga ses osas ei ole mõtet nn teist koolkonda ümber kasvatama hakata - see on usk ja usku pole vaja peale suruda:
- on inimesed, kes agarasti manuaalkastides (ja difrites) õli vahetavad ning tehast rumalaks peavad
- on teised inimesed, kes ei saa aru, miks peaks määrdeaine omadused mitte-ekstreemtingimustel kinnises süsteemis muutuma ning tehaseinsenerid (mitte ainult Saab vaid ka kõik muud) lollid olema. Nemad lihtsalt sõidavad ega vaheta asju, mida pole ette nähtud vahetada. Nad teavad, et metallisodi korjab magnet-õlipunn kokku ja sünkropuru, mida see ei korja, on pehmest materjalist

...ning mõlemad grupid on loodetavasti selles ühel meelel, et nt veovõllide liigendite määre on eluaegne - st vähemalt seda määret keegi ei vaheta, kuna see "vananeks" vms :)
Vasta