P1110 anomaalia

Vasta
No_Limit
Postitusi: 39
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#1

T Aug 06, 2019 9:42

Autoks Saab 9-5 2.3 Hirsch MY04

Viskas maanteel mootoritule põlema.
Veakoodiks P1110 - Charge Air Bypass Valve. Performance Problems.

Kontrollisin kõik vaakumvoolikud üle, leket ei tuvastanud. Asendasin kõik vaakumvoolikud uute silikoonidega. Sama jama.
Testisin Tech2'ga Turbo Boost Pressure Control Valve vastavalt WIS'ile. Solenoid lülitab korrektselt, vaakumid tekivad sinna kuhu peab.

Kiirendades panin tähele, et turbo teeb "turbo häält" kui jalg pedaalilt järsult vabastada. Nagu rõhk ei jookseks maha enam läbi bypass klapi vaid tagasi mööda tuldud teed ja läbi turbo ning hakkab turbot pidurdama. Ei hakanud isegi klappi kontrollima, ostsin uue bypass klapi ja panin külge. Sama jama, vana klapi kontrollimisel selgus et see ka terve.

Võtsin siis Turbo Boost Pressure Control Valve üldse vahelt ära ja ühendasin bypass klapi vaakumi otse mootorisse, et klapp saaks vajaliku vaakumi otse mootorist (nn bolt mod). Viskab sama veakoodi ja turbo teeb samat häält kui jalg pedaalilt järsku vabastada.


Anomaaliad mida olen veel täheldanud:
Automaatkast käitub imelikult kui jalg gaasilt vabastada (vahetab nagu jõnksuga käigu üles kui pedaal vabaneb). Eeldan, et rõhu anomaaliad ajavad ajud segadusse.
Tühikäigul pöördesse ajamisel ja uuesti pööretelt alla tulles hakkab puterdama ning tahab välja surra (paar korda ka välja surnud). Jällegi oletan et rõhud väljuvad läbi turbo, pidurdavad turbol hoo maha ja mootor ei saa vajaliku õhku enam kätte.

Jõudu on ja pöördesse läheb. Pedaali vabastamisel tekivad alles probleemid.

Ideid?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 598
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

T Aug 06, 2019 10:56

Turbos sees olev bypass klapp ise peetis. Ei sulgu/avane korralikult.
No_Limit
Postitusi: 39
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#3

T Aug 06, 2019 11:46

Turbo wastegate reguleerib ju ainult heitgaaside bypassi turbost ja avaneb siis kui tekib liiga suur boost. Mootorisse mineva õhu maha survestamist ju sealt kaudu ei reguleerita, ainult turbo pöörlemiskiirust heitgaaside kõrvalejuhtimisega kui on tekkinud ülesurvestamine.
Võimalus on muidugi, et wastegate'il midagi häda ja toimub ülesurvestamine, mida bypass klapp üksi ei suuda kõrvale juhtida ja osa rõhust väljub ka läbi turbo, aga sellisel juhul peaks ju viskama mingi teise veakoodi.

Või ei viska?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 598
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

T Aug 06, 2019 15:26

Kui turbo nn juhtimine on korras siis ega nagu väga muud üle jää kui turbo mehhaaniline viga. Seal aga jällegi suurt muud kui bypass klapp ei ole.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7048
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Aug 06, 2019 16:08

Kas By-Pass ise imedes-puhudes on hermeetiline? Wastegate ja selle membraani liides kipub ka kinni roostetama.
No_Limit
Postitusi: 39
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#6

K Aug 07, 2019 8:32

Uut bypass klappi ei kontrollinud, eeldan et on terve, aga vana oli korras, seega viga peab mujal olema. Eks ma vaatan siis järgmisena wastegate üle.
daags
Postitusi: 720
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 aero

#7

N Aug 08, 2019 14:22

Kas bypass juhtiva solenoidi kõik vaakumid korras ja õigesti ühendatud, sama kehtib throttle body vaakumite kohta. Ühesuunalised klapid peavad samuti korras olema.
Võimsust pole kunagi piisavalt
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1575
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#8

N Aug 08, 2019 15:15

daags kirjutas:
N Aug 08, 2019 14:22
Kas bypass juhtiva solenoidi kõik vaakumid korras ja õigesti ühendatud, sama kehtib throttle body vaakumite kohta. Ühesuunalised klapid peavad samuti korras olema.
"By-Pass mod"-ga proovis juba by-passi solenoidi eraldada. Mina ei ühendaks seda solenoidi tagasi - kasutu tükk. Pistik tuleb külge jätta. Samas võib see solenoid ise ka tuksis olla ja viskab villast. Kui voolikud korralikud ja modifikatsioonile kohaselt ühendatud ning By-Pass ise korras, siis seal probleemi olla ei saa. Kas kobrasse mineva toru O-rõngas on õhu-/vaakumitihe?

P.S. Ma sain aru, et sa ühendasid otse segusiibrisse By-Passi vaakumi. Kas sul vaakumit üldse on, vaakumpump? Pole võimalik, et gaasi maha lastes hõrendust ei teki ja By-Pass ei avane ning ei suuna ülerõhku turbo ette.
No_Limit
Postitusi: 39
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#9

R Aug 09, 2019 10:51

@daags
Vaakumid kõik õigesti ühendatud.
Bypass valve tuleb vaakum sisse ja on muutlik vastavalt mootori pööretele.
Boost Pressure Control Valve solenoid korras ja Tech2'ga lülitatav. Vaakumid samuti korras ja muutuvad vastavalt solenoidi lülitusele.
Ühesuuna klappe on seal üks (see mis jookseb T jagajast alla Coolant Bypass Valve juurde). Seda pole kontrollinud, kas asi võib selles olla? Ei tohiks ju, sest võttes bypass valve vaakumi peale segusiibrit jääb see klapp süsteemist täitsa välja ja probleem endine.

@wilddog
Jah, proovisin ka solenoidi süsteemist eraldada. Segusiibri juures kork ette ja bypass valve vaakumi ühendasin peale segusiibrit olevasse vaakumisse. Tulemus sama - P1110, mootorituli, turbo häälitseb jne.
Kobrasse minev toru tundus tihe ja korras ning see ei tohiks midagi mõjutada ka. Pedaali vabastades kuulda turbo down spooli, nagu bypass ei toimiks ja rõhk jookseks läbi turbo uuesti välja.

Kui jälle kapoti alla jõuan, siis proovin bypass valve otse atmosfääri lasta ja vaatan mis teeb. Kui rõhk jookseb atmosfääri maha, siis selles vaakumi ahelas ei tohiks probleemi olla. Edasi turbo ja boost pressure süsteemi kallale.
Kusagilt nagu mäletan, et hoolduse järgi oli neil autodel 230k juures isegi turbo vahetus ette nähtud.
No_Limit
Postitusi: 39
Liitunud: N Juun 30, 2016 17:58
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2.3 Hirsch Performance 205kW MY04

#10

R Aug 16, 2019 9:42

Lugesin välismaa foorumitest, et praak bypass klapid suht sage nähtus. Enne kui juppe otsustasin küljest ära keerama hakata, siis otsustasin ennem kontrollida bypass klappe veel kord.
Mõlemal klapil oli sama probleem, kui järsult vaakum või surve tekitada, siis hoidis. Sujuvalt vaakumi või surve tekitamine paljastas lekke. Ju siis membraan kuidagi nii katki, et korpus blokeeris lekke ära.

Praak bypass klapi vastu sain uue ja auto toimetab jälle nii nagu peab.

Tänud kõigile abi eest.
Vasta