Aknatõstuk

Vasta
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#1

N Dets 26, 2019 8:12

Mure selline, et hakkas viskama esimese aknatõstuki rullikutset munakat välja. Arvasin, et rullik kulunud ja vahetasin välja. See ei aidanud midagi. Vaatasin hoovastiku üle. kõik paistis nagu korras olema. Ei mingeid lõtke ega ka kõverusi kusagil. kas tuleb aknatõstuk välja vahetada või annab vanale midagi teha? Külma pole ka olnud, et aken oleks kinni jäätunud ja jääs akent oleks alla lastud, et väänab kusagilt midagi ära.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

N Dets 26, 2019 20:37

Kui selle aknatöstukisüsteemi metall kord juba väändunud siis raske on ilma uue detailita nn töstukikääridele öiget kuju anda. Rullikud peavad ka klaasi allserva alumiiniumsoones vabalt liikuma. Rulliku ühel küljel on sooned stoppertraadi jaoks mis tuleb peale kaasi ja töstemehanismi kohale sobitamist paigaldada. Tuleb ka veenduda , et U kujuline kummiriba mille sees klaas ülesalla liigub on ukse metallsoonde fikseeritud , muidu klaasi ülesalla liigutades asetub see kummiriba valesti ja hakkab klaasi liikumist takistama.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

R Dets 27, 2019 10:47

Tänan vastamast. Omal kaks doonorit kodus tuleb sealt võtta ja välja vahetada.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#4

P Dets 29, 2019 13:11

Suht lihtne protseduur. Pidin ka just ette võtma, sest keegi soss-sepast autoparandaja oli tagumise rulliku võlli oskamatusest välja puurinud ja poldiga asendanud, rullik jooksis selle võrra kinni, et lükkas eest otsast soonest välja. Klaas vabastada ja ülalt välja, ning uus mehhanism asemele.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 02, 2020 7:39

Ja kindkasti ei tohi unustada lukupoolse juhtsiini tihendit, mis 90% juhtudest vedeleb ukse põhjas. See tuleb tagasi liimida, õiget pidi kindlasti.
ObscureAero
Postitusi: 28
Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
Asukoht:
Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)

#6

L Jaan 04, 2020 12:26

Aknatõstukid 9-5 ja 9-3 OG on üsna kehvasti tehtud kui olla aus. Sagedalt lahevad katki.
Just another SAAB story.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

L Jaan 04, 2020 13:55

ObscureAero kirjutas:
L Jaan 04, 2020 12:26
Aknatõstukid 9-5 ja 9-3 OG on üsna kehvasti tehtud kui olla aus. Sagedalt lahevad katki.
Aknatöstukid ei ole kehvalt tehtud vaid autoomanike mötlemisvöime on kehvalt tehtud. Kui ikka jäätunud klaasi üritatakse mootori abil avada siis midagi kindlasti mingil ajahetkel puruneb. Ja loomulikult on ka köikeoskajaid automehaanikuid kes uste kallal oma talenti näitavad ja pooled asjad peale lahtivötmist totaalselt valesti pärast koostavad (klaaside kiletamistööd tehes näiteks). Hr. Trionic mainis ühte konkreetset viga mis tavaliselt tehakse ja teine sagedane viga on veetökkekile vale tagasipaigaldus.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

E Jaan 06, 2020 17:25

Lisaks tuleks süstemaatiliselt klaasisiinides olevaid kummitihendeid silikoonida.
Vasta