Aknatõstuk
-
- Postitusi: 562
- Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
- Asukoht: Tudulinna
- Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.
Mure selline, et hakkas viskama esimese aknatõstuki rullikutset munakat välja. Arvasin, et rullik kulunud ja vahetasin välja. See ei aidanud midagi. Vaatasin hoovastiku üle. kõik paistis nagu korras olema. Ei mingeid lõtke ega ka kõverusi kusagil. kas tuleb aknatõstuk välja vahetada või annab vanale midagi teha? Külma pole ka olnud, et aken oleks kinni jäätunud ja jääs akent oleks alla lastud, et väänab kusagilt midagi ära.
Kui selle aknatöstukisüsteemi metall kord juba väändunud siis raske on ilma uue detailita nn töstukikääridele öiget kuju anda. Rullikud peavad ka klaasi allserva alumiiniumsoones vabalt liikuma. Rulliku ühel küljel on sooned stoppertraadi jaoks mis tuleb peale kaasi ja töstemehanismi kohale sobitamist paigaldada. Tuleb ka veenduda , et U kujuline kummiriba mille sees klaas ülesalla liigub on ukse metallsoonde fikseeritud , muidu klaasi ülesalla liigutades asetub see kummiriba valesti ja hakkab klaasi liikumist takistama.
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Suht lihtne protseduur. Pidin ka just ette võtma, sest keegi soss-sepast autoparandaja oli tagumise rulliku võlli oskamatusest välja puurinud ja poldiga asendanud, rullik jooksis selle võrra kinni, et lükkas eest otsast soonest välja. Klaas vabastada ja ülalt välja, ning uus mehhanism asemele.
Ja kindkasti ei tohi unustada lukupoolse juhtsiini tihendit, mis 90% juhtudest vedeleb ukse põhjas. See tuleb tagasi liimida, õiget pidi kindlasti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Aknatõstukid 9-5 ja 9-3 OG on üsna kehvasti tehtud kui olla aus. Sagedalt lahevad katki.
Just another SAAB story.
Aknatöstukid ei ole kehvalt tehtud vaid autoomanike mötlemisvöime on kehvalt tehtud. Kui ikka jäätunud klaasi üritatakse mootori abil avada siis midagi kindlasti mingil ajahetkel puruneb. Ja loomulikult on ka köikeoskajaid automehaanikuid kes uste kallal oma talenti näitavad ja pooled asjad peale lahtivötmist totaalselt valesti pärast koostavad (klaaside kiletamistööd tehes näiteks). Hr. Trionic mainis ühte konkreetset viga mis tavaliselt tehakse ja teine sagedane viga on veetökkekile vale tagasipaigaldus.ObscureAero kirjutas: ↑L Jaan 04, 2020 12:26Aknatõstukid 9-5 ja 9-3 OG on üsna kehvasti tehtud kui olla aus. Sagedalt lahevad katki.
Lisaks tuleks süstemaatiliselt klaasisiinides olevaid kummitihendeid silikoonida.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989