Eelmisel kevadel oli tunda, et hommikuti ei soojenda salongiradikas, nagu vaja. Sai sügisel pandud uus termostaat, et talvel kena sõita oleks. Ja nüüd, kui mõni kraad külma, ikka ronib soojaseier nagu tigu edasi ja sinna poole skaala keskele ei jõua ka 10 km sõidu jooksul. Varem oli paari km läbimise järel seier kikkis nagu peab. Hommikul enne sõitma hakkamist soojendan mootorit ca 3-4 min ja esimese otsa sõidan üpris aeglaselt. Ja sooja salongi tuleb, aga mitte sellist kuuma, nagu peaks. Mis siis saab, kui -20 on õues.
Niisiis, jahutusvedelik ilmselgelt ei lähe soojaks, seda näitab nii temperatuuri andur kui ka salongi tuleva õhu temperatuur. Mida teha?
Tänud,
Tiit
9-5 mootor 2,3 ei lähe soojaks
Ei ole enamus termostaadid enam pikaealised. SAABi OEM toodang ei kestnud kauem kui aastakese ja see juba kogemus 3 eri SAAB OG 9-5 puhul. Mingi spetsiaalselt veidi körgema temperatuuri hoidmiseks (RE85 paremaks ölist välja aurutamiseks) nn "noname" termostaat mis sai eile kiiruga asemele muretsetud on täiesti vale/ebatäpse tihendusröngaga. Kuid vähemalt halva asja körval (üleliigne rahakulu) see hea asi , et jahutusvedelik nii alati värske kui vana solki uuesti jahutussärki ei kalla.
midagi on termostaadiga ,ei sulgu korralikult või tihendiga midagi ? olen näinud termostaate ,milledel ostes valgus paistab servast läbi ,selle tagajärjel saab osa vedelikku kohe suurde ringlusse ja ka mootor ei soojene korralikult .
Saan harva sõita SAABIGA.
oli sama jama, kuu tagasi ostsin tutika a-osa termostaadi, asi ei paranenud ja nüüd sai Carringist ostetud originaal(Saabi kirjad pakendil puha),täna asendas isand Torque teiste juppidega koos ka selle ning asi oligi lahendatud. Huvitav, et 2000 a. isend leppis ka a-osaga aga 2007 a. isend hakkas pirtsutama, nõudis originaali. Äkki sinu Saabik nõuab samuti originaali.
Panin uue termostaadi. Ma ei tea, kui mitmenda kategooria varuosa see on, võib olla mingi f-osa (8.- eur), aga läbitud sai 4 kilomeetrit ja temperatuur sai normi. Saan aru foorumlaste kogemust arvestades, et pean olema valmis seda veelkord vahetama. Ei osanud tõesti arvata, et nii lihtne agregaat võib olla nii nigela kvaliteediga. Järgmiseks vahetuseks, kui tõesti seda peaks vaja olema, otsin ka Saabi kirjaga varuosa. Poolsooja mootoriga püsivalt sõitmine on ei ole hea, keerab kõik pekki. Eelmine termostaat kestis vähemalt 150 tuh km ja polnud mingit muret, ja pole välistatud, et oli tehase oma veel: mootori hetke ls 230 tuh km, enne mind oli auto ls ca 70 tuh km. Auto siis on Vikingust ja aastast 2002, ma teine omanik. Tänud kaasa mõtlemast!
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Wahleril oli vahepeal mingi partii kus järjest uuest peast termostaadid ei töödanud. Üldse on varuosade kvaliteet kohutavalt alla käinud. Brändid, mida varem sai usaldada, on nüüdseks kõik üks p..sk.
Õnneks sellest partiist pole mulle sattnud. Hiljuti paigaldatud wahleri termostaadid toimetavad õnneks korralikult.
Paljude varuosade kvaliteet on küll tõesti meeletult langenud.