9-5 Aero esiosa vahetamine

Vasta
Rabelok
Postitusi: 5
Liitunud: R Juul 02, 2021 11:43
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

R Juul 02, 2021 12:56

Tervist!

Sain mõned kuud tagasi esmakordselt Saab 9-5 Aero (191kW) omanikuks, kuid kahjuks jäi sõidurõõm üürikeseks, sest pikivahet hoida ei oska ja lõhkusin ilusa auto ära :wall: . Nüüd seisan dilemma ees - kas proovida leida doonor-auto kasutatud juppidega purunenud osade vahetamiseks (uusi B varuosi ei olevat saada ja A osad kallid) või müüa masin avariilisena maha? Kuna omal vajalikud teadmised ja oskused remontimiseks puuduvad, siis peaksin pöörduma mõne töökoja poole mis omakorda taastamise hinda tõstab. Sooviks teada kas sellises seisukorras sõidukit on mõtet viia töökotta või ei tasu see majanduslikult ära?

Auto oli enne avariid täiesti töökorras ja valmis korralisele ülevaatusele minekuks. Just sai parandatud tagumised rattakoopad roostest, värvitud ja tehtud korrosiooni kaitse. Mootoril põles kollane tuli juba enne avariid, kuid seda juba aastaid ja õiget põhjust pole tuvastatud. Kompuutri järgi olevat vigane DI kassett, kuid see vahetati ära, aga tuli jäi põlema. Avariis sai radiaator viga ja jahutusvedelik lekkis välja, aga mootor töötas endiselt ühtlaselt. Kapotti kahjuks avada pole õnnestunud, sest suure jõuga seda teha ei julge - seetõttu mootoriruumist pilte kahjuks ei ole.

Pildid:
https://www.dropbox.com/sh/ok3amoau1022 ... Nr7ba?dl=0

Mida targemad asjast arvavad?

Tänades!
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

R Juul 02, 2021 13:46

Aga mis sul enam kaotada on :) roogi natuke seda iluvõreplastikut eest ära ja saad kapotiklõpsule ligi küll või tekib vähemalt ruum et see kangiga ära väänata. Pildi järgi ütleks, et ainuke murekoht olekski see ülemine raam kui on liiga kõveraks läinud, mis on ainuke asi, mida 1:1 ei saaks ainult poltide ja kruvidega doonori pealt üle tõsta.
Kahjuks prillidega masinad ei ole väga levinud veel doonoriks, nii et võib pisut aega minna kuni mõistliku hinnaga mõnd leiaks.
Kui on "valet" värvi doonor, siis jupid külge saad ikka tõsta, ülevaatuselt läheb ka läbi (kuigi nüüd on seadust muudetud, et pole enam 50% reegel vaid "ära tuntavalt" passis olevat värvi), ehk siis hiljem aega detaile üle värvida küll.
Kui huvi ja hakkamist on (ning kiiret pole), siis tehasemanuaal lahti, katkised jupid eest ära, jupikaupa uusi doonorjuppe külge ja kogemust tuleb nii et mühiseb.

Töökojas "võtmed kätte" stiilis taastamine ei pruugi tõesti majanduslikult otstarbekas olla.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Rabelok
Postitusi: 5
Liitunud: R Juul 02, 2021 11:43
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

R Juul 02, 2021 15:15

SoS kirjutas:
R Juul 02, 2021 13:46
Aga mis sul enam kaotada on :) roogi natuke seda iluvõreplastikut eest ära ja saad kapotiklõpsule ligi küll või tekib vähemalt ruum et see kangiga ära väänata. Pildi järgi ütleks, et ainuke murekoht olekski see ülemine raam kui on liiga kõveraks läinud, mis on ainuke asi, mida 1:1 ei saaks ainult poltide ja kruvidega doonori pealt üle tõsta.
Kahjuks prillidega masinad ei ole väga levinud veel doonoriks, nii et võib pisut aega minna kuni mõistliku hinnaga mõnd leiaks.
Kui on "valet" värvi doonor, siis jupid külge saad ikka tõsta, ülevaatuselt läheb ka läbi (kuigi nüüd on seadust muudetud, et pole enam 50% reegel vaid "ära tuntavalt" passis olevat värvi), ehk siis hiljem aega detaile üle värvida küll.
Kui huvi ja hakkamist on (ning kiiret pole), siis tehasemanuaal lahti, katkised jupid eest ära, jupikaupa uusi doonorjuppe külge ja kogemust tuleb nii et mühiseb.

Töökojas "võtmed kätte" stiilis taastamine ei pruugi tõesti majanduslikult otstarbekas olla.
Tänan tagasiside eest. Selge, proovin kapotiklõpsule ligi saada.
Kas doonorit otsides on sedaani ja universaali esiotsad on identsed?
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

R Juul 02, 2021 17:36

Jah, esiosa on kõigil ühesugune. "Säästuprojekti" raames saaksid ka tavalise (mitte-Aero) stange panna. Samuti ei ole keredetailides vahet kas bens või diisel. (osad) radikad ja muu selline on neil erinev. Üldiselt EPC järgi saad vaadata koodide järgi sobivust ja vastupidi
https://webautocats.com/epc/saab/sbe/
https://saabwisonline.com/
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Rabelok
Postitusi: 5
Liitunud: R Juul 02, 2021 11:43
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#5

R Juul 02, 2021 20:08

SoS kirjutas:
R Juul 02, 2021 17:36
Jah, esiosa on kõigil ühesugune. "Säästuprojekti" raames saaksid ka tavalise (mitte-Aero) stange panna. Samuti ei ole keredetailides vahet kas bens või diisel. (osad) radikad ja muu selline on neil erinev. Üldiselt EPC järgi saad vaadata koodide järgi sobivust ja vastupidi
https://webautocats.com/epc/saab/sbe/
https://saabwisonline.com/
Selge, tänan taas vastuse eest!

Kangi abiga ja veidi plastikut eemaldades õnnestus kapott ka lahti saada. Lisasin mootoriruumi pildid üleval lingitud dropboxi kausta. Esmapilgul paistab, et üks voolik katki murdunud, aga rohkem vigastusi oma asjatundmatute silmadega ei tuvastanud.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#6

R Juul 02, 2021 21:07

Imelik, et sellise laksu korral ei ole padjad lahti lennanud.
:drive:
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#7

L Juul 03, 2021 0:00

Andurid peaks olema esistange turvatala küljes ja järelikult piisavat "kiirendust" ei saanud, et reageerima oleks pidanud. Tundub nagu oleks korralikult pidurdatud ja nina "all" sisse mindud, seetõttu ka kõik "pehmed" detailid paugu said ja paistab välja kui "suur laks".
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
vunts123
Postitusi: 207
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Tartumaa
Auto: Saab 9-5

#8

P Juul 04, 2021 10:07

Tormi käest saaksid ilmselt kõik jupid mida vaja viewtopic.php?f=16&t=26893
Rabelok
Postitusi: 5
Liitunud: R Juul 02, 2021 11:43
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

N Juul 08, 2021 22:53

SoS kirjutas:
L Juul 03, 2021 0:00
Andurid peaks olema esistange turvatala küljes ja järelikult piisavat "kiirendust" ei saanud, et reageerima oleks pidanud. Tundub nagu oleks korralikult pidurdatud ja nina "all" sisse mindud, seetõttu ka kõik "pehmed" detailid paugu said ja paistab välja kui "suur laks".
Tõepoolest olid purustused märkimisväärselt suuremad kui oleks arvanud. Avarii toimus linna liiklusvoos ja enne kokkupõrget jõudsin ka pidurdada. Teisel osapoolel olid kahjud minimaalsed.
Rabelok
Postitusi: 5
Liitunud: R Juul 02, 2021 11:43
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#10

N Juul 08, 2021 22:53

vunts123 kirjutas:
P Juul 04, 2021 10:07
Tormi käest saaksid ilmselt kõik jupid mida vaja viewtopic.php?f=16&t=26893
Tänan viite eest!
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

N Juul 08, 2021 23:24

OG 9-5 puhul saab selliste vigastustega auto veel suhtnormaalse raha eest korda. NG 9-5 korrastamine maksaks vist 10+keur. Kui Tormi poolt pakutaval SAABil esiotsa köik detailid terved siis vaheta köik radikad. Kui möne aja pärast mingi poolpidune detail probleemitsema hakkab on hiljem veel midagi selle probleemi tagajärjel "pekkis". Muidugi väide , et peale jahutusvedeliku väljavoolamist mootor töötas sujuvalt on nöme. Kui radikad puruks siis ei tohi mootorit käima pannagi. Muidugi kohe seda viga ei märkagi kuid tuhja jahutussärgi puhul kuumeneb plokikaas sekunditega ja köik need väntvölli 3. raamsaale ikaldused on suure töenäosusega termilise ulekoormuse tagajärg kus mootoriplokk köverdub kumnendikmillimeetri vörra ja väntvöll seejärel varsti "eilne". Esiosa plekkdetailid saab tunduvalt väiksema rahakuluga sirgeks kui vigasaanud mootori korda.
Vasta