1. leht 1-st

9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 12:56
Postitas Rabelok
Tervist!

Sain mõned kuud tagasi esmakordselt Saab 9-5 Aero (191kW) omanikuks, kuid kahjuks jäi sõidurõõm üürikeseks, sest pikivahet hoida ei oska ja lõhkusin ilusa auto ära :wall: . Nüüd seisan dilemma ees - kas proovida leida doonor-auto kasutatud juppidega purunenud osade vahetamiseks (uusi B varuosi ei olevat saada ja A osad kallid) või müüa masin avariilisena maha? Kuna omal vajalikud teadmised ja oskused remontimiseks puuduvad, siis peaksin pöörduma mõne töökoja poole mis omakorda taastamise hinda tõstab. Sooviks teada kas sellises seisukorras sõidukit on mõtet viia töökotta või ei tasu see majanduslikult ära?

Auto oli enne avariid täiesti töökorras ja valmis korralisele ülevaatusele minekuks. Just sai parandatud tagumised rattakoopad roostest, värvitud ja tehtud korrosiooni kaitse. Mootoril põles kollane tuli juba enne avariid, kuid seda juba aastaid ja õiget põhjust pole tuvastatud. Kompuutri järgi olevat vigane DI kassett, kuid see vahetati ära, aga tuli jäi põlema. Avariis sai radiaator viga ja jahutusvedelik lekkis välja, aga mootor töötas endiselt ühtlaselt. Kapotti kahjuks avada pole õnnestunud, sest suure jõuga seda teha ei julge - seetõttu mootoriruumist pilte kahjuks ei ole.

Pildid:
https://www.dropbox.com/sh/ok3amoau1022 ... Nr7ba?dl=0

Mida targemad asjast arvavad?

Tänades!

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 13:46
Postitas SoS
Aga mis sul enam kaotada on :) roogi natuke seda iluvõreplastikut eest ära ja saad kapotiklõpsule ligi küll või tekib vähemalt ruum et see kangiga ära väänata. Pildi järgi ütleks, et ainuke murekoht olekski see ülemine raam kui on liiga kõveraks läinud, mis on ainuke asi, mida 1:1 ei saaks ainult poltide ja kruvidega doonori pealt üle tõsta.
Kahjuks prillidega masinad ei ole väga levinud veel doonoriks, nii et võib pisut aega minna kuni mõistliku hinnaga mõnd leiaks.
Kui on "valet" värvi doonor, siis jupid külge saad ikka tõsta, ülevaatuselt läheb ka läbi (kuigi nüüd on seadust muudetud, et pole enam 50% reegel vaid "ära tuntavalt" passis olevat värvi), ehk siis hiljem aega detaile üle värvida küll.
Kui huvi ja hakkamist on (ning kiiret pole), siis tehasemanuaal lahti, katkised jupid eest ära, jupikaupa uusi doonorjuppe külge ja kogemust tuleb nii et mühiseb.

Töökojas "võtmed kätte" stiilis taastamine ei pruugi tõesti majanduslikult otstarbekas olla.

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 15:15
Postitas Rabelok
SoS kirjutas:
R Juul 02, 2021 13:46
Aga mis sul enam kaotada on :) roogi natuke seda iluvõreplastikut eest ära ja saad kapotiklõpsule ligi küll või tekib vähemalt ruum et see kangiga ära väänata. Pildi järgi ütleks, et ainuke murekoht olekski see ülemine raam kui on liiga kõveraks läinud, mis on ainuke asi, mida 1:1 ei saaks ainult poltide ja kruvidega doonori pealt üle tõsta.
Kahjuks prillidega masinad ei ole väga levinud veel doonoriks, nii et võib pisut aega minna kuni mõistliku hinnaga mõnd leiaks.
Kui on "valet" värvi doonor, siis jupid külge saad ikka tõsta, ülevaatuselt läheb ka läbi (kuigi nüüd on seadust muudetud, et pole enam 50% reegel vaid "ära tuntavalt" passis olevat värvi), ehk siis hiljem aega detaile üle värvida küll.
Kui huvi ja hakkamist on (ning kiiret pole), siis tehasemanuaal lahti, katkised jupid eest ära, jupikaupa uusi doonorjuppe külge ja kogemust tuleb nii et mühiseb.

Töökojas "võtmed kätte" stiilis taastamine ei pruugi tõesti majanduslikult otstarbekas olla.
Tänan tagasiside eest. Selge, proovin kapotiklõpsule ligi saada.
Kas doonorit otsides on sedaani ja universaali esiotsad on identsed?

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 17:36
Postitas SoS
Jah, esiosa on kõigil ühesugune. "Säästuprojekti" raames saaksid ka tavalise (mitte-Aero) stange panna. Samuti ei ole keredetailides vahet kas bens või diisel. (osad) radikad ja muu selline on neil erinev. Üldiselt EPC järgi saad vaadata koodide järgi sobivust ja vastupidi
https://webautocats.com/epc/saab/sbe/
https://saabwisonline.com/

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 20:08
Postitas Rabelok
SoS kirjutas:
R Juul 02, 2021 17:36
Jah, esiosa on kõigil ühesugune. "Säästuprojekti" raames saaksid ka tavalise (mitte-Aero) stange panna. Samuti ei ole keredetailides vahet kas bens või diisel. (osad) radikad ja muu selline on neil erinev. Üldiselt EPC järgi saad vaadata koodide järgi sobivust ja vastupidi
https://webautocats.com/epc/saab/sbe/
https://saabwisonline.com/
Selge, tänan taas vastuse eest!

Kangi abiga ja veidi plastikut eemaldades õnnestus kapott ka lahti saada. Lisasin mootoriruumi pildid üleval lingitud dropboxi kausta. Esmapilgul paistab, et üks voolik katki murdunud, aga rohkem vigastusi oma asjatundmatute silmadega ei tuvastanud.

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: R Juul 02, 2021 21:07
Postitas andres
Imelik, et sellise laksu korral ei ole padjad lahti lennanud.

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: L Juul 03, 2021 0:00
Postitas SoS
Andurid peaks olema esistange turvatala küljes ja järelikult piisavat "kiirendust" ei saanud, et reageerima oleks pidanud. Tundub nagu oleks korralikult pidurdatud ja nina "all" sisse mindud, seetõttu ka kõik "pehmed" detailid paugu said ja paistab välja kui "suur laks".

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: P Juul 04, 2021 10:07
Postitas vunts123
Tormi käest saaksid ilmselt kõik jupid mida vaja viewtopic.php?f=16&t=26893

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: N Juul 08, 2021 22:53
Postitas Rabelok
SoS kirjutas:
L Juul 03, 2021 0:00
Andurid peaks olema esistange turvatala küljes ja järelikult piisavat "kiirendust" ei saanud, et reageerima oleks pidanud. Tundub nagu oleks korralikult pidurdatud ja nina "all" sisse mindud, seetõttu ka kõik "pehmed" detailid paugu said ja paistab välja kui "suur laks".
Tõepoolest olid purustused märkimisväärselt suuremad kui oleks arvanud. Avarii toimus linna liiklusvoos ja enne kokkupõrget jõudsin ka pidurdada. Teisel osapoolel olid kahjud minimaalsed.

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: N Juul 08, 2021 22:53
Postitas Rabelok
vunts123 kirjutas:
P Juul 04, 2021 10:07
Tormi käest saaksid ilmselt kõik jupid mida vaja viewtopic.php?f=16&t=26893
Tänan viite eest!

Re: 9-5 Aero esiosa vahetamine

Postitatud: N Juul 08, 2021 23:24
Postitas I-Vaari
OG 9-5 puhul saab selliste vigastustega auto veel suhtnormaalse raha eest korda. NG 9-5 korrastamine maksaks vist 10+keur. Kui Tormi poolt pakutaval SAABil esiotsa köik detailid terved siis vaheta köik radikad. Kui möne aja pärast mingi poolpidune detail probleemitsema hakkab on hiljem veel midagi selle probleemi tagajärjel "pekkis". Muidugi väide , et peale jahutusvedeliku väljavoolamist mootor töötas sujuvalt on nöme. Kui radikad puruks siis ei tohi mootorit käima pannagi. Muidugi kohe seda viga ei märkagi kuid tuhja jahutussärgi puhul kuumeneb plokikaas sekunditega ja köik need väntvölli 3. raamsaale ikaldused on suure töenäosusega termilise ulekoormuse tagajärg kus mootoriplokk köverdub kumnendikmillimeetri vörra ja väntvöll seejärel varsti "eilne". Esiosa plekkdetailid saab tunduvalt väiksema rahakuluga sirgeks kui vigasaanud mootori korda.