Mure 9-5 Aero minekuga (Korras)

mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#1

R Jaan 28, 2022 14:30

Tervist.

Autoks Saab 9-5 Aero 2003a 184kw, probleemiks lünklik minek. Olen proovinud 4 erinevat DI-kassetti, vahetanud pihusteid, pannud külge korras ühesuunaklapid, proovinud teist throttlebodyt, vahetanud õhulugeja ning sisselase lasknud surve alla ning parandanud vaakumilekked aga ükski neist ei aidanud. Külge panin wideband lambda ning selle järgi kargab segu edasi-tagasi, keegi oskab soovitada midagi? Turbo on vahetatud (tundub, et taastatud variant), mootorile tehtud 100k tagasi kapremont. Kütuserõhk paigas ka boosti ajal.

Lisan ka video:

https://www.youtube.com/watch?v=kZTGsCc ... rtinHaljas
Viimati muutis mystery, N Veebr 24, 2022 13:11, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Jaan 28, 2022 15:28

Aga mis küünlad sul on?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#3

R Jaan 28, 2022 16:16

NGK BCPR7ES-11 tutikad. Eelmiste iridiumitega oli sama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

R Jaan 28, 2022 16:55

ok, siis võiks hakata käigukasti asju kahtlustama. atm kast`?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#5

R Jaan 28, 2022 17:06

ATM kast jah, toimetab normaalselt iga pöördel. Ka manuaalselt sees hoides käiku on minek lünklik, kast tundub hoidvat jõudu.
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#6

R Jaan 28, 2022 17:22

Katalüsaator pole umbes? Peres 2 aerot 205kw softiga ja kumbki ei kannata platinum küünlaid. Tavaliste ngkr-idega pole mingeid probleeme.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#7

R Jaan 28, 2022 17:47

Katid eemaldasin esimese asjana arvates isegi ummistust. Endalgi 205kw soft peal.
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#8

R Jaan 28, 2022 20:46

kütusefilter tekitas ka kunagi tõmblemist.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 808
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

R Jaan 28, 2022 21:28

Katalusaator eemaldatud s.t. ei mingit heitgaasivoolutakistust ? Ei tea ise sellest T7 purgi tarkvarast muud kui mees, kes minu SAABidele need kangemad softid on paigaldanud käib proovisöidul ja sätib seni mingeid seadeid kuni "minek" normaalne tundub. Ja 200cel katalusaatorile ei sobinud isegi Sveitsi tjuuningbutiigi tarkvara millega SAAB jukerdas samamoodi. Ja miks uldse on vaja katalusaator eemaldada ehk siis SAABist teha mingi nöukaaja Volgaga sarnane loodusesaastaja?
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#10

L Jaan 29, 2022 8:28

Kui ikka kat on umbes siis tuleb ta eermaldada. Sai ca 1 kuu ilma katita sõidetud ennem kui maptuni racecat asemele sai. Minekut see ei mõjutanud lihtsalt viskas mootori tule põlema mingil hetkel. Nagu mainisin ennem siis minu masin ei taha platinum küünlaid, küll aga odavate ngkr-dega käib väga hästi. On olnud probleeme kütusefiltriga(kahel autol) kus element tuleb sees lahti ja hakkab loksuma. Tagajärjeks katkendlik kiirendus ja seda viga ei tuvastanud ükski töökoda - arvuti. Sai samuti hunnik juppe vahetatud proovitud kuni ise filtri vahetasin. Samuti suht odav jupp. Minu praegusel aerol oli anomaalia aastaid eelmise omaniku käes ja ka minu käes kus samuti ei suutnud ükski töökoda viga tuvastada :D. Iga kord kui auto mootor vähegi soojenes kadus boost ja minek. Sai vahetatud DI, küünlad, uus õhulugeja.,turborõhu klapid, vaakumvoolikud, katalüsaator eemaldatud, kütusepump ja filter, temp andurid jne. Ei aidanud miski kuni kusagilt inglise foorumist sai loetud et termostaadi küljes olev maandus võib jebida. Kulus 5min juhtme lahti tegemiseks ja klemmi puhastamiseks. Ca 3 aastat kummitanud viga sai lahendatud:D
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#11

L Jaan 29, 2022 12:27

Kütusefilter uus, vana nägi välja nagu oleks tehasest seal olnud :) . Samuti käis sisselaskekollektor maas gaasiseadme paigaldusel ja massijuhtmed ja ühendused korras.
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#12

L Jaan 29, 2022 17:29

Kas sul oli juba sama mure enne gaasiseadme paigaldust?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

L Jaan 29, 2022 18:21

Fastaero kirjutas:
L Jaan 29, 2022 17:29
Kas sul oli juba sama mure enne gaasiseadme paigaldust?
Nu vot, siit äkki hakkavad asjad hargnema.- Panna neid on lihtne aga häälestamisega pannakse puussse!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#14

L Jaan 29, 2022 21:31

Enne gaasiseadet käitus täpselt samamoodi, seade tuli identselt autolt ning seadistada polnud vaja.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 808
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

P Jaan 30, 2022 13:35

Varemgi nende 205 KW vöimsuste puhul gaasiseadmega probleeme olnud. Kui 136 KW puhul jätkub nii bensiinipumbal kui ka vanal gaasiseadmel ressurssi siis pea topeltvöimsuste puhul peab mootor , toite ja süütesusteem täielikus korras olema. Kui ei ole tahtmist köiki detaile uute OEM toodetega asendada siis targem ehk vaiksemalt veereda. Ja ka gaasisedmeid on väga erinevate mootorivöimsuste jaoks. Nagu üks eelköneleja mainis vöib ajutiselt ka katalüsaator eemaldatud olla kuid seejuures ei tohi mootorit liigselt koormata. Pealegi pole olemas identseid autosid , köigil on "raud" erinev.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#16

P Jaan 30, 2022 15:35

Gaasiseade ei ole faktor mineku koha pealt, käitus ka originaalsofti ja gaasiseadmeta nii, seade tuli 195kw Trolli pealt ning piisava suutlikusega ka suuremaks jõukasvuks. Tõmbeid teen nagunii bensiini pealt ning gaasiga kulgen. Tõmmet tehes on isegi kuulda ja ka SIDi pealt näha, kuidas tõmbab boosti maha, mReq 1350 ja mAir kõigub korralikult. Turps?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

P Jaan 30, 2022 16:40

mystery kirjutas:
P Jaan 30, 2022 15:35
Gaasiseade ei ole faktor mineku koha pealt, käitus ka originaalsofti ja gaasiseadmeta nii, seade tuli 195kw Trolli pealt ning piisava suutlikusega ka suuremaks jõukasvuks. Tõmbeid teen nagunii bensiini pealt ning gaasiga kulgen. Tõmmet tehes on isegi kuulda ja ka SIDi pealt näha, kuidas tõmbab boosti maha, mReq 1350 ja mAir kõigub korralikult. Turps?
ma siiski uuriks ( laseks uurida) seda gaasiseadet ja paigaldust ja neid asju.- 1:1 need asjad paraku ei käi; ja ega Pärnus pole ju ka kedagi, kes seda gaasiasja tunneks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#18

P Jaan 30, 2022 18:28

Selle seadme eemaldasin ja paigaldasin koos sõbraga eelmise Saabi peale ja kui selle aeg otsa sai siis tõstsime praegusele ringi. Kuna konkreetne seade on Saabile uuena paigaldatud ning gaasiseadme endaga pole probleeme siis julgen väita, et asi pole gaasiseadmes ega selle paigalduses ja on 1:1-le :) . Nagu juba mainisin siis ka ennem gaasiseadet oli probleem minekuga ning peale paigaldust ei muutunud midagi paremaks ega halvemaks. Pärnus on mitu gaasiseadme paigaldajat kusjuures :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 808
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#19

P Jaan 30, 2022 19:16

Ja vöis varem ka turbos ja ülelaadimisröhu süsteemis probleem olla. Pealegi kui hetkel katalüsaator eemaldatud siis väljalaskesüsteemi vasturöhu puudumise töttu "ärkab" turbo kiiresti ja T7 tarkvara hakkab seejärel "ahistama". Paraku ei mingit tähtsust kuskohast mingi aparatuur on maha kruvitud ja teisele autole paigaldatud , selliste vöimsusnumbrite kui 205KW ja rohkem peab kogu seadmestik toimima kui "Sveitsi kell". Paraku ka see gaasiseade on mingi äralöppenud risu pealt töstetud ehk teise viimaseid hingetömbeid tegeva SAABi peale. Mootor küll remonditakse kuid kogu muu seadmestik ei läbi uuendust OEM varuisadega. Need uued küünlad mis paigaldasid sobivad nii bensiinile kui RE85 le , gaasisegu süütamiseks paraku soovitust teada pole ja ka gaasi möju küünaldele/väljalaskeklappidele. Muide juba ca 400 HP mootoritel ei kipu NGK küünlad kestma rohke kui möned tömbed. :conf: Nagu mees kes kangemaid mootoreid edukalt ehitab ütles - vale on vana "raua" kooslust tuunida vaid peaks selleks suht vähesöitnud autot kasutama. 4 erinevat DI kassetti - kas nende 4 hulgas oli ka uus OEM kassett ehk siis SEMi poolt toodetud? Neid Hitaatsisid ja muud träni vöib kohe peale 200 eur raiskamist prügikasti visata. Ka minu SAABil oli dünopingis küljes lairidalambda ja küttesegu muutub öige softi ja "raua" koostöös ainult järjest rikkamaks teatud piirini pöörete ja koormuse töusul mis ongi ju vajalik mootori ideaalseks tööks. Kütusepump,ämber,kütusefiter köok peaksid uued olema ja kütusepump soovitavalt Walbro, teistega on olnud ja on ka tulevikus törkeid rohkem kui arvatakse. Ka kütuseröhku näeb dünopingis , kui Sul mootor niimoodi "kakub" ei suuda kütuseröhu regulaator ka stabiilset ja vajalikku kütuseröhku hoida.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#20

P Jaan 30, 2022 21:57

3 DI kassetti olid originaalid, uusim neist 2015a väljalase. Läbisõitu muidugi ka jagub, pool miljonit :) . Kirjutasin ka varem, et kütuserõhuga probleeme pole, kell käis küljes ja boosti all ei kukkunud, mis viitab ka tervislikule pumbale, filter uus.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 808
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

P Jaan 30, 2022 22:22

Paraku ka nn OEM süütekassett ei kesta igavesti. Köige uuem oli 200 kkm läbinud autol ja juba körbenud , süüdlaseks muidugi ehk sama kaua kasutusel olnud ja ca 2mm elektroodide vahega küünlad. Mida suurem on silindris röhk seda suuremat körgepinget on vaja sädelahenduse tekitamiseks. Ülekoormust saanud süütepoolidel mähiste isolatsioon rikneb. Tundub , et mingi körgepinge suudab see veel indutseeerida kuid mitte piisavalt mootori täiskoormusel ja seda enam veel ülekoormusel mida see 205 KW tegelikult ju on.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#22

P Jaan 30, 2022 22:38

Igaksjuhuks uurin ka üle, et mis firma õhulugeja külge läks? On olnud halbu kogemusi b osa lugejatega millel diagnostika otseselt midagi viga ei näe ja isegi parameetrid techi järgi paigas, kuid siiski auto jônksutab ja jamab.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#23

E Jaan 31, 2022 12:56

Lükkasin ühe järgmise kasseti peale ning sellega tuli overboost külla:

https://www.youtube.com/watch?v=X87nWSs ... rtinHaljas

Viskasin siis kolmanda kasseti külge ning asi normaliseerus, kuid ebaühtlaselt boostis (Tagumikudyno järgi):

https://www.youtube.com/watch?v=beITCTg ... rtinHaljas

Proovisin mõlema kassetiga ka õhulugejaid vahetada aga ei mingit erinevust. Oli peal mingi AC tähisega aga nüüd läks Bremi kirjadega asi peale. Äkki peakski 100% töötavalt masinalt proovima kassetti, millel sama soft peal, saaks ühe asjagi selgeks :) . Teine asi on muidugi tutikas osta aga pole eriti mõistlik pool auto turuväärtusest hakkama panna :)
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#24

E Jaan 31, 2022 13:33

Vana süütekassett ja 205kw kokku ei käi usu mind. Lõppeb varem või hiljem purunenud kolviga.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#25

N Veebr 10, 2022 17:45

Proovisin 191kw kenasti toimiva Saabi pealt kassetti, 2017a toodang oli mälu järgi ning ikka sama jama.
Vasta