Mure Aero stabiilsusega libedal teel

Vasta
ebuprofen
Postitusi: 464
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-5 Aero MY07, Toyota C-HR Hybrid
Kontakt:

#1

T Mär 01, 2022 20:36

Tere

Autoks 9-5 Aero 2006 universaal

Kui hommikul on miinus kraadid ja mantee on veits libe siis minu 9-5 Aero on suht raske otse pidada, tihti tahab natukene driftima minna, kiirustel 90-100, aga kui väga libe siis ka alates 80.
Õhtul tagasi sõites on ok kõik, kui tee on märg.
Rehviderõhk samasugune rattadel, rattad balanseeritud, rehvid lamellid goodyear dot19 ja 20 mustrid palju, kaks korda sillastendil käidud, ees natukene regullitud, tagant mitte, aga näitajad on head (stendi tegija järgi).
Kui septembris sai auto ostetud peale TÜ, kus vigadest olid ainult tagumised pidurid (mis sai korda tehtud) ja et mingid puskid on läbi juttu ei olnud, viimasel sillastendil öeldi ka et puksid on head.
Põhi muidugi roostes.
Veermik häält ei tee.
Kas kellegil oli sarnane mure, et nagu ujub libedal teel suure kiirusega, et nagu tagarattas millisekundiks läheb plokki? (tagarattad saab käega pöörata, pidurid ei ole peal)
2017 Toyota sõidab hästi nendes oludes :)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

T Mär 01, 2022 21:31

Mul sama värk aga 4ndat talve Cordiantid all. Drifti auto, las libiseb :drive: Aga mul on kindlalt sillastendi vaja ka.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 01, 2022 22:32

Sinu SAABil on ESP ja kui see töökorras on siis hoiab igasugu driftimise ära nii kiirendamisel kui kurvides kui mingi ratas teistest erineva kiirusega pöörleb. Paraku hetkel ei ole öhtul peale päikeseloojangut ja varahommikul tee veits libe vaid väga libe. Et pidurid on töökorras ja sadulad ja käsipiduri ling vabalt liiguvad on eriti tähtis , muidu ESP ei toimi korrektselt. Rehviröhud tuleb seada optimaalseks aga see on köigil rehvidel erinev ja ka taga ja esisillal erinev söltuvalt hetke teljekoormusest. Muidugi öieti reguleeritud sillad on pluss kuid selle jää ja lumega rehvid eriti ei kulu ja auto paremale-vasakule heitlemine on sageli ka tee peale kulunud soonte teene. Kurvides veidi kiirusega liialdades vötab ESP korra juhtimise enda kanda kuid nii kui rattad pidamise leiavad siis paaruta edasi. :)
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#4

T Mär 01, 2022 23:12

Eks seal muud ei jää üle kui..
Uus korralik naast alla ja sillastendile.
Everyday Regular SAAB guy!
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#5

T Mär 01, 2022 23:35

Kunagi tonnisel peale mootoritöid (mootor maha ja peale tagasi) jäistel kōrvalteedel oli hirm et ei jōuagi koju, sōitis kuhu ise soovis see auto praktiliselt - peale sillastendi sai korda.

+1 sillastendile/rehvide kontrollile ka minu poolt
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#6

K Mär 02, 2022 1:17

Minul teeb sellist asja laiema profiiliga rehviga kui on jäisel maanteel tee natuke rööpaks sõidetud. Kitsama profiiliga pole seda kogenud. Samuti uuel teel kuhu pole veel rööpaid sisse kulunud ei ole ka libedaga probleemi. Ja no muidugi see rehv millega ujub on 6a vana Lääne-Euroopa lamell, seega pole imestada.
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

K Mär 02, 2022 8:19

Eks esiratste kokkujooksu tuleb ikka millimeeter kokku keerata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ebuprofen
Postitusi: 464
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-5 Aero MY07, Toyota C-HR Hybrid
Kontakt:

#8

N Mär 03, 2022 18:58

see hakkab nii vaikselt ujuma, et esp ei rakendu, aga hirm ikka tuleb peale, kuna nagu juht ei juhi autot, vaid see teeb ise mis tahab ja ootamatult.
rattad muidu 17" ja 225
täna proovisin otse sõita ja lasin rooli lahti, hästi vaikselt kisub paremale, imelik, sillastend ju tehtud kaks korda ja ikkagi otse ei sõida.
peab vist kõik puksid hoolikalt ülevaadama ja uuesti stendile.

sõidan tallinna ringtee algusest jürini, siis tartu mnt peetrini, seal tee suht lame.

teisi rattaid pole kuskilt võtta, et proovimiseks võrrelda, samas, kui pidurdada natukene raskemini, siis pidamist on, kohe plokki ei lähe.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

N Mär 03, 2022 19:07

Vaheta rehvid korralike vastu välja.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

R Mär 04, 2022 10:47

Kõik autod lähevad vähehaaval kraavi poole, kui rool lahti lasta. Tee on siiski kergelt ääre poole kaldu...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rass77
Postitusi: 25
Liitunud: K Juul 07, 2010 17:08
Asukoht:
Auto:

#11

R Mär 04, 2022 11:40

Minul aitas ka sildade paika regullimine.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#12

R Mär 04, 2022 17:56

Esimese postituses on ju üteldud :" hommikul vara ,kui tee on libe " ja või "väga libe". See tähendab ,et füüsika seadused rakenduvad ja selle vastu saab natuke abi korralikult naastrehvilt !
Saan harva sõita SAABIGA.
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#13

N Mär 10, 2022 0:39

Rehvid "treppi" ei kulu ? Tagumised siis.
Vasta