9-5 mootorivahetus

Vasta
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 06, 2022 19:43

Tervist

Vabandust kui vales teemas küsimus aga ei leidnud sobivamat teemat.
Ostin selle õnnetu isendi kes hiljuti siit mootriprobleemiga läbi käis.
viewtopic.php?f=31&t=27658
Täna vaadati asi üle ja öeldi et elulooma sellest mootorist enam pole.
Kuna auto muus osas on paremas seisus kui mu aero siis mõte oleks mootorid ära vahetada.
Küsimus on siis et kas see on teostatav ja mida peaks silmas pidama või asjaolusid mis välistavad seda mõtet.
Ostetud auto 2.3 136kw 2004a aut
Aero 2.3 184kw 2004a man
Tänulik igasuguse info eest.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

T Sept 06, 2022 20:05

Teema ju öiges alajaotuses. Lausa hophop see töö ei ole aga T7 tarkvara on vist ümber programmeeritav käigukastide suhtes atm - man. Kas automaatkastiga autol valmidus siduripedaali anduri juhtmestikku ühendamiseks on seda pole uurinud kuid ilma selle andurita ESP/ABS süsteem ei tööta.Targem ka siis pidurid ühelt autolt teisele tösta ja Aero T7 tarkvara uue autoga "laulatada". Näidikuteploki pead ka Aero oma panema ja see vajab kindlasti spetsialisti poolt Tech 2 ga mudimist. Ja kes seda mootorivahetust teeb peab ka SAABi tundma. Neid mehhaanikuid kes köigi autodega Sinasöbrad on parem autot näppima mitte lasta. Pärast ei toimi pidurid , sidur ega ka paljud muud seadmed. Ehk siis targem sellele töökojale SAABi näppimine usaldada kus teatakse mida teha. Kogemust kahjuks on suvalises töökojas pingeregulaatori vahetuse järel kus mingi lumeinimese kämmaldega jobu oli nii palju asju ära löhkunud , et isegi püsikiirushoidja ei toiminud.
Viimati muutis I-Vaari, T Sept 06, 2022 20:21, muudetud 2 korda kokku.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#3

T Sept 06, 2022 20:12

Mingit erilist erinevust mootori vahetusel nendel pole. Kui manu mootor lâheb automaadile, siis ära unusta vaakumpumpa automaadi mootori küljest ümber tõsta.
Näidikuplokk manu ja automaat ilmselgelt erinev, ainus tähtis asi on turbo nãidik, saab ka ilma hakkama. Ecu tarkvara tasuks ümber lasta modida hiljem.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 06, 2022 20:33

saabu14jr kirjutas:
T Sept 06, 2022 20:12
Mingit erilist erinevust mootori vahetusel nendel pole. Kui manu mootor lâheb automaadile, siis ära unusta vaakumpumpa automaadi mootori küljest ümber tõsta.
Näidikuplokk manu ja automaat ilmselgelt erinev, ainus tähtis asi on turbo nãidik, saab ka ilma hakkama. Ecu tarkvara tasuks ümber lasta modida hiljem.
Kui ainult mootor läheb vahetusse siis jah risult mootorilt vaakumvöimendi pump vaja teise külge pookida ja T7 tarkvara Mitsu turbo jaoks kohandada ja kui jäävad Arc pidurid siis sinna lahtrisse märge teha. Kui aga mootor koos käigukastiga vahetub on tarkvara muutusi rohkem ja näidikuteplokis on küll 2.3 mootoril turboröhunäidik kuid käigukasti asendi märgutulukesi manuaalkastiga auto näidikuteplokil vist ei ole(st et näen nii halvasti , et ise pole neid märganud).
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#5

T Sept 06, 2022 20:43

Aga kas/kui on võimalik ainult mootor ringi tõsta?
Siis ei pea käigukastidega mässama.
I-Vaari jutuga pean nõustuma. Raske leida head kohta kuna Saabi ei osata/taheta väga kuskil näppida. Kohta kus laseksin teha usaldan sest mu Aero ja Vector siiani nende hoole elus kuigi nad ei Saabile spetsialiseerunud.
Kui palju asju saaks ümber tõsta (nn päästmist väärt jupid mis võivad korras olla ) ühelt teisele mootorile (näiteks aerol kliima puruks - kas annab ringi tõsta?)
Kui kellegil on jagada siis võib siia lisada või PMi kus või kes ECU tarkvara üle laseks ja mis hinnaklassi see tegevus jääb.
Lisaküsimus on et kas on automaatkastidel ka mingid erinevused 136kw versioonil võrreldes 184kw automaat? Et kui Aero mootor panna siis kas ARCi käigukast peab vastu?
Pidurid vahetaks hea meelega ka ära aga mul aero supportid vms jamad ehk selgub hiljem kummad jäävad.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#6

T Sept 06, 2022 20:53

Kliimaga seonduv on kôik sama. Muidugi saad tõsta ka ainult mootori, see oleks sulle kôige lihtsam. (Alguses juba eeldasingi et see soov on) aero kastil on juttude järgi môned tugevamad jupid sees aga tava jôudude juures ei teki sul probleeme.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 06, 2022 21:02

Kui sellel mootoriveaga SAABil kliima toimis siis kompressor vaid mootorist mahakruttida ja toestatult rippuma teist mootorit oodates. automaatkast mis korralikult hooldatud talub tunduvalt rohkem väänet kui need mootorid tehaseseades toodavad. Esipidurid vajavad Aero käändmiku küljest tugiraudasid ja 308 mm kettaid , tagapidurid vaja täiskomplekselt ümber tösta . Tarkvara muutus söltub sellest kumma auto T7 boxi Sa kasutad . Kui Arc oma (auto käivitub kuid mootori ei toimi optimaalselt)siis vaja suuremate pidurite korral märge 17 " lahtrisse teha ja mootorijuhtimine Aero le sobivaks kohandada. Aero T7 boxi puhul(auto ei pruugi käivituda) muutus käigukasti kohta ja kui pidurid jäävad Arc versioon siis 16" lahtrisse märge. Foorumikasutaja Sebastian suudab seda toimingut teha ja hind söltub nüanssidest. Otsi CR Performance kontakt ja vöta temaga ühendust.
Vasta