1. leht 1-st

2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: K Veebr 15, 2023 17:13
Postitas v2lek
terv.

targemad mehed rääkige, mis point on pildil olevatel nr3 ja nr7 torudel.

Pilt

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: K Veebr 15, 2023 18:41
Postitas wilddog
7. torus on alati hõrendus (cobra ühendus) ja paneb karterituulutuse "käima", et separaatorisse imetaks õliaure.
3. selles torus on hõrenduse ajal suund segusiibri poole ja boosti ajal on ühesuuna klapp "aktiivne" ehk kinni. Sealt imetakse õliaurud taas mootorisse (sisselaskesse) ja boosti ei lasta klapikambrisse ega karterisse.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 9:44
Postitas v2lek
Tekkis mõte, nr7 toru cobra poolne sisend pimedaks teha ja siis nr3 torul drosseli sisend samuti pimedaks.
Jaa siis nr4 kopsiku poolsed otsad, ütleme hetkel nii, et puhuvad atmosfääri näiteks.
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 10:03
Postitas SoS
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Tekkis mõte, nr7 toru cobra poolne sisend pimedaks teha ja siis nr3 torul drosseli sisend samuti pimedaks.
Jaa siis nr4 kopsiku poolsed otsad, ütleme hetkel nii, et puhuvad atmosfääri näiteks.
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Ma nüüd huvipärast küsin, et mis probleemi sa sellega lahendada üritad? või et mis see lõppeesmärk oleks, et selline muudatus teha?

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 12:25
Postitas wilddog
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 14:11
Postitas v2lek
wilddog kirjutas:
N Veebr 16, 2023 12:25
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).

Sellest piisab, et mitte proovida, tänud vastuse eest wilddog.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 15:08
Postitas wilddog
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 14:11
wilddog kirjutas:
N Veebr 16, 2023 12:25
v2lek kirjutas:
N Veebr 16, 2023 9:44
Kuidas see tuulutust mõjutaks, selge on see, et veidi puudulik, aga kui hull see oleks?
Jaa kas sisselaskele võiks ka mingi kahju tekkida ?
Tuulutus ei toimiks siis ehk läheks ajapikku umbe. Mootor hakkab tootma "sludge" ehk pigi sarnast jura, mis kittub igale poole ning õlikanalid ummistuksid. Kondensaat ei saaks normaalselt aurustuda ja hakatakse tootma "majoneesi". Kulunud kolvirõngeste puhul hakkas kindlasti ka tihendite ja simmerite vahel õli välja ajama ja õlikulu suureneb, mootor hakkab mustalt põlema. Katalüsaator läheb pekki, ummistunud õlikanalite tõttu hävineb turbo ja saaled ning mootor läheb kotti. Täielik katastroof! Normaalses korras mootoril toimiv karterituulutus ja kuni 10k õlivahetusvälp tagab pika läbisõidu (300 000 ja kindlalt rohkemgi).

Sellest piisab, et mitte proovida, tänud vastuse eest wilddog.
Aga mis plaan ikkagi oli? Ja miks?

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: N Veebr 16, 2023 22:54
Postitas entson
Tegelikult ei tohiks ikka umbe minna ,sest kopsiku 4 vastavad otsad jäävad ju lahti ja sealt pääsevad igasugu aurud ja kondensaadid ju otse õuepeale ,mitte ei rända sisselaskesse tagasi .Klapikambri kaanest tuleva otsa peab samuti avatuks jätma .Et asi veelgi lihtsamalt teha ,siis piisab vooliku äravõtmisest kobra küljest ja kõik õudsed gaasid pääsevad selle kaudu vabadusse.Kuidas see mootori tööle mõjub -tee proovi ! Majonees tekib ka siis kui sõita lühikesi otsi ilma ,et mootor korralikult soojeneks.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: R Veebr 17, 2023 8:37
Postitas wilddog
entson kirjutas:
N Veebr 16, 2023 22:54
Tegelikult ei tohiks ikka umbe minna ,sest kopsiku 4 vastavad otsad jäävad ju lahti ja sealt pääsevad igasugu aurud ja kondensaadid ju otse õuepeale ,mitte ei rända sisselaskesse tagasi .Klapikambri kaanest tuleva otsa peab samuti avatuks jätma .Et asi veelgi lihtsamalt teha ,siis piisab vooliku äravõtmisest kobra küljest ja kõik õudsed gaasid pääsevad selle kaudu vabadusse.Kuidas see mootori tööle mõjub -tee proovi ! Majonees tekib ka siis kui sõita lühikesi otsi ilma ,et mootor korralikult soojeneks.
Jään arvamuse juurde, et sundventileeritud tuulutus on parem kui lihtsalt avatud vollad. Jura haklab ikkagi pihta misest, et vollad lahti või lihtsalt pimedad.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: R Veebr 17, 2023 14:01
Postitas v2lek
Mõte tekkis sellest, et kuna nr7 toru ja cobra ühendus näeb välja siuke väga ebatihe, et saab sealt lisa õhku.
Kahtulustasin, et see nr3 torul olev ühesuuna klapp on ka pekkis, eile puhusin seda läbi ja tundus, et töötab siiski.
Jaa mõte oligi, et kaotaks need lekkevariandid ära üldse.
Sinna nr4 kopsiku otsa oleks ka ilmselt midagi aretanud, sest ilmselt oleks need pahad lõhnad sealt salongivendi kaudu salongi sattunud.
Jaa nagu wilddog ütles, et sundvent on parem, kui lihtsalt avatud vollad, siis tekkiski küsimus, et kui hull oleks asi, kui ta sunniviisiliselt ei ventileeri.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: R Veebr 17, 2023 15:45
Postitas wilddog
v2lek kirjutas:
R Veebr 17, 2023 14:01
Mõte tekkis sellest, et kuna nr7 toru ja cobra ühendus näeb välja siuke väga ebatihe, et saab sealt lisa õhku.
Kahtulustasin, et see nr3 torul olev ühesuuna klapp on ka pekkis, eile puhusin seda läbi ja tundus, et töötab siiski.
Jaa mõte oligi, et kaotaks need lekkevariandid ära üldse.
Sinna nr4 kopsiku otsa oleks ka ilmselt midagi aretanud, sest ilmselt oleks need pahad lõhnad sealt salongivendi kaudu salongi sattunud.
Jaa nagu wilddog ütles, et sundvent on parem, kui lihtsalt avatud vollad, siis tekkiski küsimus, et kui hull oleks asi, kui ta sunniviisiliselt ei ventileeri.
Aga selle valge ühesuunalise PCV klapi saab lihtsalt ära vahetada, kui ta mõlemat pidi läbi käib ja katki on. Tähtis on see, et boost ei liiguks karterituulutusse! Sinna saab aretada asenduseks ka näiteks 4-6mm tagasivooluklapi vms.
Cobra torule on vaja uut O-rõngast lihtsalt ja on taas tihe. Vaja sealt see välja koukida ja asendus leida poest.
Lisaks kontrolli kõik 4mm vaakumivoolikud, EVAP voolikud ja ühesuunaklapid üle. Netis on info olemas kuidas neid asendada või autopoe kaubaga uueks teha.
Väga lihtsad parandused.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: R Veebr 17, 2023 17:45
Postitas entson
Suletud karterituulutus on keskkonna puhtuse jaoks, samal eesmärgil läheb ka diiselmootoritel osa heitgaase väljalaskest sisselaskesse läbi erinevate klapisüsteemide ja ka tuulutus on kinnine.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: R Veebr 17, 2023 19:36
Postitas wilddog
entson kirjutas:
R Veebr 17, 2023 17:45
Suletud karterituulutus on keskkonna puhtuse jaoks, samal eesmärgil läheb ka diiselmootoritel osa heitgaase väljalaskest sisselaskesse läbi erinevate klapisüsteemide ja ka tuulutus on kinnine.
Ka seda, jah.
EGR ja tuulutus muidugi eri asjad. EGR on ka bensukatel olemas.

Re: 2004 9-5 aero 184kW karterituulutus

Postitatud: L Veebr 18, 2023 0:20
Postitas pistyk
Nüüd on ka tahmafilter bensukatel olemas