9-5 2.0t 2005 sureb välja

Vasta
Lomp1986
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 08, 2022 11:04
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

E Mär 20, 2023 15:03

Tere , ega keegi tark ei oska pakkuda mis viga võiks olla 9-5 2005 2.0t . Olude sunnil sõitsin paagi tühjaks ja peale seda kui sai kütus täna peale valatud sain tähetornist sõita magistrali ilma probleemideta aga tagasi sõites kui pidurdasin või seisin siis näidas õlituld ja lõpuks tipi ringil suri välja . Läks uuesti käima ja sain veidi edasi kuid hetke pärast suri taas välja, taas võtmest käima ja sain vähemasti akadeemiasse ära parkida. Eile kontrollisin, et õlivarras näitas normi.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

E Mär 20, 2023 16:02

Noojah , mis olud sunnivad kütusepaaki tühjaks söitma? Kui ei ole teada kaua kütusepump on toiminud siis vöis ka see nüüd viimastele meetritele jöuda. Ükski elektriajamiga pump ei salli ilma vedelikuta toimimist , pöörded töusevad sageli liiga körgeks. Samas ka lahja seguga söites vajavad küünlad ehk körgemat pinget kui normseguga toimimisel ja DI rikneb kestval ülepingel. Kui mootor/DI jahtuvad siis saab jälle veidi maad söita ja ölituld vilgutab seetöttu , et mootori tühikäigupöörded langevad liiga madalale. Korras mootoril tegelikult ka madalad tühikäigupöörded ei pöhjusta liiga madalat öliröhku. Paraku ka öli kvaliteet langeb mönedel ölimarkidel kiiremini kui teistel. Madal öliröhk aga kindlasti ei pöhjusta mootori seiskumist muul juhul kui seda öli pidevalt ei jätku ja mootor kiilub kinni.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#3

E Mär 20, 2023 16:10

Limp home äkki? Kui õlirõhk on kadunud ja auto lonkab, siis vaja ikka spetsile näidata.
Lomp1986
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 08, 2022 11:04
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#4

E Mär 20, 2023 17:21

I-Vaari kirjutas:
E Mär 20, 2023 16:02
Noojah , mis olud sunnivad kütusepaaki tühjaks söitma? Kui ei ole teada kaua kütusepump on toiminud siis vöis ka see nüüd viimastele meetritele jöuda. Ükski elektriajamiga pump ei salli ilma vedelikuta toimimist , pöörded töusevad sageli liiga körgeks. Samas ka lahja seguga söites vajavad küünlad ehk körgemat pinget kui normseguga toimimisel ja DI rikneb kestval ülepingel. Kui mootor/DI jahtuvad siis saab jälle veidi maad söita ja ölituld vilgutab seetöttu , et mootori tühikäigupöörded langevad liiga madalale. Korras mootoril tegelikult ka madalad tühikäigupöörded ei pöhjusta liiga madalat öliröhku. Paraku ka öli kvaliteet langeb mönedel ölimarkidel kiiremini kui teistel. Madal öliröhk aga kindlasti ei pöhjusta mootori seiskumist muul juhul kui seda öli pidevalt ei jätku ja mootor kiilub kinni.
soovitati esmalt kütusepump ja filter vahetada, Paaki ka puhastada ja värske kütus peale , et siis paistab mis saama hakkab.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#5

E Mär 20, 2023 20:51

Minul on pöörete kõikumisega olnud põhjuseks drosseklapp (sõita sai) ,aitas vahetus terve vastu. Samas on olnud probleemne ka piduri vaakumvõimendi ,tõsi selle viga ilmnes ainult pedaali vajutades ,tõmbas vajutades pöörded vaakumi lekke ( pedaali varda juures salongis) peale maha - aitas vahetus.
Saan harva sõita SAABIGA.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

E Mär 20, 2023 22:25

Lomp1986 kirjutas:
E Mär 20, 2023 17:21
soovitati esmalt kütusepump ja filter vahetada, Paaki ka puhastada ja värske kütus peale , et siis paistab mis saama hakkab.
Algupärane Walbro kütusepump kestab 250+kkm söltuvalt asjaoludest. Igasugu "tarvikud" vöivad ka 20 kkm pealt juba töölepingu löpetada. Kütusefilter kindlasti uueks , paagis ei peaks sodi olema kui keegi solkkütust pole tankinud vöi kamaluga körtti tankimise ajal sisse visanud. Kui vöimalik siis enne kütusepumba vahetust kontrollida kütuselatist survet. Kuid kütusepump enamjuhul lakkab töötamast ja söit löppeb kui seina. Ja kui uus siis parem OEM toode koos uue ämbriga , maksab küll ca 300 eur kuid toimib mitme a jooksul kindlapeale. Igasuguste vufflitega ainult üllatusi , treilerivedu,peavalu jne oodata. Selline vahepeal söidab ja ei söida vöib ka DI viga olla ja endal just 2 9-5 ga sama kogemus. Drosselklapp MY2005 l on veidi parem kui varasematel aastakäikudel ja ka 450 kkm peal toimib veel normaalselt.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#7

T Mär 21, 2023 0:03

Kui käima jäâb, kas mootorituli põleb?
Lomp1986
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 08, 2022 11:04
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#8

T Mär 28, 2023 17:43

saabu14jr kirjutas:
T Mär 21, 2023 0:03
Kui käima jäâb, kas mootorituli põleb?
Ei põle ühtegi tuld armatuuris
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#9

T Mär 28, 2023 18:40

Lomp1986 kirjutas:
E Mär 20, 2023 15:03
...tagasi sõites kui pidurdasin või seisin siis näidas õlituld ja lõpuks tipi ringil suri välja . Läks uuesti käima ja sain veidi edasi kuid hetke pärast suri taas välja, taas võtmest käima...
Et nüüd siis ei näita midagi ja ei lähe käima? Käivitub ja kõik hästi?
Lomp1986
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 08, 2022 11:04
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#10

T Apr 04, 2023 12:42

wilddog kirjutas:
T Mär 28, 2023 18:40
Lomp1986 kirjutas:
E Mär 20, 2023 15:03
...tagasi sõites kui pidurdasin või seisin siis näidas õlituld ja lõpuks tipi ringil suri välja . Läks uuesti käima ja sain veidi edasi kuid hetke pärast suri taas välja, taas võtmest käima...
Et nüüd siis ei näita midagi ja ei lähe käima? Käivitub ja kõik hästi?
Käivitub aga pidurdades vilgutab ikka õlituld
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#11

T Apr 04, 2023 14:10

Kui kõik muu on OK aga õlikann vilgub, siis karteripõhi vaja avada. Seal vaja sõel puhastada ja õlivõtturi tihend vahetada. Lisaks on seal õlitoru, kus on 2 tihendit veel, mis võivad ebatihedad olla. Õlirõhu andur võib ka anda valepositiivset signaali, ehk valetab. Lisaks on mõistlik saaled üle kontrollida. Enamasti 3. Saale nägemisest piisab. Õlipumba õlirõhu reduktori kolbi võiks ka kontrollida.
Vasta