Kuidas kontrollida õlitaset 9-5l?
Tekkis selline naljakas vaidlus ühe isikuga, mis pani mõtlema asjale, mida ma kunagi mõelnud ei olnud. Nimelt, kuidas tuleb 9-5 4 silindrilisel mootoril kontrollida õlitaset? Kas tuleks võtta õli kork pealt, puhastada varras ning panna kork korralikult tagasi (susruda alla ja keerata kinni) või panna kork lihtsalt korraks augu peale ilma, et alla suruks ja kinni keeraks? Erinevalt vaadates on tase erinev. Ise olen alati vajutanud korgi alla ja keeranud kinni ning siis uuesti lahti ja vaadanud taset.... pole tulnud pähegi kahelde, et asi võiks teisiti käia. Loodan et saite küsimusest aru :)
Algselt postitas: optimus
mul ka jama selle mõõtmisega pidevalt
et kinni saab keerata korki ka mitte pärsi alla surumiseta ja vahe on kusjuures pärsi suur.
Kehva vaadata ka selle "pommi" pealt üldiselt, eelmiste autodega poel probleemi olnud
Tihti sa seda õli ikka vaatad? 1-2 korda 10.000 km juures?
Iga ratas veab and then some!
VM väidab et ikka kinnises asendis tuleb seda kontrollida. Tõmbad varda välja, teed puhtaks, pistad sisse, kork kinnisesse asendisse ja siis uuesti välja ja näit peaks olema sedasi kõige õigem.
Vastus ei pretendeeri absoluutsele tõele :)
Vastus ei pretendeeri absoluutsele tõele :)
samas, natuke mõtlemiseks, et asja kinni keerata tuleb korki allapoole lükata, aga nagu kinni keerad nii tõuseb kork pisut ülespoole. Kui uuesti lahti teha tuleb korki jälla allapoole vajutada ennem, kui lahti keerata. Kui mõõta on vaja kinnises asendis siis tegelikult mõõdame ju ikkagi sügavamalt või mis?
Kuulge härrased. Kas mitte 9000l ja 9-5'l ei olnud see õlikorgi lukustussüsteem nagu vene autodel radiaatorikorgi lukustus? Et ei ole mitte vinti, vaid lihtsalt asetad korgi õigesse kohta, surud veidi allapoole ja keerad 90 kraadi ta lukustisse ? Sellisel juhul ei ole ju mittemiskit tarvis keerata, kuna keeramine ei mõjuta õli näitu.
Algselt postitas: epsum
Kuulge härrased. Kas mitte 9000l ja 9-5'l ei olnud see õlikorgi lukustussüsteem nagu vene autodel radiaatorikorgi lukustus? Et ei ole mitte vinti, vaid lihtsalt asetad korgi õigesse kohta, surud veidi allapoole ja keerad 90 kraadi ta lukustisse ? Sellisel juhul ei ole ju mittemiskit tarvis keerata, kuna keeramine ei mõjuta õli näitu.
Probleem ongi selles, et vajutada saab lõpuni (kuni kork enam allapoole ei lähe) või vajutada saab niipalju, et korki saab juba keerata (aga saaks veel rohkem allapoole vajutada). Nende kahe erineva vajutuse vahele jääb umbes 3-4 mm.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Käisin ka suure arutelu peale õli kontrollimas. Algul kuidagi ei suutnud aru saada kui palju seda on... Ei mingit märgistust. Siis aga taipasin. See sirge piirkond seal "tilga" peal on siis normaalpiirkond kui ma õieti aru sain. Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:
Pisike offtopic küsimus ka 9-5 omanikele. Teada, et kui keerata kohapeal rooli siis roolivõim undab nagu vanaloom. Aga kas teil on ka sellist heli sõites umbes 20-60km/h? Selline karvane tunne, et roolivõimu vedelik pissiks muutunud.
Jupats
Pisike offtopic küsimus ka 9-5 omanikele. Teada, et kui keerata kohapeal rooli siis roolivõim undab nagu vanaloom. Aga kas teil on ka sellist heli sõites umbes 20-60km/h? Selline karvane tunne, et roolivõimu vedelik pissiks muutunud.
Jupats
Algselt postitas: jupats
Käisin ka suure arutelu peale õli kontrollimas. Algul kuidagi ei suutnud aru saada kui palju seda on... Ei mingit märgistust. Siis aga taipasin. See sirge piirkond seal "tilga" peal on siis normaalpiirkond kui ma õieti aru sain. Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:
Pisike offtopic küsimus ka 9-5 omanikele. Teada, et kui keerata kohapeal rooli siis roolivõim undab nagu vanaloom. Aga kas teil on ka sellist heli sõites umbes 20-60km/h? Selline karvane tunne, et roolivõimu vedelik pissiks muutunud.
Jupats
Mul selline hääl kui rool lõpuni keerata, aga see vist on OK?
Algselt postitas: jupats
aga mul millegi pärast koguaeg...:wtf:
Sõites ka.. pisut roolikeerates
Õli vähe? Mul kunagi Omegal oli vaja iga 2 päeva tagant pool liitrit peale valada. Siis kui sõites häälitsema hakkas, oli teada, et nüüd peab valama.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Kui õlivarras on lõpuni sisse lükatud,siis õlitoru fikseerib varda.
Kollase korgi all on vedru,mis kokku vajutades laseb korgi kinni keerata.
Seega pealevajutamine keeramisel enam varda pikkust ei muuda:wise:
Kollase korgi all on vedru,mis kokku vajutades laseb korgi kinni keerata.
Seega pealevajutamine keeramisel enam varda pikkust ei muuda:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Algselt postitas: jupats
Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:
Jupats
Manual ütleb et mootoriõli kontrollimiseks lasta mootor töösoojaks käia, siis välja suretada, lasta seista 3-4min ja siis taset kontrollida.
Automaatkastil lasta saavutada mootoril taaskord töötemperatuur ning siis käiva mootoriga kontrollida õlitaset.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Võrreldes teiste minul olnud autodega, isegi minu disla 9-5 puhul pisut pani mõtlema, et no kus siis on vardal need min ja max kohad (muidugi, igapäevasele vaatajale võib see tunduda arusaamatu).