Kuidas kontrollida õlitaset 9-5l?

Vasta
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 18, 2007 12:15

Tekkis selline naljakas vaidlus ühe isikuga, mis pani mõtlema asjale, mida ma kunagi mõelnud ei olnud. Nimelt, kuidas tuleb 9-5 4 silindrilisel mootoril kontrollida õlitaset? Kas tuleks võtta õli kork pealt, puhastada varras ning panna kork korralikult tagasi (susruda alla ja keerata kinni) või panna kork lihtsalt korraks augu peale ilma, et alla suruks ja kinni keeraks? Erinevalt vaadates on tase erinev. Ise olen alati vajutanud korgi alla ja keeranud kinni ning siis uuesti lahti ja vaadanud taset.... pole tulnud pähegi kahelde, et asi võiks teisiti käia. Loodan et saite küsimusest aru :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

K Apr 18, 2007 12:29

Mina kontrollin nii, et ikka kinni keeran.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#3

K Apr 18, 2007 12:31

päris huvitav küsimus, pole ngu mõteldki selle peale, aga ise ikka kontrollin ikka kinni keerates
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 18, 2007 13:29

Visiuaalsed vaatused näitavad, et Trionic kontorllib kinni keerats ( seda küll tonnise puhul) ;)
Iga ratas veab and then some!
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 18, 2007 14:49

mul ka jama selle mõõtmisega pidevalt

et kinni saab keerata korki ka mitte pärsi alla surumiseta ja vahe on kusjuures pärsi suur.

Kehva vaadata ka selle "pommi" pealt üldiselt, eelmiste autodega poel probleemi olnud
Jürgen

#6

K Apr 18, 2007 14:53

minul ka väga harjumatu vaadata sealt :(
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 18, 2007 14:53

Algselt postitas: optimus
mul ka jama selle mõõtmisega pidevalt

et kinni saab keerata korki ka mitte pärsi alla surumiseta ja vahe on kusjuures pärsi suur.

Kehva vaadata ka selle "pommi" pealt üldiselt, eelmiste autodega poel probleemi olnud


Tihti sa seda õli ikka vaatad? 1-2 korda 10.000 km juures?
Iga ratas veab and then some!
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#8

K Apr 18, 2007 14:56

ma ikka aegajalt jälgin,et juurde ei tekiks ja vähe ei oleks.

Lähen vist vaatan jälle :)
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 18, 2007 15:00

Ma alguses mõtlesin, et see ikka väga algaja küsimus, aga nagu näha, teisedki siin sellega hädas :P
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#10

K Apr 18, 2007 15:06

Vajutan korgi alla mõõtes.mina vaatan iga ca 2000km tagant mis toimub. Mul see ikka kipub kaduma kuhugi... Ikka talda vaja ju anda.
Sent from my Monte Carlo using B236
Rass
Postitusi: 40
Liitunud: L Apr 14, 2007 13:26
Asukoht:
Auto: '98 9-5

#11

K Apr 18, 2007 15:21

VM väidab et ikka kinnises asendis tuleb seda kontrollida. Tõmbad varda välja, teed puhtaks, pistad sisse, kork kinnisesse asendisse ja siis uuesti välja ja näit peaks olema sedasi kõige õigem.

Vastus ei pretendeeri absoluutsele tõele :)
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#12

K Apr 18, 2007 15:43

samas, natuke mõtlemiseks, et asja kinni keerata tuleb korki allapoole lükata, aga nagu kinni keerad nii tõuseb kork pisut ülespoole. Kui uuesti lahti teha tuleb korki jälla allapoole vajutada ennem, kui lahti keerata. Kui mõõta on vaja kinnises asendis siis tegelikult mõõdame ju ikkagi sügavamalt või mis?
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#13

K Apr 18, 2007 16:12

Kuulge härrased. Kas mitte 9000l ja 9-5'l ei olnud see õlikorgi lukustussüsteem nagu vene autodel radiaatorikorgi lukustus? Et ei ole mitte vinti, vaid lihtsalt asetad korgi õigesse kohta, surud veidi allapoole ja keerad 90 kraadi ta lukustisse ? Sellisel juhul ei ole ju mittemiskit tarvis keerata, kuna keeramine ei mõjuta õli näitu.
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#14

K Apr 18, 2007 16:49

Algselt postitas: epsum
Kuulge härrased. Kas mitte 9000l ja 9-5'l ei olnud see õlikorgi lukustussüsteem nagu vene autodel radiaatorikorgi lukustus? Et ei ole mitte vinti, vaid lihtsalt asetad korgi õigesse kohta, surud veidi allapoole ja keerad 90 kraadi ta lukustisse ? Sellisel juhul ei ole ju mittemiskit tarvis keerata, kuna keeramine ei mõjuta õli näitu.


Probleem ongi selles, et vajutada saab lõpuni (kuni kork enam allapoole ei lähe) või vajutada saab niipalju, et korki saab juba keerata (aga saaks veel rohkem allapoole vajutada). Nende kahe erineva vajutuse vahele jääb umbes 3-4 mm.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#15

K Apr 18, 2007 17:08

Käisin ka suure arutelu peale õli kontrollimas. Algul kuidagi ei suutnud aru saada kui palju seda on... Ei mingit märgistust. Siis aga taipasin. See sirge piirkond seal "tilga" peal on siis normaalpiirkond kui ma õieti aru sain. Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:

Pisike offtopic küsimus ka 9-5 omanikele. Teada, et kui keerata kohapeal rooli siis roolivõim undab nagu vanaloom. Aga kas teil on ka sellist heli sõites umbes 20-60km/h? Selline karvane tunne, et roolivõimu vedelik pissiks muutunud.

Jupats
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#16

K Apr 18, 2007 17:34

Algselt postitas: jupats
Käisin ka suure arutelu peale õli kontrollimas. Algul kuidagi ei suutnud aru saada kui palju seda on... Ei mingit märgistust. Siis aga taipasin. See sirge piirkond seal "tilga" peal on siis normaalpiirkond kui ma õieti aru sain. Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:

Pisike offtopic küsimus ka 9-5 omanikele. Teada, et kui keerata kohapeal rooli siis roolivõim undab nagu vanaloom. Aga kas teil on ka sellist heli sõites umbes 20-60km/h? Selline karvane tunne, et roolivõimu vedelik pissiks muutunud.

Jupats


Mul selline hääl kui rool lõpuni keerata, aga see vist on OK?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#17

K Apr 18, 2007 17:37

aga mul millegi pärast koguaeg...:wtf:
Sõites ka.. pisut roolikeerates
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 18, 2007 17:48

Algselt postitas: jupats
aga mul millegi pärast koguaeg...:wtf:
Sõites ka.. pisut roolikeerates


Õli vähe? Mul kunagi Omegal oli vaja iga 2 päeva tagant pool liitrit peale valada. Siis kui sõites häälitsema hakkas, oli teada, et nüüd peab valama.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

K Apr 18, 2007 18:38

Kui õlivarras on lõpuni sisse lükatud,siis õlitoru fikseerib varda.
Kollase korgi all on vedru,mis kokku vajutades laseb korgi kinni keerata.
Seega pealevajutamine keeramisel enam varda pikkust ei muuda:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 18, 2007 18:39

kui koguaeg undab siis on vähe õli v mingi jama
Rass
Postitusi: 40
Liitunud: L Apr 14, 2007 13:26
Asukoht:
Auto: '98 9-5

#21

K Apr 18, 2007 18:39

Algselt postitas: jupats
Sel juhul on õli vähe mul. Värvus paistis ka selline oranz olevat. Käigukasti õli oli aga oma 3cm jagu üle:wtf::wtf::wtf:

Jupats


Manual ütleb et mootoriõli kontrollimiseks lasta mootor töösoojaks käia, siis välja suretada, lasta seista 3-4min ja siis taset kontrollida.

Automaatkastil lasta saavutada mootoril taaskord töötemperatuur ning siis käiva mootoriga kontrollida õlitaset.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#22

K Apr 18, 2007 19:18

asoo.. siis on teine asi
Mul oli proovides umbes 4 tundi seisnud auto:wall::wall: ei no ma vahest võin ikka lammas olla:head:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#23

K Apr 18, 2007 19:44

Võrreldes teiste minul olnud autodega, isegi minu disla 9-5 puhul pisut pani mõtlema, et no kus siis on vardal need min ja max kohad (muidugi, igapäevasele vaatajale võib see tunduda arusaamatu).
Vasta