Manuaalkastiga autol käe toetamine käigukangil

Vasta
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 18, 2007 17:58

Kui ma olen harjunud sõitma nii, et vasaku käega hoian rooli ja parem käsi puhkab käigukangil, kas see teeb kastile või käigulülitusmehhanismile kuidagi liiga ka?
Küsin sellepärast, et üks sõber, nähes kuidas ma sõidan, rääkis et selline asi võib kasti piixu keerata.
On siis see asi nii hull või on see lihtsalt loll jutt? Käsi lihtsalt toetub kangile, ma ei suru, ega kanguta seda kuidagimoodi.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 18, 2007 18:01

nu üks tark sõidukoolis rääkis mullegi seda värgeldust et surud hammasrattad vastu ja siis kulub kuidagi kuid kui nüüd häste järele mõelda siis võiks seal ju veidike õli kah olla niiet ei tea täpselt...pole ise näinud ühtegi sellise diagnoosiga käigukasti ning selle tagajärgi

ehk troosti rahvas oska äkki rääkida nendest legende...neil vast igasugusi piduseid kaste sealt läbi roomanud

meil toodi näiteks et sõida autoga millel koguaeg üks tagumine ratas plokis ....vaata mis erinevust mingil hetkel märkad nii rahakotile kui ka välimusele ja läbitavuselt:eureka:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

K Apr 18, 2007 20:11

Peale konsulteerimist Kastijumal Jürkaga selgus (küll mitte absoluutne) tõsiasi,et käe toetamine kangile ei mõju kuidagi kastile v.a. juhul,kui pidevalt ei suru nn."käiku sisse".
Käiguhoovastikus on ALATI mõningad lõtkud,mis kompenseerivad toetava käe surve käigukangile.:wise:
Seega mingeid drastilisi tagajärgi see endaga kaasa ei too.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 18, 2007 20:17

selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

K Apr 18, 2007 21:17

Ega ta päris valetanud... lihtsam on öelda, et ei tohi, kui hakata seletama, et tohib küll, aga ...
Samuti on näiteks jala siduril hoidmisega - tohib küll, kui sidurit pooles vinnas ei hoia, aga sõiduõpetajad seda ikka ei luba;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

K Apr 18, 2007 21:19

Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P

Noh, usun et ta tegelikult valetas teadlikult (ja tegelikult ainult natukene). Ehk siis üritas eos vältida situatsiooni kus keegi kätt toetades pidevalt käiku siss/välja surub. Pealegi väitis iisak, et ei pretendeeri kastijürka jutuga absoluutsele tõele (kuigi tõetera ses jutus ikkagi on).
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

K Apr 18, 2007 22:04

Minu auto eelmine omanik on sellisel viisil käigukangi nupu üsna siledaks kulutanud (ja niidid katki) e. seda saab ka probleemiks pidada (kulunud käigukangi nupp).
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

K Apr 18, 2007 22:12

Haa, seda ma arvasin ise ka, kuid väike uss jäi ikka sisse urgitsema, sellepärast küsisin targematelt üle ;)

Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P


Pakun, et nemad peavad sulle õpetama rooli hoidma asendis "kümme enne kahte", sellest ka väide, et nii kätt hoida on pahapaha ning oma sõnadele veenvuse andmiseks udutavad sinna juurde, et see lõhub kasti ;)
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#9

K Apr 18, 2007 22:18

eks ta ole...ja siis imestatakse et mõnelpool tehakse kahe kolme kuu asemel poole aasta kanti lubasid

on vante kes lihtsalt ütlevad et seda meie ei harjuta kuna me ei lõhu oma autosid ning kui tahad katseta esimesel korral argis:gun:

vabandust teemast kõrvalerääkimise ja teema risustamise pärast
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

N Apr 19, 2007 7:07

Algselt postitas: snowguy
selge herr iisak.....ühesõnaga teooria õppejõud autokoolis jälle valetas:P


Ei valetanud,teoreetiliselt kulutad sa kätt kangil hoides sünkro liugpindu.Seda lõtkuvaba mehanismi puhul(millist praktiliselt ei eksisteeri). Ise hoian ka kätt tihti kangil.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

N Apr 19, 2007 8:09

Ma kah hoian kätt kangil, harjumusest..:) Enne oli manuaal, siis oli linnas pidevalt vaja siblida selle kaikaga. Nüüd on automaat ja parema käega ei oska miskit peale hakata (vasak jalg enam ei tõmble)...:) Üritan küll pidevalt omale meelde tuletada, et roolist võiks kahe käega hoida, aga ikkagi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#12

N Apr 19, 2007 8:28

Ma pakun, et sõiduõpetaja keelab selle tegevuse hoopis sellepärast, et käte koht on roolil. Ehk siis näiteks pimedal ajal maanteel liigeldes on igal juhul mõistlik hoida rooli kahe käega, sest ainult nii on juht võimeline tegema kiireid möödapõikeid näiteks teele ilmunud loomast.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#13

N Apr 19, 2007 9:07

Algselt postitas: napoleon
Ega ta päris valetanud... lihtsam on öelda, et ei tohi, kui hakata seletama, et tohib küll, aga ...
Samuti on näiteks jala siduril hoidmisega - tohib küll, kui sidurit pooles vinnas ei hoia, aga sõiduõpetajad seda ikka ei luba;)


Siduriga on hoopis teine teema. Pooles vinnas hoidmisel kulub lihtsalt ketas, 'naisterahva tegemisel' (jala siduripedaalil hoidmisel sõidu ajal, kuid mitte otseselt vajutamisel) kulub survelaager. Ja seda üsna usinalt, kuna jookseb kaasa koguaeg. Samas normaalsel kasutamisel liigub survelaager ju eemale.
Vasta