9-5 kütusenäidik valetab ja teeb tsirkust

lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#26

N Okt 29, 2009 23:04

kas see on loogiline et keskmist kütusekulu näitab vahepeal 60 l/100.
kui ära nullida, siis läheb tagasi normaalseks.
Kas see võib olla tingitud sellest kütusenäidiku jamast?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13905
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#27

R Okt 30, 2009 8:23

väga normaalne see pole... hetkekuluks pole probleem ka 99 ette saada, aga see ei mõjuta keskmist nii suurelt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#28

L Okt 31, 2009 13:22

mis seda põhjustada võib?
on see võimalik, et sellel on mingi seos kütusenäidiku valetamisega?
loodan et tegelikult kulu niisuur ei ole.
woltzman
Postitusi: 14
Liitunud: L Okt 17, 2009 13:05
Asukoht:
Auto:

#29

L Okt 31, 2009 13:38

mul on omal ka sama probleem, aga asi veidi rohkem kontrolli all.
kütusenäiduk on peale paagi täitmist alati poole peal ja hakkab langema umbes peale100 km sõitu.
Peale kollase tule süttimist läheb paakii mingi 38-45l, oleneb kaua veel peale tule süttimist sõidan. Kuigi kompuuter näitab villast vedi jah. Täis paagiga saan sõita ca 300 km. Tegelikult saan rohkem 450-500. Enda teada peaks 9-5 aerol ka 70 l paak olema.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3145
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#30

L Okt 31, 2009 13:57

Mul hakkas sarnast pulli tegema siis kui olin paagi enne reisi silmini täis tankinud. Nii sai siis päris pikalt kilomeetreid jälgitud, et taaskord tankima minna. Eelpool kõnelejaga võrreldes sain paagitäiega sõita 800km. Praegu pole autoga piklat sõitnud, et probleemi täheldada.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#31

L Okt 31, 2009 14:01

Ma reegline pikemaid otsi sõites kusagil 300km peal suretan korra auto välja. Kui uuesti käima panna kukub ka näidik tulbisti alla poole. Ei suuda see asjandus ennast korralikult liigutada sõites.
risto.lutsu
Postitusi: 51
Liitunud: N Jaan 22, 2009 10:58
Asukoht:
Auto:

#32

K Nov 11, 2009 15:13

Mul sama jama, tankisin 12L 95 sisse alexelas, paak oli suht kuival mingi 3-5l oli vast sees ja kui paak täis näitab kohalt minnes 189km saab sõita, mul oo päris hea, tiba 3km rahulikku ja sujuvat sõitu vaatan oo 128km saan sõita siis noojah mis siis ikka 3km kukkus nagu kõvasti, ma ei imesta kui see tingitud külmast. Vana 9000 saabil ka see elektroonika näit juras:fight:
suur
Postitusi: 3923
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#33

K Nov 11, 2009 15:36

Algselt postitas: risto.lutsu
Mul sama jama, tankisin 12L 95 sisse alexelas, paak oli suht kuival mingi 3-5l oli vast sees ja kui paak täis näitab kohalt minnes 189km saab sõita, mul oo päris hea, tiba 3km rahulikku ja sujuvat sõitu vaatan oo 128km saan sõita siis noojah mis siis ikka 3km kukkus nagu kõvasti, ma ei imesta kui see tingitud külmast. Vana 9000 saabil ka see elektroonika näit juras:fight:

no "jäänud kilomeetreid" arvestatakse sõidustiili järgi pidevalt ümber. See muutus pole üldse midagi imelikku. Kui paar km linnast eemal paagi täis tangin ja maanteel sõitma hakkan, näitab ka, et saan 7-800 km. sõita. Kohe kui linna jõuan, hakkab näit kohe kiiresti vähenema. Täiesti loogiline. Seda enam, kui bensiini tilgutamise-meetodil tangid.
ipi
Postitusi: 151
Liitunud: K Juul 11, 2007 10:49
Asukoht: Rakvere
Auto:

#34

K Nov 11, 2009 15:36

Liitun siis ka kütuseseieri anomaalia klubiga.
Anomaalia tekib kui paaki on jäänu u veerand paaki kütust. Seieri järgi on veel üle 1/4 sees ja SIDi järgi saab veel sõita pea 250 km, siis süüte välja keerates ja uuesti auto käivitada on seier kõvasti kukkunud ning läbitavate km hulk ka tunduvalt vähenenud.

Teisalt olen täheldanud, et kui armatuuris hakkab punane tuluke põlema ja SID näitab et sõita saab veel mingi 70 km, siis tankima minnes maksimaalselt olen saanud tankida 57 liitrit.
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#35

K Nov 11, 2009 16:24

Algselt postitas: ipi
Liitun siis ka kütuseseieri anomaalia klubiga.
Anomaalia tekib kui paaki on jäänu u veerand paaki kütust. Seieri järgi on veel üle 1/4 sees ja SIDi järgi saab veel sõita pea 250 km, siis süüte välja keerates ja uuesti auto käivitada on seier kõvasti kukkunud ning läbitavate km hulk ka tunduvalt vähenenud.

Teisalt olen täheldanud, et kui armatuuris hakkab punane tuluke põlema ja SID näitab et sõita saab veel mingi 70 km, siis tankima minnes maksimaalselt olen saanud tankida 57 liitrit.

Kui naljakas see ka ei ole, on mul täpselt samasugune kamm. Just 1/4 ndiku pealt kukub näidik potsti sinna punase piiri peale ja lööb tule põlema, kuigi paagis võib veel julgelt 15 liitri kanti olla:gun:
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#36

K Nov 11, 2009 16:51

Jagan oma kogemusi :

Kütusekulu näitab see umbes 11.4-12.4 . Arvestan et on 12 keskmine.
Panen iga nädal 37 liitrit sisse (RON 98) ja sõidan sellega 300 km .
Kui hakkab punane lamp põlema, siis ma tean et bensu jääb 100 km (le)
Minimaalne SIDi DTE oli mul 24 km , ja auto ikka sõitis , aga kohe bensujäämale :), ehk vähem kui see, mina ei julgenud enam sõita.

Küsimus, kas auto on võimalik hetkekulu ka vaadata? Sest mina oskan ainult keskmisekulu vaadata
Mõnikord , kui bensut on suht vähe , ja auto seisab niimodi et tagumik on madalam kui nina, siis hakkab see väiksem bensujääki näitama, kuid paari km pärast näed et DTE on oluliselt suurem kui oli sõidu algusel.
praktikant
Postitusi: 371
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#37

L Nov 14, 2009 0:07

Tundub, et siin räägitakse läbisegi kahes eri asjast:
- kütusenäidiku valetamisest. No kui valetab, siis tuleb korda teha. Herr Trionic on selle asja täielikult ära kirjeldanud.
- DTE näidust. Mul on kusagilt meelde jäänud, et DTE näit arvutatakse kasutades viimati läbitud 20 km kütusekulu, st. et see näit on absoluutne sellel eeldusel, et sõidate edaspidi samamoodi nagu eelnevad 20 km. Parandage kui eksisin. Ja loomulikult mõjutab valetav näidik ka DTE näitu.

AntonG: hetkekulu näitu 9-5-l ei ole, tõenäoliselt SAABiomaniku psüühika kaitsmiseks. Võib juhtuda, et nõrgem tervis ei pea vastu näidule 48l/100km.
Aga selle SAAB autost välja pressida: esimene näit pärast nullimist sõidu ajal ongi mingi hetke kulu.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#38

L Nov 14, 2009 0:24

Oi ma olen nii saanud ropult suure numbi, nullid ära ja kohe pressid pedaal põhjas minema. Liigubki sinna 100l/100km kanti :D
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 496
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#39

P Nov 15, 2009 18:41

Kuna minu SAAB veel suhteliselt vähe sõitnud siis kütusenäidiku seier tõuseb/langeb sujuvalt. Aga hiljuti juhtus midagi sellist mida varem pole täheldanud. Kui siiani liikus auto ka peale seda kui SID displeil arvatavalt veel läbitav distants oli 0 km ja ükskord ka nii üle 50 km kuni tanklani jõudsin(5 l mootorsaele mõeldud bensa oli punsuga kaasas). Siis viimane kord hakkas mootor puterdama veel 10 km arvatava võimaliku distantsi juures. Õnneks tankla oli 200 m kaugusel ja nõksutades sinna jõudsin. Kui palju on lubatud 2taktimootori õli bensiinile lisada , et see niiskuse kahjustusi kütusepaagis veidi siluks ja kütusetaseme anduri uuesti õigeid näitusid SID ile edastama paneks. Muidugi nii , et katalüsaator ega kümned andurid seetõttu kahjustada ei saaks. Panin ka mingit niiskuse eemaldamise ja pihustite puhastamise löga tankimise ajal bensiinile sekka kuid sel purgil polnud isegi täpset doseerimisjuhendit peal.
praktikant
Postitusi: 371
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#40

T Nov 17, 2009 10:41

eks sellesse eeldatava läbisõidu näitu peab loominguliselt ja kriitiliselt suhtuma. :nono:
10 km läbimise jaoks on vaja 1 liiter kütust. Vaevalt, et kütusenäidik SAAB nii täpselt mõõta.
Vana hea kollane tuli on ikka abiks.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#41

T Nov 17, 2009 10:58

Enda autol on nii, et reeglina esimese poole paagiga saab sõita ca 2/3 teest ja ülejäänud poolega 1/3. Samas kui juba seier punasele kukub, siis sealt edasi tundub õigesti näitavat.
9-5-ga olen saanud kompuutrinäidu 15km peale ja tundus täiesti reaalne, sest 70L läks sisse.

9000-ga on arvuti ka 0km näidanud (sattusin ootamatult pikka ummikusse) ja peale seda läks 64L sisse.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
napoleon
Postitusi: 1492
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#42

T Nov 17, 2009 11:26

Algselt postitas: LeLeonNoire
Aga hiljuti juhtus midagi sellist mida varem pole täheldanud. Kui siiani liikus auto ka peale seda kui SID displeil arvatavalt veel läbitav distants oli 0 km ja ükskord ka nii üle 50 km kuni tanklani jõudsin(5 l mootorsaele mõeldud bensa oli punsuga kaasas). Siis viimane kord hakkas mootor puterdama veel 10 km arvatava võimaliku distantsi juures. Õnneks tankla oli 200 m kaugusel ja nõksutades sinna jõudsin.


Natuke OT, aga ei saa aru, miks peab paagi ilmtingimata tilgatumaks sõitma. Minu 9-5 paak on manuali järgi 70l, kõige rohkem on mul sinna läinud 63l, kuna tangin enamasti esimesel võimalusel, kui kollane tuli põlema hakkab, samuti võtan enne pikemat otsa alati paagi täis.
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto:

#43

T Nov 17, 2009 14:36

enda autol olen paaki täis võttes ka 74 liitrit sisse kallanud ning DTE ei olnud mitte nullis. kas nöörivad mind tanklaomanikud või ei ole see paak mitte 70 liitrit?

foxeri jutule sellest, kuidas tema tonnise kütus kulub, kirjutan ka oma 9-5ga alla. esimene pool paaki kulub väga mõistlikult, kuid teine pool kuni tulukese süttimiseni tunduvalt kiiremini.
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#44

E Nov 30, 2009 13:24

nagu keegi eelnevalt mainis, kas võib siis tilgake õli paaki asja paremaks teha? Ütleme ausalt, nõme on sõita ja samal ajal kalkuleerida kuna igaksjuhuks tankima peaks minema :drive:
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#45

K Dets 02, 2009 16:29

Algselt postitas: Trionic
Anduri(reostaadi )halb kontakt on tüüphäda 9-5/9-3OG`del. Natuke tuleb liugkontakti eelpingestada mehaaniliselt ning saabki hea.


See suhteliselt vana teema küll juba, kuid kas sa oled proovinud seda eelpingestada? Kas aitas ja kas see on kodustes tingimustes remonditav?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7085
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#46

K Dets 02, 2009 18:10

Loomulikult on,kui suudad kütusetorud eemaldada võtturikaanest,ilma,et otsikud puruneks.
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#47

K Dets 02, 2009 18:56

Algselt postitas: Trionic
Loomulikult on,kui suudad kütusetorud eemaldada võtturikaanest,ilma,et otsikud puruneks.


Nii asi areneb. :head: Aga kas nende kütusetorude ilma otsikute purustamiseta eemaldamine võtturikaanest, on nii raske, et sinna on vaja üleloomulikke jõudusid?
Kas see võtturi kaan on see tagumise istme all olev auguke kust vajadusel paaki pääseb?

Sorry kui väga villast panen :freak: ma suht võõras nendel teemadel
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7085
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#48

N Dets 03, 2009 7:47

Üleloomulike jõududega need otsikud/klapid purunevadki.Loominguliselt tuleb neile läheneda.
Tagaistme all on plekist luuk,selle all võtturi kaas.Pump on võtturi sees, reostaat korpuse peal küljes.
lauriclf
Postitusi: 61
Liitunud: P Aug 30, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#49

K Dets 09, 2009 13:42

Algselt postitas: Trionic
Üleloomulike jõududega need otsikud/klapid purunevadki.Loominguliselt tuleb neile läheneda.
Tagaistme all on plekist luuk,selle all võtturi kaas.Pump on võtturi sees, reostaat korpuse peal küljes.


Okei. Aga kuna sa oled kogenenum:wise:, vb oskad anda loomingulisi näpunäiteid. Vaatasin, et seal on sellised tagasitõmmatavad plastikust klambrid. Kas piisab ainult nende lahti päästmisest?
ei tahtnud korraga murdma hakata, äkki jääb loomingulisust muudu :fight:
amazon
Postitusi: 93
Liitunud: E Apr 13, 2009 14:01
Asukoht:
Auto:

#50

N Veebr 25, 2010 20:08

Algselt postitas: Trionic
Üleloomulike jõududega need otsikud/klapid purunevadki.Loominguliselt tuleb neile läheneda.
Tagaistme all on plekist luuk,selle all võtturi kaas.Pump on võtturi sees, reostaat korpuse peal küljes.



Kas nende torude hinnaks võib olla 1300 EEK tükk?
Mul endal läks bensupump vahetusse, täna helistati ja öeldi, et kuna kütusetorude plastliited juba eelnevalt liimitud, siis nüüd uuesti katki ja vaja välja vahetada. Et lisaks veel 2x1300 EEKu. Kas mingit alternatiivi pole sinna? :conf:
Vasta