Saab 9-5 ja amordid

Vasta
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#1

T Mai 15, 2007 20:32

Niisiis mõningad küsimused, mida targemad oskavad kindlasti kommenteerida. Mis amordid on 9-5 all, tehasest tulnuna, kas õli või gaas. Ise arvan et õli amort. Aerol on äkki gaasikad või? Teine küsimus on et millistega võiks õli amordid vahetada? Varasemates teemades on juttu olnud küll 9000 amordi vahetamine kõige nõrgema bilsteini vastu, milledega on auto käitumine oluliselt paranenud. Mõtted, kogemused:?:?
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

T Mai 15, 2007 20:49

9-5 aero 2000 aasta all taga õlid. sai vahetatud sacsh´ide õlide vastu. tulemus: töötavate amortidega ikka parem!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#3

T Mai 15, 2007 20:59

Eks tutikate amortidega on kindlasti oluliselt parem. Antud juhul on minul amordid korras (Nädalavahetusel tegin amorditesti) aga olen enam kui kindel et kui õli omad vahetada gaasikate vastu, siis tulemus on palju parem:eureka:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#4

T Mai 15, 2007 23:40

Pooldan samuti gaasikaid:thumb:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#5

K Mai 16, 2007 8:44

kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#6

N Mai 17, 2007 19:58

Mhh, teema vist tiba vale koha peal. Vaaria ei ole nagu õige koht. Palun, kes saab, see parandab ehk ära selle apsu.
Niisiis, kas ei ole siis kellegil rohkem tarka infot jagada. Mnjah eks väljas ilm ka ju ilus. :cool: Kellel ikka aega foorumit lugeda :drink:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

R Mai 18, 2007 11:02

Ka mina, kes oma SAABiga Eestimaa teedel vurand juba 58 000 kilomeetrit, tegin äsja amorditesti ja oh imet, kestavad veel, eriti esimesed. Samas ei tea, millal need (eelmise omaniku ajal Belgias) alla on pandud, selle kohta paraku ajalugu puudub (ka hooldusraamatus). SAAB sõitnud siis juba üle 200 000 km. Ja vähemalt esimesed olid Sacsh-id Saabi märkidega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

L Mai 19, 2007 8:54

Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka

pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#9

L Mai 19, 2007 17:42

Mhh, sain oma küsimusele nüüd ka vastuse. Mille poolest aga erineb aero vedrustus tava 9-5 -est. aerol jäigemad vedrud??
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
dohman
Postitusi: 153
Liitunud: N Apr 26, 2007 17:41
Asukoht:
Auto:

#10

L Mai 19, 2007 22:12

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka

pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.

the wheel suspension comprises a MacPherson strut with cylindrical coil and bouble-action gas dampers. There is also an anti-roll bar and subframe.
:facts:
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#11

P Juun 10, 2007 21:53

Huvitav kui tõepähe võib neid amordi teste võtta. Olen nagu siit ja sealt kuulnud et tulemused võivad olla eksitavad. Tulemus oli siis esimesed 71% ja 72% tagumised siis 77%. See pidavat olema väga hea. No aga miks siis ei ole pagan küll hea sõita :wall: Sõbral on 2003 aasta 9-5 ja selle juhitavus on ikka tiba minu omast parem. Muidugi uuemal on vist stabika varras ka jäigem?? Samas aga pole ju loogiline et auto on 8 aastat vana ja üle 250 tuhande sõitnud, siis ei saa ju amort olla enam kaugeltki ju uus. Jagate ehk mõtteid kommentaare??
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

E Juun 11, 2007 6:45

Väga subjektiivne on amorditest.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

E Juun 11, 2007 8:29

Amorditest valetab juba siis kui rehvid erineva rõhuga.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#14

E Juun 11, 2007 8:59

Rõhk võib mõjutada, kuid see test jääb ikkagi väga subjektiivseks. Nii uute, kui vanade amortide testi tulemus on hall keskmine. Mõtetu. Tonnise amordid tuli ruttu ruttu ära vahetada, vaatamata testi üsna headele tulemustele.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

E Juun 11, 2007 9:54

Amorditest rohkem katkise amordi tuvastamiseks, väiksemaid kulumisi see adekvaatselt ei hinda. Ikka see vana hea käega õõtsutamise test - surud poritiiva paar korda alla, niiet õõtsuma hakkab ja siis lased lahti, peale seda hetke tohtis vist ühe täisvõnke (üks õõts üles ja alla) teha, kui jääb pikemalt võnkuma siis on amordi tervis kehvakene.
Ja sõiduomadusi mõjutavad peale amortide veel ka kinnituspuksid ja stabikavarda puksid. Viimased ei pruugi sugugi pealtnäha halvad välja näha. Just vahetsin tonnisel esi ja tagavarda puksid ära ja hoopis teine asi sõita. Kuigi need olid terved ja kumm pehme olid keskavad siiski kõvasti suuremaks kulunud. Sõiduomadustes andis see ikka kõvasti tunda. Ega siis asjata stabikavarda nimeks stabiilsuse varras ole ;)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#16

E Juun 11, 2007 10:09

Meie oludes enamasti ei saa amort nii kaua all olla et nn. äraväsib(õõtsuma hakkab). Pigem hakkab amort ennem kolisema. Minul oli vasak tagumine amort pooleks!! ja ei õõtsunud midagi:D parem pisut õõtsus.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#17

E Juun 11, 2007 19:39

Mnjah, tuleb rahakotti kergendada ja uued alla osta. Olen siit sealt uurinud ja saaksin ise päris hea hinnaga kätte bilsteini B6. Tea kas teeb liiga jäigaks:?:?
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

E Juun 11, 2007 21:44

ei usu, et märgatavat vahet stockiga märkad. Amordi vahetus muudab nii või naa olemise pisut jäigemaks kui muidu.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#19

E Juun 11, 2007 21:48

Arvad, küsin seda selle pärast et B6 ei ole mitte kõige pehmeb bilstein. B4 peaks olema kõige pehmem. Edasi B6 ja B8. Viimane siis eriti jäik. Rohkem ringraja sõituks.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Vasta