Saab 9-5 ja amordid
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Niisiis mõningad küsimused, mida targemad oskavad kindlasti kommenteerida. Mis amordid on 9-5 all, tehasest tulnuna, kas õli või gaas. Ise arvan et õli amort. Aerol on äkki gaasikad või? Teine küsimus on et millistega võiks õli amordid vahetada? Varasemates teemades on juttu olnud küll 9000 amordi vahetamine kõige nõrgema bilsteini vastu, milledega on auto käitumine oluliselt paranenud. Mõtted, kogemused:?:?
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
9-5 aero 2000 aasta all taga õlid. sai vahetatud sacsh´ide õlide vastu. tulemus: töötavate amortidega ikka parem!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Eks tutikate amortidega on kindlasti oluliselt parem. Antud juhul on minul amordid korras (Nädalavahetusel tegin amorditesti) aga olen enam kui kindel et kui õli omad vahetada gaasikate vastu, siis tulemus on palju parem:eureka:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Mhh, teema vist tiba vale koha peal. Vaaria ei ole nagu õige koht. Palun, kes saab, see parandab ehk ära selle apsu.
Niisiis, kas ei ole siis kellegil rohkem tarka infot jagada. Mnjah eks väljas ilm ka ju ilus. Kellel ikka aega foorumit lugeda :drink:
Niisiis, kas ei ole siis kellegil rohkem tarka infot jagada. Mnjah eks väljas ilm ka ju ilus. Kellel ikka aega foorumit lugeda :drink:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ka mina, kes oma SAABiga Eestimaa teedel vurand juba 58 000 kilomeetrit, tegin äsja amorditesti ja oh imet, kestavad veel, eriti esimesed. Samas ei tea, millal need (eelmise omaniku ajal Belgias) alla on pandud, selle kohta paraku ajalugu puudub (ka hooldusraamatus). SAAB sõitnud siis juba üle 200 000 km. Ja vähemalt esimesed olid Sacsh-id Saabi märkidega.
Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka
pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: jupats
kas tõesti olid esimestel 9-5tel õliamordid all?
Mul 2001 ja kui küsisin VM´ist (siis kui tagumisi vahetati) ,et kas mul on õli või gaas siis öeldi, et loll oled we?:D gaasid ikka
pole neil kunagi mingeid mittegaasamorte olnud tõesti.
the wheel suspension comprises a MacPherson strut with cylindrical coil and bouble-action gas dampers. There is also an anti-roll bar and subframe.
:facts:
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Huvitav kui tõepähe võib neid amordi teste võtta. Olen nagu siit ja sealt kuulnud et tulemused võivad olla eksitavad. Tulemus oli siis esimesed 71% ja 72% tagumised siis 77%. See pidavat olema väga hea. No aga miks siis ei ole pagan küll hea sõita :wall: Sõbral on 2003 aasta 9-5 ja selle juhitavus on ikka tiba minu omast parem. Muidugi uuemal on vist stabika varras ka jäigem?? Samas aga pole ju loogiline et auto on 8 aastat vana ja üle 250 tuhande sõitnud, siis ei saa ju amort olla enam kaugeltki ju uus. Jagate ehk mõtteid kommentaare??
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Väga subjektiivne on amorditest.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Rõhk võib mõjutada, kuid see test jääb ikkagi väga subjektiivseks. Nii uute, kui vanade amortide testi tulemus on hall keskmine. Mõtetu. Tonnise amordid tuli ruttu ruttu ära vahetada, vaatamata testi üsna headele tulemustele.
Amorditest rohkem katkise amordi tuvastamiseks, väiksemaid kulumisi see adekvaatselt ei hinda. Ikka see vana hea käega õõtsutamise test - surud poritiiva paar korda alla, niiet õõtsuma hakkab ja siis lased lahti, peale seda hetke tohtis vist ühe täisvõnke (üks õõts üles ja alla) teha, kui jääb pikemalt võnkuma siis on amordi tervis kehvakene.
Ja sõiduomadusi mõjutavad peale amortide veel ka kinnituspuksid ja stabikavarda puksid. Viimased ei pruugi sugugi pealtnäha halvad välja näha. Just vahetsin tonnisel esi ja tagavarda puksid ära ja hoopis teine asi sõita. Kuigi need olid terved ja kumm pehme olid keskavad siiski kõvasti suuremaks kulunud. Sõiduomadustes andis see ikka kõvasti tunda. Ega siis asjata stabikavarda nimeks stabiilsuse varras ole ;)
Ja sõiduomadusi mõjutavad peale amortide veel ka kinnituspuksid ja stabikavarda puksid. Viimased ei pruugi sugugi pealtnäha halvad välja näha. Just vahetsin tonnisel esi ja tagavarda puksid ära ja hoopis teine asi sõita. Kuigi need olid terved ja kumm pehme olid keskavad siiski kõvasti suuremaks kulunud. Sõiduomadustes andis see ikka kõvasti tunda. Ega siis asjata stabikavarda nimeks stabiilsuse varras ole ;)
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Meie oludes enamasti ei saa amort nii kaua all olla et nn. äraväsib(õõtsuma hakkab). Pigem hakkab amort ennem kolisema. Minul oli vasak tagumine amort pooleks!! ja ei õõtsunud midagi:D parem pisut õõtsus.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Mnjah, tuleb rahakotti kergendada ja uued alla osta. Olen siit sealt uurinud ja saaksin ise päris hea hinnaga kätte bilsteini B6. Tea kas teeb liiga jäigaks:?:?
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Arvad, küsin seda selle pärast et B6 ei ole mitte kõige pehmeb bilstein. B4 peaks olema kõige pehmem. Edasi B6 ja B8. Viimane siis eriti jäik. Rohkem ringraja sõituks.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)