9-5 esiratta laagrist.

Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

N Juun 21, 2007 16:35

Nimelt sai ca. 25 000 km tagasi üks undama hakanud esiratta (kõrvalistuja poolne) laager vahetatud ja nüüd juba pikemat aega jälle mingi süvenev undamine alanud. Kuni seni ei saanud aru, kumb pool undab (pigem tundub, et ees, kuid ei saanud aru, kas parem-vasak). Siis nüüd tundub jälle sama laager häält tegema :angry:. Samas laager sellel autol korpuses ja ei ole ju võimalik midagi paigaldades valesti teha, kallis ka.
Siit siis küsimus:
1. Kui kaua üldse võiks 9-5 esi ja taga ratta laagrid vastu pidada, kui veljeks ka 17".
2. Kas Eestis peale SKF polegi alternatiivseid teisi tootjaid müüa.
3. Või sattusin lihtsalt s.... otsa.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

E Juun 25, 2007 15:32

Üle saja vaatamise, aga kellelgi pole nii konkreetsetele küsimustele vastanud
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

E Juun 25, 2007 20:41

Üks mõte selline...oled ikka kindel, et õige laagri vahetasid?
Oli mul tonnisel ka undamine vasakul pool, kui auto esiotsa üles tõstsin ja lasin ratastel käia, selgus et hoopis parempoolne laager undas.
Muuseas kaassõitjad olid samuti kindlad, et müra tuleb just vasakult, aga võta näpust ;)
Lõpuks vahetasin mõlemad, sest kui üks läbi, läheb üsna kohe ka teine.

Võibolla sattusid tõesti s..a otsa, kuigi SKF peaks täiesti normaalne olema.

edit: üks võimalus veel selline, et mõlemad olid läbi. Nüüd kui ühe vahetasid, tuli teise undamine esile.
Aga ikka...salongist on vahest üsna raske arvata kumb tegelikult undab.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#4

E Juun 25, 2007 20:44

Ikka kindel, sest peale vahetust oli ju vaikus.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

E Juun 25, 2007 20:48

Algselt postitas: aatom
Ikka kindel, sest peale vahetust oli ju vaikus.

Kindluse mõttes siiski tõsta esiots üles, kusagil teeninduses kasvõi. Peaks ju laagril mingi garantii ka olema.
17" velg nüüd küll midagi ei tee. Isegi siis kui ta tuntavalt kõver on, peab korralik laager suht kaua vastu.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#6

T Juun 26, 2007 11:01

mul ka eelmisel suvel oli rattalaagri riknemise kahtlus. Tundus nagu tagumisest rattast.
Lasin siis suvalises teeninduses auto üles tõsta ja kontrollida, kuid selgus et probleem ei seisnenud laagris vaid rehvides, mis tekitasid päris kõva undamist.
See aasta uued rehvid ja autos on vaikus.
romza
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

T Juun 26, 2007 11:10

Rehvide undamine on variant aga see muutub sõltuvalt teest, pinnatud asfalt v. täiesti sile. Sõida ja saad teada.
Mulle tundub kõrva järgi laagri diagnoosimine üldse kahtlane tegevus, masinal ju müraiso pandud ja vähegi toimivad puksid ei kanna heli ka konstruktsioonide kaudu edasi. Niiet suht raske kindlaks teha mis laager undab.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#8

T Juun 26, 2007 11:29

Kui sa ise vahetasid, kas sa siis nõutud jõumomendiga kinnitusmutri ka kinni tõmbasid? Muidu ei ole mingi probleem, et laager läbi. Mul läks kord esirattalaager läbi 2000km pärast, kuna ei pingutatud piisava momendiga. Kah oli SKF, ega muud.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#9

T Juun 26, 2007 13:39

üks selline uitmõte. olen sarnast asja kogenud klassikul. Vahetasin pooltelge ja siis miskil hetkel hakkas rattalaager roppu moodi huilgama ja see läks hullemaks mitte päevade ega nädalatega, vaid tundidega.

Tuli välja, et rummu tagasi pannes ei osanud ma sellega arvestada, et tegemist ei ole pingutatava laagriga, vaid blokklaagriga. Viimane tuleb kinni väänata ropu jõuga, a la padruni ja poolteistmeetrise jõuõlaga. Samas kui pingutatav laager tõmmatakse väga tunde järgi ja siis kärnitakse mutter kinni...
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

T Juun 26, 2007 14:04

9-5 suur mutter tahab 170Nm saada pluss veel 45 kraadi ulatuses lisapingutust.
Samas 9000-nde mutrit tuleb tõesti loomajõuga väänata - 280...300Nm.

Pingutada e. "peale keerata" pole seal midagi, õige momendiga kinni ja korras on. Kaks kuulide rida on laagrisse suletud, ka määrida ei saa (kui läbi siis läbi) nagu see pingutataval koonuslaagril võimalik oli.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Juun 26, 2007 14:09

Algselt postitas: sebastian
9-5 suur mutter tahab 170Nm saada pluss veel 45 kraadi ulatuses lisapingutust.
Samas 9000-nde mutrit tuleb tõesti loomajõuga väänata - 280...300Nm.

Pingutada e. "peale keerata" pole seal midagi, õige momendiga kinni ja korras on. Kaks kuulide rida on laagrisse suletud, ka määrida ei saa (kui läbi siis läbi) nagu see pingutataval koonuslaagril võimalik oli.

Parandaks natuke. 170Nm+45`on kasutatud mutril ehk siis,kui vaja lihtsalt lahti võtta.
Kui näiteks pooltelje otsa vahetada siis on 290Nm-uue mutri ja keermega.:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

T Juun 26, 2007 14:45

Algselt postitas: iisak
Parandaks natuke. 170Nm+45`on kasutatud mutril ehk siis,kui vaja lihtsalt lahti võtta.
Kui näiteks pooltelje otsa vahetada siis on 290Nm-uue mutri ja keermega.:facts:

Selge.
See tähendab, et Mitchell'i kataloogi järgi võib ainult tonniste mutreid keerata, 9-5 on neile vist liiga uus asi ;)

Oma eelmisel tonnisel panin mutri ja võtme otsa vähemalt 3m toru (rauast aiaposti). Kaks meest väänasid ja oleksid vist autole pöörde peale väänanud...mutter keeldus kategooriliselt lahti tulemast.
Ja kõik sellest, et üks "teadja" keeras mutri eelnevalt veel kõvemini kinni, öeldes, et nii võib mõneks ajaks müra lõppeda.
Eks vist kogemustest-oskustest jäi kah puudu sel lahtikeeramisel..:P
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#13

T Juun 26, 2007 15:11

Ise ma ei vahetanud seda laagrit, vaid ostsin laagri ja lasin teeninduses vahetada. Seni olen ma kõigil oma autodel suutnud "kõrva" järgi tuvastada undava laagri, lihtsalt kui kurv vasakule, siis langeb suurem koormus kõrvalistuja poolsele laagrile (see parem-vasak tekitab mulle alati suurt segadust, ehk kuidas nimetada, olen küll insener, kuid mitte autode alal (kuid kunagi olid "traktoristi" paberid:P)). Ja ega 9-5 selles osas sugugi erine, kuigi müraisolatsiooni rohkesti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

T Juun 26, 2007 18:38

Algselt postitas: aatom
...lihtsalt kui kurv vasakule, siis langeb suurem koormus kõrvalistuja poolsele laagrile

Täpselt nii arvasin isegi ;)
Ilmselt oleneb kaherealise kuullaagri puhul see kumb "rida" läbi on, kas välimine või sisemine. Ideeliselt peaks laager küll ühtlaselt kuluma, aga kui all näiteks vale offsetiga velg, langeb koormus siiski erinevalt.
Lihtsalt kõver või viskav velg kulutab ühtlasemalt.

Kuidas seda seletada...kui keerad vasakule ja läbi on parempoolse rattalaagri sisemine kuulide ring, langeb koormus välimisele ringile ja "kohiseb" vähem.
Teist mõistlikku põhjust nagu ei näe...

Kindlasti juba OT, aga...ostsin rattalaagri ja palusin meistrimehel ära vahetada (ei olnud see saabiteenindus:) ). Härra nii tegigi nagu ütlesin, koukis vasakpoolse küljest, viskas selle teeninduse ukse ees olevasse prügikasti, uus laager külge ja aidaaa.
Sõitsin päeva ja krt., tundsin et miski valesti. Undab sunnik ikka! Järgmisel päeval tagasi, meister kergitab auto üles ja ennäe...parempoolne kah nagu läbi. Õnneks oli prügikastis eelmisel päeval vahetatud vana (ja täiesti korras!) laager veel alles. Õnneks, kuigi maksin muidugi kahe vahetuse eest :P
Ei saa kuulmist alati usaldada ;)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#15

T Juun 26, 2007 18:47

Tänud soovitamast, eks proovin siis Saabi "maast lahti" saada kusagil ja lasta kontrollida, loogiline ju oleks, et nüüd läbi teise poole (eelmine oli kõrvalistuja poolne, seega nüüd juhipoolne) laager. Mine tea?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#16

K Juun 27, 2007 9:42

Aru ma ei saa, miks inimesed laagreid paaris ei vaheta... :poke:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#17

K Juun 27, 2007 9:48

Algselt postitas: MadMan
Aru ma ei saa, miks inimesed laagreid paaris ei vaheta... :poke:


Aga ole hea ja seleta, milleks see veel võiks hea olla. Seni on minu autodel vasak-parem laagrite vahe olnud 30K ... 50K kilomeetrit, mis mõnel kasutajal tähendab rohkem, kui aastast intervalli.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#18

K Juun 27, 2007 9:55

Kuskil töökojas kunagi soovitati nii talitada ja nagu eelnevast tekstist välja lugeda võib, siis ühe laagri vahetamine undamist ei kaota, kuna mõnel juhul vahetatakse vale laager. Koormuseta keerutamine ei anna ka alati ühest vastust. Ma olen seni kõik rattalaagrid (esimesed) lasknud vahetada paaris ja igasugused undamised selle koha pealt on lõppenud. Kuuldavale on tulnud hoopis muud hääled...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 27, 2007 9:56

Algselt postitas: aatom
Algselt postitas: MadMan
Aru ma ei saa, miks inimesed laagreid paaris ei vaheta... :poke:


Aga ole hea ja seleta, milleks see veel võiks hea olla. Seni on minu autodel vasak-parem laagrite vahe olnud 30K ... 50K kilomeetrit, mis mõnel kasutajal tähendab rohkem, kui aastast intervalli.

Lisas veel majanduslik pool. Kas panen korraga 2 või 4 tuhat hakkama.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#20

K Juun 27, 2007 10:01

9-5 puhul on jah laagri hind problemaatiline. NG900 ja Bemmi (sarnaneb 9-5 omale) esirattalaagrid on saadaval nö B-osana, mille hind on oluliselt sõbralikum. Aga meelerahu maksab ka midagi ja igasugu undamised ning vibreerimised ajavad mind marru rooli taga.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#21

K Juun 27, 2007 10:09

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: aatom
Algselt postitas: MadMan
Aru ma ei saa, miks inimesed laagreid paaris ei vaheta... :poke:


Aga ole hea ja seleta, milleks see veel võiks hea olla. Seni on minu autodel vasak-parem laagrite vahe olnud 30K ... 50K kilomeetrit, mis mõnel kasutajal tähendab rohkem, kui aastast intervalli.

Lisas veel majanduslik pool. Kas panen korraga 2 või 4 tuhat hakkama.


Isegi rohkem, ma ei leidnud odavamat, kui 2,5K tüki hind (letihind 2,9K).
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#22

T Juul 21, 2009 10:44

Kuna antud teema tegemisest möödas juba üle 2 aasta, siis panen teistele lugemiseks, et mis sai:

Tookord sai vahetatud kõrvalistuja poolne esiratta laager, juhipoolne siiamaani vahetamata ja tundub, et ei unda endiselt.

Ehk siis viga sel hetkel, kui postituse/küsimuse tegin, oli hoopis kulunud GoodYear rehvides (mudelit ei mäleta, sooned olid vaid diagonaalsed e. siis suht koht väheste soontega), peale rehvivahetust rahu majas.
Ja selle ajaga (e. laagri vahetusest) olen kuskil üle 50 000 kilomeetri maha sõitnud.
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#23

T Juul 21, 2009 11:08

mul ka mingi hääl tuleb, tundub et rehvid on selle põhjuseks, sel nädalal vahetan
Vasta