B308E modifitseerimine

Vasta
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#1

K Dets 05, 2007 23:07

Ühes varasemas teemas sai viidatud Opeli X30XE tüüpprobleemidele, mis 90% esinevad ka Saabil.
Küsimus seoses õlijahutusega:
Kas piisab kui asendada plokisisene vesijahutus tavalise R4 õhkjahutusega? Või peab panema midagi kobedamat?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 05, 2007 23:46

veidi pildimaterjali ka

V6 originaal
Pilt

R4
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

N Dets 06, 2007 3:55

Kindlasti piisab.
Ja mitte "plokisisene vesijahutus",vaid -õlijahutus. Pisike õliradiaator (esimesel skeemil nr.1) kipub aastate jooksul lekkima hakkama kõrgemate õlirõhkude juures. Alul lekib õli veesärki. Kui seda piisavalt vara ei avastata, halveneb mootori jahutatavus. Kõikjale mootori sisepindadele tekkiv emulsioon juhib halvasti soojust ja kittides kinni temperatuurianduri, ei näe ka temp.kellalt tõest tulemit ( kell on kalibreeritud näitama vahemikku ca.75-115 kraadi osuti skaala keskel olevana)mistõttu algavad lokaalsed ülekuumenemised plokikaantes, mistõttu need kõverduvad. Lõpuks jõuab löga ka mootorisse.
9-5`tel pole selle veaga veel pidanud tegelema.Tonnistel küll.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

N Dets 06, 2007 7:54

V6 mootoritel on vist temperatuuri kõikumine päris suur. Näiteks silindrid väljast võrreldes silindri ridade vahelt.
Vasta