Ühes varasemas teemas sai viidatud Opeli X30XE tüüpprobleemidele, mis 90% esinevad ka Saabil.
Küsimus seoses õlijahutusega:
Kas piisab kui asendada plokisisene vesijahutus tavalise R4 õhkjahutusega? Või peab panema midagi kobedamat?
B308E modifitseerimine
Kindlasti piisab.
Ja mitte "plokisisene vesijahutus",vaid -õlijahutus. Pisike õliradiaator (esimesel skeemil nr.1) kipub aastate jooksul lekkima hakkama kõrgemate õlirõhkude juures. Alul lekib õli veesärki. Kui seda piisavalt vara ei avastata, halveneb mootori jahutatavus. Kõikjale mootori sisepindadele tekkiv emulsioon juhib halvasti soojust ja kittides kinni temperatuurianduri, ei näe ka temp.kellalt tõest tulemit ( kell on kalibreeritud näitama vahemikku ca.75-115 kraadi osuti skaala keskel olevana)mistõttu algavad lokaalsed ülekuumenemised plokikaantes, mistõttu need kõverduvad. Lõpuks jõuab löga ka mootorisse.
9-5`tel pole selle veaga veel pidanud tegelema.Tonnistel küll.
Ja mitte "plokisisene vesijahutus",vaid -õlijahutus. Pisike õliradiaator (esimesel skeemil nr.1) kipub aastate jooksul lekkima hakkama kõrgemate õlirõhkude juures. Alul lekib õli veesärki. Kui seda piisavalt vara ei avastata, halveneb mootori jahutatavus. Kõikjale mootori sisepindadele tekkiv emulsioon juhib halvasti soojust ja kittides kinni temperatuurianduri, ei näe ka temp.kellalt tõest tulemit ( kell on kalibreeritud näitama vahemikku ca.75-115 kraadi osuti skaala keskel olevana)mistõttu algavad lokaalsed ülekuumenemised plokikaantes, mistõttu need kõverduvad. Lõpuks jõuab löga ka mootorisse.
9-5`tel pole selle veaga veel pidanud tegelema.Tonnistel küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989