Auto jäi seisma Saab 9-5, 2.0, 98.a.

A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#1

E Dets 10, 2007 12:08

Juhtus masinaga selline lugu siis.
Masinaks on Saab 9-5, 2.0 (LPT), 98.a.
Sõitis siiani laitmatult kuid, laupäeval jäi enne Põltsamaa risti seisma. Lihtsalt suri sõidupealt välja ja oligi kõik. Uuest süütest käima panna proovides selgus et aku oli täiesti tühi. Mitte ühte piuksu kah ei tenud. Kutsusin sõbra appi. Proovisime krokodillidega akult akule voolu anda kuid, see ebaõnnestus. Korraks lõi auto tööle kuid suri kohe välja.
Kuna väljas oli juba pime siis vedas sleppis enda juurde.
Järgmine hommik panime aku laadima ja lasime pea päeva laadida. peale mida läks masin ilusti tööle ja töötas ühtlaselt. Hakates sõbra juurest tartusse tagasi sõitma saime Põltsamaa ristist vaevalt kilomeetri sõita kui masin suri uuesti välja ja aku oli tühi nagu oleks see tühjaks imetud.
See järel kutsusin uuesti sõbra tal oli õnneks üks uus aku üle ja ta võttis selle kaasa. Panime peale kuid masin ei teinud midagi. Tuled ja näidikud läksid tööle kuid, süüdet taha ei võtnud.
See on kõige täpsem kirjeldus mis ma anda suudan.
Tean ka seda et, kirjelduse järgi vea ennustamine on keeruline kuid äkki on kellelgi mingeid mõtteid mida võiks kontrollima hakata.
Kaitsmed on kõik ülekontrollitud.
AndreV
Postitusi: 19
Liitunud: K Juul 11, 2007 12:01
Asukoht:
Auto:

#2

E Dets 10, 2007 12:13

Kas armatuuris aku tuli põlema ei jäänd, ma pakun et asi on laadimises, kompuuter peaks ju laadimist näitama, mul oli endal just eelmine nädal täpselt sama mure;)
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#3

E Dets 10, 2007 12:39

Ei jäänud. Armatuuris ei näidaud ühtegi viga ei enne ootamatud seismajäämist ega ka peale seda kui korra tööle läks
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 10, 2007 13:01

kas akutuli siis põleb, kui süüte lihtsalt sisse keerad. Kui ei, siis kahtlustan, et seal lamp läbi põlend mistõttu info veast jäi labasel kombel saamata.

Siit moraal ka teistele saabiomanikele....
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#5

E Dets 10, 2007 13:09

geneka rihm on korras? :D
klemmid vaatasid üle?
Everyday Regular SAAB guy!
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#6

E Dets 10, 2007 13:34

ühel 9-5 oli just hiljaaegu selline asi, et generaatori küljes olev ergutuse juhe oli katki läinud ja ka aku oli pidevalt tühi. kusjuures märguande tuli ka sel juhul ei põlenud
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#7

E Dets 10, 2007 14:02

Aku klemmid ja juhtmed kontrollisin üle samuti ka geneka rihma. Kõik paistavad korras olema. Laadisin natuke akut ja katsetasin kuid ei miskit vahe oli lihtsalt selles et enne ei teinud miskit siis nüüd hakkas süüde hästi kiiresti plõksima.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 10, 2007 14:09

Kas DI ei või süüdi olla?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

E Dets 10, 2007 14:18

Di kindlasti pole:nono:
Pigem genekas ei lae ja ongi kõik
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Jürgen

#10

E Dets 10, 2007 14:51

Mul oli 900'l sama asi, aitas geneka vahetus.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

E Dets 10, 2007 15:20

Esimenea asi mis mõttese tuli, et generaator ei lae.
Aku laadisid küll täis, aga sõidu ajal on koormus sellele üsna suur. Esituled, süütesüsteem, võibolla mingid soojendused (tagaaken, peeglid..), ventilaatorid jne. Kõik need võtavad ikka omajagu.
Hullem, kui aku esialgsest mahutavusest (~65Ah) on võibolla ainult pool järel. Ainuüksi käivitamise moment (starter imeb kohutavalt, kuigi suht vähese aja) teeb akule oma karuteene, kui kohe pärast seda genekas ei lae.
Panid sõbra aku ja ei teinud midagi. Usutavasti on ka starteri tõberelee paksult tahmane ja ei anna piisavat kontakti, et starterimootorit ringi vedada.
Tõsi, starteris võib ka mitmeid muid vigasid olla. Kulunud harjad, kulunud puksid jne.
Keerad süüdet, käib klõps starteris, aga ringi ei vea? Kui nii, siis tõmberelee läheb tööle (ei võta palju voolu) ja armatuuris ei lähe tuled seetõttu 'nõrgemaks', aga starteri mähist taha ei haagi.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#12

E Dets 10, 2007 20:31

no tüüpilne genekas...harjad ei pruugi kulunud olla...ilmselt kollektori rõngad alla igasuguse normi kulunud..samas ei välista ka starteri halba olukorda,kuna tundub et ka uue akuga ei tule eluvaimu sisse..ka massi puudulikus ( massihari starteris) jne jne jne

no pusige nats ja kui tõesti hakkab oma põhitööd segama,,üritame ise abiks olla...

saaks jõuluks ikka koju:cool:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#13

E Dets 10, 2007 20:37

Mõtekas jah kohe genekas ära vahetada, muidu pika nokkimise peale läheb DI ka. Ei ole sel õnnetul palju vaja.
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#14

N Veebr 21, 2008 14:50

Sain masina lõpuks Tartus ühte remondi kohta viidud ja sealt teatati et, mootor on kokku jooksnud. Nad olevat masin tööle saanud ja mootor pidi kolisema ja lõgisema kohutavalt. :(
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

N Veebr 21, 2008 15:16

Sellel diagnoosil küll aku tühjenemisega mingit otsest seost pole. Või sõitsid ilma Geneka-veepumba-kliima rihmata?
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

N Veebr 21, 2008 15:27

kui koos,siis koos..eks suuremat sorti töö ootab ees,,no tüüpiline 9-5 taas siis, oleme valmis abi pakkuma
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#17

N Veebr 21, 2008 19:33

Vea kohta öeldi niipalju esialgu et, tundub et, saaled lõgisevad ja hääl pidi päris hirmus olema. Näis mis tegelikult on. Homme haktakse lammutama.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#18

N Veebr 21, 2008 20:10

kui tõsine saale hääl.pole tihti mõtet enne kardinaalselt lammutada kui uus riiulist võtta, kui raamsaale "ringi visanud" on asi selge..väntvõllile raami kohalt remontmõõtu ei pakuta..aga hoia kursis,,huvitab, mis siis 9-5`l taas juhtus..kas tegemist tüüpilise juhtumiga

peaasi, et oma ala asjatundjad masinal kallal
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#19

N Veebr 21, 2008 21:54

Kogu selle mootori kokku jooksmise teemal ei saa ma aru kus siin loogika on?? Mis seos on tühjeneval akul ja saaledel :poke:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

N Veebr 21, 2008 22:05

ei saa isegi..:wall:

võibolla läks teema üle sujuvalt ühelt teisele:P

üldiselt ei tasu elu liiga tõsiselt võtta ju ja eks kõik ole seotud...juhtub ikka, et naabrimees tuleb korraks läbi...tikku küsima ja paari tunni pärast lajatab kirve selga:beer:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

N Veebr 21, 2008 22:06

Ei olegi mingit seost.
Mulle tundub,et mootor jooksis nii kinni,et starter ei jõudnud enam vedada.
Sealt ka kiire järeldus,et äkki on aku tühi...
Aga võibolla ka mitte:drink:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#22

N Veebr 21, 2008 22:09

iisak üritab ka seoseid leida:P

ebamaine lugu tõepoolest
A2hj
Postitusi: 144
Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
Asukoht: Põlva
Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.

#23

R Mär 07, 2008 10:08

Iisaku oletus on õige . Mootor jooksis kinni ja kuna aku kah oli poolpidune siis sai kohe esimese asjana seda kahtlustatud kuna peale laadimist läks auto uuesti käima (mootor oli maha jahtunud). Sain auto eile kätte ja sõidab. Katsun mingi hetk kirjutada ka mis selle jama põhjustas ja mis vahetati.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#24

R Mär 07, 2008 11:15

einoh, mootor ei jookse ju paugust ja hetkega kokku, tavaline mootori kokkujooksmise sümptom on see, et kõigepealt ei jõua 5-ndaga vedada, siis 4-ndaga jne, kaasneb ka selline tõsine kuumenemine... või on tänapäeval asjad teistmoodi, et paugust nagu kännu taha jääb kinni???
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

R Mär 07, 2008 11:17

Ja just paugust ja hetkega jooksebki:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta