Lapse turvatool ja esiiste.
Kõik märgid autos hoiatavad, et last turvatoolis ei tohiks esiistmele asetada. Kas need hoiatused kehtivad ka sellise turvatooli kohta kus laps istub näoga sõidu suunas?
Kahjuks on manual rootsikeelne ja suurt ei loe sealt midagi välja.
Näiteks Audi A6 eestikeelsest manualist lugesin, et kui esiiste nihutada lõpuni taha, siis näoga sõidusuunas turvatooli kasutamine on lubatud.
Kas keegi on uurinud seda teemat ja oskab aidata?
Ette tänades,
Postiljon
Kahjuks on manual rootsikeelne ja suurt ei loe sealt midagi välja.
Näiteks Audi A6 eestikeelsest manualist lugesin, et kui esiiste nihutada lõpuni taha, siis näoga sõidusuunas turvatooli kasutamine on lubatud.
Kas keegi on uurinud seda teemat ja oskab aidata?
Ette tänades,
Postiljon
-
- Postitusi: 281
- Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.
Tavaliselt on point selles, et kui turvatool on seljaga sõidusuunas ja siis juhtub õnnetus, siis padi paiskub hirmsa kiirusega välja ja võib purstada tooli ja sinu lapse pea, kaela, selgroo jne. Seega minu teada ei tohi turvatooli - hälli panna seljaga sõidusuunda. Kõik ülejäänud variandid st vastupidi on lubatud ja täpselt nii ohtlik, kui ohutu su auto on.
oot...oot kas on ikka päris nii? ma küll ei ole asjadega väga kursis aga kui turvapadi on seljatagant läbi tooli ohtlik siis otse vastu nägu on lugu ju veelgi hullem. mina olen asjast alati nii arusaanud et esiistmel tuleks laps panna just seljaga sõidusuunda ja et turvapadi tuleb ikka välja lülitada üks kõik kuidas see laps seal esiistmel on. kuigi ei tea kommenteerida seda esiistme taha nihutamist.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Saabil minu teada ei saa niisamalihtsalt turvapatja välja lülitada. Kogu süsteem on ühtne, ehk kui kõrval kedagi ei ole siis padi lendab lahti ikka.
Kui see padi lapse selja taga lahti läheb, siis ei hoia mitte miski seda last tahapoole lendamast. Turvavöö on mõeldud ju ettepoole liikudes lukustuma. Pauk padjaga lööb aga tahapoole istme. Kui laps on näoga sõidusuunas ja korraliku istmega ja seal kinni, siis on padja mõju enam-vähem nagu täiskasvanulgi. Enam-vähem selle pärast, et padi on ikkagi arvestatud täiskasvanuga. Istet tahapoole lükates on lapse puhul võimalus, et padi lihtsalt ei ulatu temani, kui lahti lööb.
Saabi owners manualid rõhutavad igal pool, "Never put rear facing child seat on front seat!". "safest place for children is on rear seat".
Osadel 9-5-tel on isegi tahaistmesse integreeritud lapseiste olemas..;)
Kui see padi lapse selja taga lahti läheb, siis ei hoia mitte miski seda last tahapoole lendamast. Turvavöö on mõeldud ju ettepoole liikudes lukustuma. Pauk padjaga lööb aga tahapoole istme. Kui laps on näoga sõidusuunas ja korraliku istmega ja seal kinni, siis on padja mõju enam-vähem nagu täiskasvanulgi. Enam-vähem selle pärast, et padi on ikkagi arvestatud täiskasvanuga. Istet tahapoole lükates on lapse puhul võimalus, et padi lihtsalt ei ulatu temani, kui lahti lööb.
Saabi owners manualid rõhutavad igal pool, "Never put rear facing child seat on front seat!". "safest place for children is on rear seat".
Osadel 9-5-tel on isegi tahaistmesse integreeritud lapseiste olemas..;)
Turvapadjad on paigutatud autosse täiskasvanu pikkust arvestades. Näoga sõidusuunas turvatoolis istuva lapse nägu on umbes samal kõrgusel kui täiskasvanu rind/õlad. Nii et see laps saab turvapadjaga otse näkku avarii korral. Mina küll ei julgeks oma lapse peal katsetama hakata, kas võimalikult taha lükatud istmel turvapadi ulatub temani või ei ulatu. Nii et turvatool igal juhul tagaistmele!
Nii et turvatool igal juhul tagaistmele!
Väga nõus. Lisaks: elu ja isikiklik kogemus on näidanud, et kõrvalistmel oleva rinnalapse tegemisi jälgivad emad-isad liikluses on ohtlikud. Tagaistmel maimukest vedades on tähelepanu kindlamalt teel.
Nagu aru saan, siis turvahällil võõi -toolil peab vastav isofix kinnituse featuur olemas olema.
Igatahes minu jaoks tegi google'i pildiotsing asja oluliselt selgemaks.
Üks mingi jutuke ka:
http://motortorque.askaprice.com/articles/auto-0510/isofix-baby-car-seats-explained.asp
Igatahes minu jaoks tegi google'i pildiotsing asja oluliselt selgemaks.
Üks mingi jutuke ka:
http://motortorque.askaprice.com/articles/auto-0510/isofix-baby-car-seats-explained.asp
[Tagaistmel maimukest vedades on tähelepanu kindlamalt teel.
Minu tähelepanekud on olnud just vastupidised, laps karjub tagaistmel ja lapsevanem üritab talle siis ise roolis olles, poole kehaga tahaistmele kõõlutades, mänguasja pihku voi lutti suhu panna.
Kunagine ülemus ütles jällegi, et kõige ohutum on lapsel juhi istme taga.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
ok, olen nõus et lapse pea turvatoolis istudes on umbes sama kõrgel kui täiskasvanu õlad. samas kokkupõrke hetkel täiskasvanu ülakeha liigub inertsist ette armauuri poole. laps on aga kinnitatud turvatooli mis on omakorda jäigalt istme küljes kinni. sellist "lendu" vastu patja kui täiskasvanul ei tohiks just olla, eriti kui laseks esiistme lõpuni taha...?
mõte esiistmele kolimisest tekis siis kui 1,8a poiss tundis suuremat huvi, ees toimuva vastu. proovi sa siis äraöelda kui teine püüab isegi sõna "aero" autosse ronides välja vuristada :P
mõte esiistmele kolimisest tekis siis kui 1,8a poiss tundis suuremat huvi, ees toimuva vastu. proovi sa siis äraöelda kui teine püüab isegi sõna "aero" autosse ronides välja vuristada :P
Aga ega laps eesistmel võtit sikutama ei ulatu? :P
ok, olen nõus et lapse pea turvatoolis istudes on umbes sama kõrgel kui täiskasvanu õlad. samas kokkupõrke hetkel täiskasvanu ülakeha liigub inertsist ette armauuri poole. laps on aga kinnitatud turvatooli mis on omakorda jäigalt istme küljes kinni. sellist "lendu" vastu patja kui täiskasvanul ei tohiks just olla, eriti kui laseks esiistme lõpuni taha...?
Turvapadi täidetakse sõltuvalt istme kaugusest armatuurist. Tavaliselt on uuematel autodel 2 astet turvapadja täitmisel just sellel põhjusel, et vähendada vigastuse ohtu kui iste on "ees pool".
Turvapadi on see mis "lendab" väga suurel kiirusel välja ja võib lapsele või ka täiskasvanule trauma põhjustada.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mu poiss (5 aastane avarii hetkel) oli tonnises turvatoolis esiistmel. Turvapadja laks vastu nägu oli oli näha veel mõnigi aeg. Pool nägu punetas üsna kõvasti. Aga ise ta väidab et kõvasti tegi haiget hoopis turvavöö (ilmselt püropinguti tegevus). Turvavöö käis kõikidest ette nähtud aasadest läbi.
Stop-is hetkk tagasi näitas, mis juhtub, kui lapsetool on esiistmel seljaga sõidusuunas ja turvapadi avaneb- juhtub see, mida Fabrik kirjeldas ehk ei suru ta tooli mitte kuhugi, rebib hoopis tillukesteks tükkideks.
Algselt postitas: ill
Stop-is hetkk tagasi näitas, mis juhtub, kui lapsetool on esiistmel seljaga sõidusuunas ja turvapadi avaneb- juhtub see, mida Fabrik kirjeldas ehk ei suru ta tooli mitte kuhugi, rebib hoopis tillukesteks tükkideks.
Juhtusin ka saadet nägema. See turvatooli jutt oli küll ameeriklaste tehtud, aga üht teist asjalikku siiski oli. Näiteks mainiti seda, et kõrvalistuja turvapadjaga autode puhul pole soovitatav alla 1,4 meetrist last ette istuma panna.
võtan lapse sõidutamise ajaks turvapadja kaitsme välja