1. leht 2-st

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 15:37
Postitas Skol
Ma olen 9-5 aero omanik alla 2 kuu olnud ja mõned asjad ikka veel tekitavad küsimust.

Mõnikord tahaks kiiremini mööduda kellegist ja lükkan Sport nupu sisse - mootor uriseb kurjalt ja kõik tundub lihtne, aga krt pole - rooli pead kahe käega + hammastega kinni hoidma sest auto hakkab küll ühele ja teisele poole kiskuma. Ma usun et siin on mitu põhjust - vagudes teed, liiga võimas tõmme esisillale, laiad kummid jne aga siiski - ma olen teist marki masinatega samuti sõitnud, millel võimas mootor taga aga sellist võimlemist rooli taga nagu ei mäleta. Ehk siis nauditavast ja turvalisest sõidust jääb asi veidi kaugele.
Kas see ongi nii, et paraku pole need masinad meie teedele päris mõeldud vaid pigem autobahnidele või peaks esisilla üle vaatama? Mul puudub TRC nupp, kas see on veojõukontroll ja kas selle omamine aitab paremini kiirendamisel püsida teel?
Teine küsimus on vedrustuse kohta - see nii jäik et mõnel ebatasasemal teel on lausa valus sõita, selline tunne et minust maha jääb rida silla ja veermiku juppe. Kas Aerol on võimalik veidi pehmemaks ka vedrustust saada või kaob siis kogu asja mõte - kiire mootor, madal ja jäik vedrustus teel püsimiseks?
No vot, selline pikk hala sai seekord. Jääb mulje et kahetsen Aero ostu, aga siiski mitte. Muidu on vahva pill ja ilus vaadata nii seest kui väljast.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 15:43
Postitas eeroz
Mis rehvimõõt sul all on?

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 15:48
Postitas Skol
225/45/R17 naelad

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 15:55
Postitas will
Mis teha-sellise võimsuse peabki masin jäik olema. Muidu ujuks nagu ameeriklane. Mina olen igati rahul kuid teed on nagu nad meil on. Kõike head korraga ei saa-vähemalt Eestis

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 16:08
Postitas ivomets
esiteks võiksid kontrollida rehvirõhkusid.ja need viia vastavusse manuaaliga. ja igas statoilis näitab rõhukell ka omi numbreid, seega head vana zigulli manokat vaja, et kindel olla, mis rõhk tegelikult on.
Paha ei teeks ka sillastend. neid ka kaasaegseid ja moodsaid, samas paljudes kohtades ei saa töömehged nendega hakkama. reguleerivad kyll ja numbrid stendil olla nagu õiged aga mis tegelt on, on taas --???
Et ma niisama ei räägi, siis olen ka mõne aasta nii mõnegi aeroga sõitnd ja sellist pulli pole olnd, et ebamugav tunduks.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 16:21
Postitas hoclines
Mul 147 kw taga ja pole veel selliseid probleeme kiirendamisel kohanud. Rehvid on muidugi sul laiemad kui´minu autol (205) aga mul see eest jälle profiil kõrgem (65), seega ilmselt tõesti probla rõhkudega...

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 16:39
Postitas Madis
Mis seisukorras rehvid on? Kui mingid pastlad, siis võib vabalt probleem seal olla! Enda risul kiskus ka hirmsasti, nii et hoia või kahe käega kinni(olid suht korralikud rehvid aga eelnevat ajalugu ei teadnud, olid autoga kaasas kui ostsin), panin uued rehvid alla ja kõik korras!

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 17:09
Postitas melka
Tõepoolest on rehvirõhk väga oluline. On suur vahe kas sellises mõõdus rehvis on 2.2 bar-i või 2,7 bar-i. Endale meeldis suvel laia rehviga palju rohkem sõita kui praegu 16 tollise masteri talverehviga.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 17:40
Postitas will
Olen proovinud igasugu rõhke jne-ikka viskab rööpas. siin ei aita midagi.
Kuid, mis rõhku soovitatakse?

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 18:23
Postitas sigaelmar
Proovi teise mõõduga rehve. Ja veendu et su veljed on ikka õige ofsetiga.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 18:37
Postitas Aeronautik
Üldiselt minu aero teeb sama, kui räigelt litsuda.....muidu ei kurda......kõiges halvas saab reeglina süüdistada meie armasid teid.:drive:

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 18:46
Postitas will
Algselt postitas: sigaelmar
Proovi teise mõõduga rehve. Ja veendu et su veljed on ikka õige ofsetiga.


Ofset? Veljed on Saabi originaal 5 spoke ja rehvid (Toyo)ka tehase mõõduga. 225/45/17

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 22:16
Postitas postiljon
Ma arvan, et oleneb millega sa eelnevalt oled harjunud sõitma. kui on olnud tagasillaveoline siis ongi esialgu harjumatu. esisillaveoline millel võimsust veidi rohkem kui keskmisel pereautol rapsibki tallamisel. võrdluseks võin tuua et tööautoks passat 1,8t ja seal roolitaga võimlemist on kindlasti vähem kui aeros, samas ei liigu see sakslane ka mitte kuskilt otsast.

p.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 22:18
Postitas Skol
Veljed originaal, rehvid täiesti uued, mõõt on manuali järgi, rõhk 2,4, jne jne.
Mulle ka tundub et midagi pole teha vaid süüdistada tuleb eesti teid. Hea maantee peal püsib hästi ehk rooli lahti lastes ei uju kummalegi poole. Samuti rahulikult teistest möödudes ei ole eriti häda. Tundub et pigem vaja sõidutehnikat õppida. Et mööda sõites ei trambi lapakat põhja.
Ainuke asi on sillastend, mida võiks lasta teha aga nagu ma ütlesin, sirgel teel ei uju seega peaks olema ka jooks okei.

Kas keegi oskab vedrustuse kohta midagi öelda - on võimalik pehmemaks saada seda põrumist?

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: L Veebr 09, 2008 22:19
Postitas Skol
ei ole olnud tagasillaveoga masinat, postiljon.
küll on aga rehvimõõt ja kw suurim siiani.
pull oleks proovida kellegi teise sarnast masinat prooviks, et kas sama tunne või ei.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 3:14
Postitas will
Algselt postitas: Skol
ei ole olnud tagasillaveoga masinat, postiljon.
küll on aga rehvimõõt ja kw suurim siiani.
pull oleks proovida kellegi teise sarnast masinat prooviks, et kas sama tunne või ei.


Usu mind-on küll

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 4:58
Postitas qdwin
Rehvi laius mu aerol on 225. Nokia nrw-ga tugev kiirendamine ei tekita (häirivat ehk tähelepandavat) tõmblemist. Kõikide muude senini kasutatud pasteldega on kiirendamine piin, sest tundub et auto läheb käest ära! Samas sillad on paigas.

Ei tee kurja, kui lasta väga kriitilise pilguga üle vaadata kõik sillad ja alusraamide kinnitused kere külge. Esiraami kinnitus on niivõrd vedel et isegi olemasolev teelpüsimine tundub olevat loodusjõudude helde füüsikaseaduste vastase kingitusena.

Kui TRC nupp on puudu, peab olema midagi muud asemel, vasakul pool rooli siis.

Aero vedrustus on äärmuslike plusside ja miinustega teema. Jah, ta on jäik ja lühikese käiguga! Aga ma poleks uskunud et jäik vedrustus sobib imehästi kruusateedele! See on testidud korduvalt ja heaks kiidetud isegi mu naise poolt!!!! Suvel ei löönud me risti ette ühegi tee ees. Kõik, kuhu aero põhjapidi kinni ei jäänud, sealt me ka läbi sõitsime. Ka treppis teed olid üllataval kombel täiesti sõidetavad. Asfaldi löökaugud on samas üsnagi piin. Aga kui tavavedrustusega tonnisega sõita - vahet pole. Sellel alusraame pole ja teravad aukude/muhkude servad on valusalt samamoodi tunda. Aero jäik vedrustus sobib imehästi ka lainelistele teedele, auto ei hõlju! St. ei tekita merehaigust. Piibe maante on suurepärane näide .

Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 10:57
Postitas Skol
on ikka truud liikmed saabnetil - viimased vastused kell 03.14 ja 04.58. Respekt! :notworthy:

TRC asemel on siis vasakul pool ESP. Aga see vist külglibisemise vastane seade. Mitte veojõukontroll. Või kuidas...


Aga jah, vaatan siis sillad ja alusraamide kinnitused üle esimesel võimalusel.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 11:14
Postitas qdwin
Esp hõlmab kõike.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 11:21
Postitas teager
OT: Mis asi see TRC on? :wtf:

terv, teager

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 11:25
Postitas Cyber
ilmselt TCS-i mõeldakse..:)

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 21:35
Postitas Skol
hmmm...ilmselt siis TCS hoopis. minu viga.

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: P Veebr 10, 2008 22:00
Postitas sebastian
Algselt postitas: qdwin
Ma arvan et pärast tänaöist sillakontrolli Tallinna tänavatel, võiksid mõningad inimesed kommenteerida ka seda teemat. Või mis, härrased Sebastian, Rbl ja Olaviv?

Väga raske hinnata, kui ise rooli ei hoia :)
Aga mulle tundus, et auto käitus roobastes siiski paremini, kui minu oma, mis samuti 225 rehvidega. Kindlasti asi ka reguleerimises, puksides kinni.
Ega ma väga ei kujutagi, kuidas võiks ca 250hj esiveoline oma parimas kiirenduses Tallinna kuumaastikul püsida.
Endal on komme rooli mitte nii kramplikult otse hoida ja lasta roobastes masinal "hüpata", vaid lubada esiratastel natuke "otsida" seda peremat pidamist ja õiget veeresuunda. Ma arvan selle olevat kasulikum esisilla puksimajandusele analoogselt, et ei soovitata otse aukudes tugevalt pidurdada, vaid vahetult enne auke. Pole siis ju suurt vahet kas esisild rebib autot edasi, või pidurdab selle liikumist - puksidele mõjuvad sarnased jõud.
Mitte päris nii, et tagasõitja mingiks roolijoodikuks peaks, aga nii...natuke, mõistlikuse piirides :cool:

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: E Veebr 11, 2008 17:15
Postitas fofa
Mis puudutab rööbastes kiskumist, siis minuarust see on puhtalt kinni rehvi laiuses (ja äkki ka serva jäikuses)? 235/45/17 tehaseveljega suvel kippus kiirendades päris võssa vedama, 205/55/16 talvekaga on asi märksa pehmem ja leebem. Raputab 65 kõrgusega rehv muidugi oluliselt vähem kui suvekaga, kes liigset loksumist kurdab, võib ju alati 16" peale üle kolida - sirgjoonelises kiirenduses, mida Aero puhul peamiselt nauditakse, ju väga midagi ei kaota...

Aero vs eesti maanteed

Postitatud: E Veebr 11, 2008 22:32
Postitas MaxPower
Algselt postitas: Aeronautik
Üldiselt minu aero teeb sama, kui räigelt litsuda.....muidu ei kurda......kõiges halvas saab reeglina süüdistada meie armasid teid.:drive:


sama siin